Gegil van kinderen

19-04-2017 15:58 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goed. Al een uur moet ik het hoge gegil en gekrijs van de buurkinderen aanhoren.

De ouders corrigeren niet.

Vorig jaar in de zomer heb ik niet buiten kunnen zitten vanwege hetzelfde gegil en gekrijs, elke dag als het mooi weer was.

Daarnaast heb ik nog een buur met een kind dat alles mag. Hard schreeuwen, ballen die steeds in mijn tuin belanden, op en tussen mijn bloeiende plantjes en bloemen, trampoline met steeds 3-4 kinderen over de schutting kijkend. Heel irritant. Dit buurjongetje heeft vele vriendjes die thuis niet zo los mogen gaan [door moeder zelf vertelt] Maar ondertussen zit ik met aan twee kanten behoorlijk wat overlast.



Mag ik er wat van zeggen en hoe dan?

Ik ben namelijk niet van plan om weer de hele zomer binnen te moeten zitten omdat het buiten in de tuin niet te harden is. Maar ik heb ook geen zin in gedoe met de buren.

Hoe kan ik het beste reageren?
quote:7102 schreef op 19 april 2017 @ 16:12:

[...]



Vorig jaar heb ik het netjes gevraagd, kreeg ik een scheldpartij van moeder over mij heen waar zoontje naast stond. Ik kon de K en de T krijgen Haar kind stond er naast toen ze begon te schelden Tokkies
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 19 april 2017 @ 16:12:

[...]



Vorig jaar heb ik het netjes gevraagd, kreeg ik een scheldpartij van moeder over mij heen waar zoontje naast stond. Ik kon de K en de T krijgen Haar kind stond er naast toen ze begon te schelden

Wauw..ja, dat bedoel ik dus. Tegenwoordig mag je er niks meer van zeggen of je krijgt een grote bek terug. Zie dan nog maar eens lekker relaxt in je huis te kunnen wonen.

Daar heb ik dus uiteraard ook geen trek in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:08:

Ja... Ik zit net bij een vrouw met het zelfde verhaal. Alleen is zij de gene met die kinderen.

Mogen kinderen niet meer spelen tegenwoordig ?

Over je schutting kijken vind ik wel aso trouwens.



Spelen wel ja, dat doen die van mij ook. Maar gillen de hele dag lang is niet nodig lijkt mij.



TO gewoon een gesprek met de buurvrouw aanknopen, als dat niet werkt zou je kunnen overwegen muziek te kunnen luisteren in de tuin met een flink volume
quote:7102 schreef op 19 april 2017 @ 16:12:

[...]



Vorig jaar heb ik het netjes gevraagd, kreeg ik een scheldpartij van moeder over mij heen waar zoontje naast stond. Ik kon de K en de T krijgen Haar kind stond er naast toen ze begon te schelden Dan helpt er maar één ding: eens flink van bil gaan met je partner in de achtertuin. Kijken wat ze dáár van vinden. Wat een aso's.
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 16:15:

[...]





Spelen wel ja, dat doen die van mij ook. Maar gillen de hele dag lang is niet nodig lijkt mij.



TO gewoon een gesprek met de buurvrouw aanknopen, als dat niet werkt zou je kunnen overwegen muziek te kunnen luisteren in de tuin met een flink volumeEn anders: de tuinslang!
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 19 april 2017 @ 16:12:

[...]



Vorig jaar heb ik het netjes gevraagd, kreeg ik een scheldpartij van moeder over mij heen waar zoontje naast stond. Ik kon de K en de T krijgen Haar kind stond er naast toen ze begon te schelden

Jemig wat asociaal!

Dan zou ik een wijkagent aanspreken.
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 16:13:

[...]



Natuurlijk mogen de kinderen spelen. En ja daar horen geluiden bij.

Maar dat hoge gegil van de meisjes, om het gillen is in mijn ogen geen spelen meer. Het gaat me door merg en been en werkt negatief op mijn gemoedstoestand.

Zo ook het gebonk van de trampoline en de ballen de hele dag door van de jongens.



Het lijkt wel of er in mijn buurt niemand nog normaal kan spelen. Alles gaat gepaard met enorm gegil. Vreselijk.

Je kunt ook naar het Wij team gaan en even overleggen hoe je dit het beste kunt aanvliegen als je bang bent voor ruzie.

Maar je kunt ook de betreffende kinderen aanspreken en als dat niet werkt de buuf even op de koffie vragen en het bespreekbaar maken. Vergeet niet tussendoor een complimentje te maken(even aaien;))
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 19 april 2017 @ 16:14:

[...]





Mijn hemel, waar woon je dan in vredesnaam? Klinkt als een vreselijke aso-buurt. Gewoon aanbellen en bespreken geen optie?Ik woon in een nette buurt, koophuizen enzo. Zeker niet aso op zich. Ook 'nette' mensen hebben vervelende kinderen, hoor.
Oh laat maar aso's dus. Dan alleen het wij team gebeuren
quote:Invisible10 schreef op 19 april 2017 @ 16:15:

[...]





Spelen die kinderen ook weleens zoals vroeger? Gewoon op straat ipv de achtertuin? Bovendien hoef je niet te gillen bij het spelen, dat heeft gewoon niks met spelen te maken.



Gewoon een vraagje zonder oordeel hoor.

Heb jij zelf kinderen?

Die van mij maken ook echt wel eens kabaal namelijk. En dat beperken we tot het minimum.

Mijn oudste speelt wel buiten.. jongste niet.

Maar alleen gilt ze niet dat gebeurt alleen met vriendinnetjes of zus.

Mijn buren hebben er geen last van en ik vraag daar zelf om want oudste gooit enorm met deuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 19 april 2017 @ 16:16:

[...]





En anders: de tuinslang!Ja precies, gewoon irritant terug doen
Alle reacties Link kopieren
quote:aankleefsjaan schreef op 19 april 2017 @ 16:16:

[...]



Jemig wat asociaal!

Dan zou ik een wijkagent aanspreken.Er was blijkbaar al een hoop bemoeizorg met het gezin bezig. Dat wist ik niet. Ik hou voortaan mijn mond wel dicht.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik zelf behoorlijk tolerant naar spelende kinderen toe. Wij wonen aan het eind van een doodlopende straat en voor onze deur wordt iedere dag gevoetbald, met skateboards en skates gerold, stoepkrijt enz. En ik vind het prima.

Met voetbal wordt er wel veel geschreeuwd. Maar ik denk dat dat niet stil kan.



Pas als het na 20 uur is dan vraag ik soms of het wat zachter kan. Maar meestal zitten ze dan wel weer binnen.

En ja ik hoor ze ook als ik lekker in de tuin zit. Maar ik heb er geen last van.
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 16:18:

[...]



Ik woon in een nette buurt, koophuizen enzo. Zeker niet aso op zich. Ook 'nette' mensen hebben vervelende kinderen, hoor.

Nette buurt als je voor k en t uitgescholden wordt?

Koophuizen staan overal
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 16:18:

[...]



Ik woon in een nette buurt, koophuizen enzo. Zeker niet aso op zich. Ook 'nette' mensen hebben vervelende kinderen, hoor. Natuurlijk is elk kind wel eens vervelend. Maar als jij zegt dat je alleén maar krijsende kinderen om je heen hebt met ouders die er niets van zeggen, dan noem ik dat aso's.
quote:Hunniebunnie schreef op 19 april 2017 @ 16:16:

[...]





Dan helpt er maar één ding: eens flink van bil gaan met je partner in de achtertuin. Kijken wat ze dáár van vinden. Wat een aso's.Kinderen die horen hoe de buren neuken zien als oplossing vind ik ook tokkie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:19:

[...]





Gewoon een vraagje zonder oordeel hoor.

Heb jij zelf kinderen?

Die van mij maken ook echt wel eens kabaal namelijk. En dat beperken we tot het minimum.

Mijn oudste speelt wel buiten.. jongste niet.

Maar alleen gilt ze niet dat gebeurt alleen met vriendinnetjes of zus.

Mijn buren hebben er geen last van en ik vraag daar zelf om want oudste gooit enorm met deuren.Ik heb ook kinderen (geen tuin overigens) en die spelen wel buiten in een speeltuin en met buurkinderen, daar maken ze ook wel is herrie maar ik vind dat je kinderen geen overlast mogen verzorgen voor de buren.
Mijn kinderen weten dat als ze gillen dat ze dan naar binnen moeten. Ik waarschuw 1x en als er daarna nog gegild wordt trek ik ze zo uit het zwembad en parkeer ik ze binnen ook al zijn het ondertussen pubers.

En dan hebben wij geeneens directe buren maar ik tolereer geen gegil in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
quote:PoasAaier schreef op 19 april 2017 @ 16:01:

Of al blowend in de tuin gaan zitten met een hoop luide verhalen die niet geschikt zijn voor kinderoren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Invisible10 schreef op 19 april 2017 @ 16:15:

[...]





Spelen die kinderen ook weleens zoals vroeger? Gewoon op straat ipv de achtertuin? Bovendien hoef je niet te gillen bij het spelen, dat heeft gewoon niks met spelen te maken.Wat is er mis met in de achtertuin spelen? Heeft niks met deze tijd te maken. Dat deden wij en vele andere vroeger ook.
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 16:21:

[...]





Ik heb ook kinderen (geen tuin overigens) en die spelen wel buiten in een speeltuin en met buurkinderen, daar maken ze ook wel is herrie maar ik vind dat je kinderen geen overlast mogen verzorgen voor de buren.En ik vind dat als je in een rijtjeshuis woont je wat mag tolereren van elkander
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 16:19:

[...]





Ja precies, gewoon irritant terug doen

Dat is ook mijn voornemen voor aankomende zomer. Ik ben niet van plan om me weer op te sluiten omdat ouders hun kinderen niet corrigeren.

Ik heb al een paar goede tips gekregen, waarvoor dank!

Sowieso bedankt voor de snelle reacties al. Het is fijn om even mijn gal te spuwen.
In elke hand een stadiontoeter en bij elk geluid toeterend over de schutting hangen.
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:21:

[...]





Kinderen die horen hoe de buren neuken zien als oplossing vind ik ook tokkie.Misschien had ik dan een smiley moeten gebruiken? Of dacht je dat ik serieus was?
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 19 april 2017 @ 16:20:

[...]



Nette buurt als je voor k en t uitgescholden wordt?

Koophuizen staan overalHuh, ik ben niet uitgescholden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven