Gek op herfst en winter

31-10-2010 12:14 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Las net een topic van mensen die niets hebben met deze jaargetijden. Ik daarentegen vind de herfst en winter zo gezellig. Alles is mooi geel en rood buiten. Niets is zo gezellig als de verwarming hoog aan te doen en lekker op de bank wat dvds te kijken met lekkers erbij. Ik hoop ook dat er weer sneeuw gaat vallen want dan is alles nog mooier. Ik vind t ook gezellig om mijn huis op te fleuren met een mooie herstkrans en andere tierelantijntjes. Tuurlijk baal ik er ook van als ik met de fiets door de regen moet maar over het algemeen vind ik de

herfst en winter heerlijk.

Wie nog meer?
Me! Me!!
Jippie
Het maakt mij helemaal niet uit of het lente, zomer, herfst of winter is. Aan het einde van de zomer, vind ik het gewoon weer lekker dat het herfst wordt. Vanaf december verlang ik naar een dik pak sneeuw en vanaf april heb ik weer zin om op zonnige terrasjes te zitten.
Ik ook hoor. Doe mij maar kou, hitte vind ik vies.
Viva: dat heb ik ook wel als de winter weer op zijn eind is dat ik het heerlijk vind dat het warmer wordt maar de hekel die veel mensen aan de herfst en winter hebben herken ik gelukkig niet.

Maar als ik moet kiezen tussen 15 graden in oktober of 30 graden in juli, kies ik voor het eerste.
Ja, ik heb er ook wel iets mee. Alles moet lekker warm en comfi zijn. Zachte kleding, warme choco met slagroom, appeltaarten met kaneel, grote sjaals, knapperend haardvuur, filmpjes kijken en veel fleece dekens op de bank.

Aan de andere kant ben ik wel gevoelig voor het sombere licht. Hoop daarom dat het weer veel sneeuwt, dan is het in iedere geval lekker licht buiten.
Ieder seizoen heeft zn charme!

Ik kan nu echt genieten van de mooie herfstkleuren en de frisse wind. In de winter van de vorst en sneeuw (afgelopen winter was bijzonder mooi), de feestdagen vind ik geweldig en ik hou van donkere koude winteravonden, lekker binnen zitten met dekentje en kopje thee, kaarsjes aan, héérlijk. In de lente van de crocusjes en de langere dagen, nieuwe blaadjes aan de bomen.

En de zomer is weer fijn vanwege het lekkere weer, terrasjes, dagjes strand, leker bruin worden, zomerkleding, teenslippers.

Kortom allemaal fijn
Ik vind de winter ook heel erg gezellig.

Ik hoop alleen niet dat er zoveel sneeuw gaat vallen als vorige winter.

Natuurlijk is het prachtig om te zien, en hartstikke leuk voor de kinderen om in te spelen.

Maar als je voor veel dingen (bijvoorbeeld voor je werk) afhankelijk bent van de auto, is het toch wel erg lastig hoor.

Maar verder: léuk, de winter!
Ik trek juist enorm naar buiten in de herfst, vind de frisheid zalig en de bossen zo onvoorstelbaar mooi. Dit jaar is het wel echt extreem met de kleuren, trouwens. Maar inderdaad ook het binnen tutten met kaarsjes en thee en rode wijn is zalig.

Maar net als Viva1973 hou ik ook gewoon enorm van het feit dat we hier seizoenen hebben, ik zou niet kunnen aarden in een klimaat wat dat minder heeft, denk ik. Maar misschien hou ik wel nog net iets meer van de herfst dan van de andere seizoenen.
Ik vind het heerlijk, zeker als ik niet weg hoef. Alleen sneeuw ben ik niet zo gek op, altijd bang dat je net een ongeluk krijgt. Maar verder vind ik het niet vervelend.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik hou wel van de seizoenen, maar de herfst en de winter zouden van mij wel korter mogen duren en de lente en zomer langer.
Cum non tum age
Ik ben ook een mens voor alle seizoenen, ze hebben allemaal hun charme.
Niet weer 3 maanden sneeuw AUB!
Ik ook! Gék op de herfst, vind de winter ook heerlijk, vooral vorig jaar toen het zo sneeuwde. Dat prachtige licht buiten, de rust op straat. Iedereen die lopen zijn boodschappen ging doen, vond het geweldig
Leuk topic

En het is niet zo dat ik niets heb met deze jaargetijden, het moet ook geen klaagtopic worden (dat andere).

Wel is het zo dat ik gevoelig ben voor depressies en dan de leuke dingen uit het oog verlies. Als ik gezond ben vind ik herfst en winter ook fijn.

Anyway, ik ga hier lezen dan kan ik mijn topic straks aanvullen
Oh en met sneeuw is de winter natuurlijk prachtig!

(maar bij voorkeur eerst sneeuw en dan ijs.. niet andersom)
Herfst vind ik nog fijn: mooie kleuren in 't bos en met 'n beetje mazzel nog 'n fijn nazomer zonnetje. Maar de periode dat de bomen kaal zijn mag van mij volledig overgeslagen worden. Kale natuur maakt me depressief en dat gaat pas over als het eerste lentegroen zich weer aandient. Een winter als we dit jaar gehad hebben doet mijn humeur geen goed. Het blééf maar sneeuwen en koud. Bah! Van mij mag 't na de kerst gelijk eind maart zijn.
Ik vind alle jaar getijde wat hebben, maar ik hoop van ganser harte dat het niet weer wekenlang glad is. De kou kan ik mee leven, maar dat het elke ochtend als ik naar mijn werk reed spekglad was...nee
quote:Moosey schreef op 31 oktober 2010 @ 12:28:

Maar net als Viva1973 hou ik ook gewoon enorm van het feit dat we hier seizoenen hebben, ik zou niet kunnen aarden in een klimaat wat dat minder heeft, denk ik. Maar misschien hou ik wel nog net iets meer van de herfst dan van de andere seizoenen.Dat lijkt me ook helemaal niets om in een land te wonen waar het altijd 25 graden is en altijd de zon schijnt. Ik zal dan de kou veel te veel missen.
Mijn avatar sinds jaar en dag laat wel zien dat ik een echt herfstmens ben! Heerlijk, de beste tijd van het jaar, vooral door de mooie herfstkleuren en de lange boswandelingen.
quote:pearle schreef op 31 oktober 2010 @ 12:51:

Ik vind alle jaar getijde wat hebben, maar ik hoop van ganser harte dat het niet weer wekenlang glad is. De kou kan ik mee leven, maar dat het elke ochtend als ik naar mijn werk reed spekglad was...neeNee spekglad vind ik ook niets. Gelukkig woon ik op 4 km van mijn werk dus als het heel glad is doe ik mijn snowboots aan en ga ik te voet naar mijn werk. Fietsen met gladheid vind ik doodeng.
Ik zou niet ergens willen wonen waar het heel het jaar door zomer is. Als ik van mensen hoor dat ze van plan zijn om naar een 'year round' zonnige bestemming te verhuizen, dan denk ik alleen maar Liever jij dan ik!.

Ben juist dol op de diversiteit van de verschillende seizoenen!

Uiteraard heb ik wel voorkeur:

- lang lente, met veel mooie, typische lentedagen

- lange zomer met droge warmte (houd niet van hoge luchtvochtigheid)

- 3 weken herfst

- winter vol droge sneeuw, hard vriezen, strak blauwe hemel

quote:duet schreef op 31 oktober 2010 @ 12:53:

Mijn avatar sinds jaar en dag laat wel zien dat ik een echt herfstmens ben! Heerlijk, de beste tijd van het jaar, vooral door de mooie herfstkleuren en de lange boswandelingen.Ik heb mijn avatar net ook aangepast naar de herfst
I Herfst! En winter ook...heerlijk!

Snap ook niet dat mensen gelijk zeuren als het regent of de zon niet eens schijnt.... ik ga toch ook niet zeuren als de zon wél schijnt? Dan lijk je wel vrolijk te 'moeten' zijn!

Ik hou het lekker bij het najaarseizoen, prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven