Gekke huishoudtics
maandag 25 mei 2020 om 20:40
Toen ik op kamers woonde stofzuigde ik elke dag de badkamer omdat ik een bizarre aversie heb tegen (andermans) haar. Ook nu moet ik elke dag mijn slaapkamer vegen om dezelfde reden. Heeft iemand ook zo'n gekke tic? Dingen die op een bepaalde manier moeten staan? Iets wat je alleen op een bepaalde manier kan doen?
maandag 25 mei 2020 om 21:39
Ik ben een slons, maar in de week vóór mijn menstruatie zie ik opeens wat er schoon moet en poets ik de hele hut.
Ik kan het niet uitleggen. Vorige keer stoorde ik me aan iets maar kwam ik er niet aan toe om het te poetsen. Een week later dacht ik me het te hebben ingebeeld. Maand later: omg, ik ZIE het weer.
Ik kan het niet uitleggen. Vorige keer stoorde ik me aan iets maar kwam ik er niet aan toe om het te poetsen. Een week later dacht ik me het te hebben ingebeeld. Maand later: omg, ik ZIE het weer.
maandag 25 mei 2020 om 21:50
Heel veel wat ik lees is herkenbaar. Ik heb een vast rondje wat ik doe in de avond en de ochtend, niet vanuit stukje OCD maar meer vanuit dat ik een chaoot ben en ik door routine minder vergeet. Ik heb ook allerlei gekke lijstjes. Mijn koelkast staat heel duidelijk ingedeeld zo kan ik meteen zien wat ik nodig heb vab de winkel. Ik zuig de droger en wasmachine schoon. Mijn kelder heeft een kast met 4 lagen, avondeten, middageten, ontbijt en snacks.
Handdoeken op opvouwen op dezelfde manier.
In mijn besteklade ligt alles op een rijtje.
Verder ben ik best normaal hoor
Verder ben ik best normaal hoor
maandag 25 mei 2020 om 21:55
Afwas droog ik af per keukenkastje waar het weer in gaat zodra het droog is.
In de koelkast hebben veel dingen een vaste plek en liggen dingen gerangschikt op houdbaarheidsdatum.
Als er iemand langs komt ga ik als een malle alles schoonmaken en opruimen. De rest van de week spaar ik rustig alles op.
In de koelkast hebben veel dingen een vaste plek en liggen dingen gerangschikt op houdbaarheidsdatum.
Als er iemand langs komt ga ik als een malle alles schoonmaken en opruimen. De rest van de week spaar ik rustig alles op.
maandag 25 mei 2020 om 22:02
winkelfanaat schreef: ↑25-05-2020 21:44Ik heb een snijplankje waar ik shirtjes en truien mee opvouw. Zo heeft alles dezelfde breedte.
Sorry, maar die is te leuk
maandag 25 mei 2020 om 22:07
winkelfanaat schreef: ↑25-05-2020 21:44Ik heb een snijplankje waar ik shirtjes en truien mee opvouw. Zo heeft alles dezelfde breedte.
maandag 25 mei 2020 om 22:12
vrijenblij20220 schreef: ↑25-05-2020 21:16Ik neem de stofzuiger in de zomer ook vaak even mee de tuin in als er veel bloemblaadjes liggen. Is veel eerder gebeurd dan vegen en zeker als het waait.
Ik stofzuig die bloemblaadjes (bloesem) ook, maar dan met grasmaaier met vangbak.
Well behaved women rarely make history.
maandag 25 mei 2020 om 22:26
Dit doe ik ook, is dat raar? Ik weet eigenlijk niet beter, voor mij is het net zoals dat de kopjes en choc pasta ook altijd op precies dezelfde plek staan in de kast.nursy schreef: ↑25-05-2020 21:50Heel veel wat ik lees is herkenbaar. Ik heb een vast rondje wat ik doe in de avond en de ochtend, niet vanuit stukje OCD maar meer vanuit dat ik een chaoot ben en ik door routine minder vergeet. Ik heb ook allerlei gekke lijstjes. Mijn koelkast staat heel duidelijk ingedeeld zo kan ik meteen zien wat ik nodig heb vab de winkel. Ik zuig de droger en wasmachine schoon. Mijn kelder heeft een kast met 4 lagen, avondeten, middageten, ontbijt en snacks.
Verder ben ik best normaal hoor![]()
maandag 25 mei 2020 om 22:38
maandag 25 mei 2020 om 22:49
Ik weet niet of dat raar is maar ik hang mijn was nooit op met knijpers. Ik heb ze wel maar ik gebruik ze zelden.
Geen idee waarom, ik heb gewoon een hekel aan die dingen en sneuvelen er altijd wel een paar als ik ze wel gebruik.
Huisduif die neiging heb ik ook, ook als het bezoek weer weg is, sowieso altijd het toilet.
(En dat laatste vind ik wel een beetje stom van mijzelf, beetje smetvrezerig..)
En ik heb een hekel aan de stofzuiger pakken en heen en weer te slepen, ik gebruik liever stof en blik. (Ik woon in een appartement met 2 verdiepingen en ik heb 1 stofzuiger. Ik had er 2 maar een is kapot gegaan)
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 23:04
27.47% gewijzigd
maandag 25 mei 2020 om 22:50
Alles even breed
Snijplankje
Ik kan dat zonder plankje
maandag 25 mei 2020 om 22:55
Doe ik ook, of ja, de vaatwasser inruimen dan. Als ik tijdens het koken toch aan het wachten ben, doe ik dat ook meteen. De vaat van het koken vanavond wordt dus pas morgen opgeruimd.
maandag 25 mei 2020 om 23:03
Ooooohhh dat doe ik ook altijd, opruimen tijdens het koken. Ik dacht echt dat ik daar uniek in was..
Ik heb een hekel aan uitstellen en aan rommel, ik ruim sowieso alles meteen op wat ik gebruik.
Ik heb vrienden die laten de kook en eetzooi gerust tot de volgende dag staan, ik zou dat echt niet kunnen.
maandag 25 mei 2020 om 23:05
Precies!
En mijn vriend en ik hebben de deal dat wie kookt niet op hoeft te ruimen na t eten. Dus hij hoeft meestal alleen de puddingbakjes nog op te ruimen en ik krijg na zijn kookfratsen de aanrecht vol
Maar dat vind ik gelukkig niet erg. Ben blij om met een man te zijn die 3-4 dagen per week wil koken!
maandag 25 mei 2020 om 23:08
Oh haha, nou mijn aanrecht staat nu juist wel vol en dat ruim ik morgen op terwijl ik wacht tot mijn ontbijt klaar is, of tijdens het koken (als ik 's ochtends lui was).koekie1980 schreef: ↑25-05-2020 23:05Precies!
En mijn vriend en ik hebben de deal dat wie kookt niet op hoeft te ruimen na t eten. Dus hij hoeft meestal alleen de puddingbakjes nog op te ruimen en ik krijg na zijn kookfratsen de aanrecht vol
Maar dat vind ik gelukkig niet erg. Ben blij om met een man te zijn die 3-4 dagen per week wil koken!
maandag 25 mei 2020 om 23:09
Niet meer opruimen dus als jij aan het koken bent en er ook een zwijnenstal van maken...koekie1980 schreef: ↑25-05-2020 23:05Precies!
Maar goed dat is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan want dat opruimen tijdens het koken gaat zo automatisch..
Bij mij in ieder geval... (En je staat soms toch ff te wachten en te wortelschieten...)
Drackie ik zou dat echt niet kunnen. Ik weet echt wel dat mijn huis niet instort als ik dingen in de gootsteen mik en een nacht laat staan maar ik word al geflipt bij het idee...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 23:11
11.45% gewijzigd
maandag 25 mei 2020 om 23:09
Ik kan niet tegen halflege verpakkingen. Bijv het plastic van een 6pack trek ik er gelijk af. Mijn vriend maakt t open en pakt steeds 1 voor 1 een fles eruit. Dus op t laatst staat daar nog 1 fles in de kelder met zo'n halflege zak eromheen... kan ik echt niet tegen!!
En ik heb blijkbaar een "vaste route" met stofzuigen en dweilen
Hoe ik de hoeken en delen vd kamer en keuken doe, nu ik er over nadenk al ruim 4 jaar echt precies hetzelfde - of is dat niet zo gek??
En ik heb blijkbaar een "vaste route" met stofzuigen en dweilen
koekie1980 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 23:14
0.10% gewijzigd
maandag 25 mei 2020 om 23:11
Nee ik doe dat ook en ik heb ook een hekel aan vol aanrecht vol vieze spullen. Man niet die kan dat ook laten staan maar dat mag dus niet van mij.Phoebemeaculpa schreef: ↑25-05-2020 23:03Ooooohhh dat doe ik ook altijd, opruimen tijdens het koken. Ik dacht echt dat ik daar uniek in was..![]()
Ik heb een hekel aan uitstellen en aan rommel, ik ruim sowieso alles meteen op wat ik gebruik.
Ik heb vrienden die laten de kook en eetzooi gerust tot de volgende dag staan, ik zou dat echt niet kunnen.