Geluid buren

19-07-2019 17:15 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben even benieuwd naar jullie mening over het volgende, want ik voel me een beetje lullig over mijn actie...

Ik woon midden in een stad, op de tweede verdieping in een huis van vier verdiepingen, de bewoners van de begane grond hebben een tuin.

Ik zit sinds vanmiddag op m’n balkon een boek te lezen, en sinds 2 uur hoor ik gekreun, gekerm en gehuil (naar mijn idee) uit een van de ondergelegen tuinen, heel luid. De tuinen zijn allemaal heel groen en beschut, dus kon niet precies zien wat er gaande was. Na anderhalf uur het geluid aangehoord te hebben werd ik er een beetje naar van, het klonk echt alsof een kind heel veel pijn had. Ik heb dus gekeken/geluisterd waar het ongeveer vandaan kwam en aangezien ik toch naar de winkel moest heb ik onderweg op goed geluk aangebeld.

Toen er open werd gedaan heb me geïntroduceerd en gezegd dat ik al 1,5 uur gehuil en gekreun uit hun tuin hoorde en dat ik er een naar gevoel van kreeg. Ook heb ik gevraagd of alles wel goed ging, of dat ze hulp nodig hadden.

De vrouw die opendeed was gelijk zeer verongelijkt en vertelde me dat haar zoontje down syndroom heeft. Dat hij zich met dit lekkere weer juist zo lekker kan uiten in de tuin en daar maakt hij zulke geluiden bij. Ok duidelijk, dat kan ik begrijpen. Maar ze reageerde best agressief, waardoor ik me nu dus nogal lullig voel en een bemoeial, terwijl ik me eigenlijk oprecht zorgen maakte.

Mijn vraag is dus; heb ik dit verkeerd aangepakt? Het is nu na vijven en het gekerm houdt nog steeds niet op. Dat kan toch niet goed zijn?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je even aanbelt hoor. Voor hetzelfde geld was er wel iets aan de hand. Je kon dit niet weten.
Jammer dat het bij de moeder verkeerd viel, maar ik vind het fijn dat je hebt aangebeld, als je wel had kunnen helpen of als er iets was, te veel mensen kijken weg.
Goed gehandeld hoor! Jammer van de reactie van die vrouw, maar daar kun jij niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook goed dat je aangebeld hebt. Inderdaad, voor hetzelfde geld was er wel iets aan de hand geweest.

Verder kun je er niets mee.
Doen kinderen met Downsyndroom urenlang kermen? Goh.

Ik vind ook dat je correct hebt gehandeld. Je hebt het toch heel netjes verwoord? Niet nodig dat dat mens dan zo chagrijnig reageert.
Misschien voelt ze de bui al hangen, want als dit zo doorgaat de hele zomer dan zullen er nog wel vaker mensen aan de deur staan.
Goed dat je bent gaan kijken :thumbsup:

Om het gezellig te houden zou ik een doosje stoepkrijt of waterpistool afgeven voor die knul in de tuin. Niet omdat dat moet maar omdat het vriendelijk is.
Dat heb je prima gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Als jij zegt dat je een naar gevoel krijgt van het geluid van mijn spelende kind, kan ik me best voorstellen dat ik niet meteen heel hartelijk reageer.
Je had dat er mijns inziens niet hoeven zeggen, het hele feit dat je aanbelt zegt al genoeg.

Het was natuurlijk fijn geweest als ze liever had gereageerd want je bedoelde het goed. Maar als ouder van een kind met een handicap wordt je weleens moe van al die goede bedoelingen.

En stel het ging over een trampoline, klusgeluiden of een radio, dan hadden mensen net zo goed niet allemaal vriendelijk en begripvol gereageerd.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Bemoei je met je eigen zaken! Als er iets aan de hand zou zijn is ze heus wel zelf in staat om hulpdiensten in te schakelen.
Butterfly777 schreef:
19-07-2019 17:46
Bemoei je met je eigen zaken! Als er iets aan de hand zou zijn is ze heus wel zelf in staat om hulpdiensten in te schakelen.
Hoezo? Misschien was het kind wel alleen thuis en had het zich bezeerd.
lolapaloeza schreef:
19-07-2019 17:41
...
Het was natuurlijk fijn geweest als ze liever had gereageerd want je bedoelde het goed. Maar als ouder van een kind met een handicap wordt je weleens moe van al die goede bedoelingen.
...
En misschien liep ze zelf ook stilaan tegen haar grenzen.
Lady_Day schreef:
19-07-2019 17:28
Ik vind het ook goed dat je aangebeld hebt. Inderdaad, voor hetzelfde geld was er wel iets aan de hand geweest.

Verder kun je er niets mee.
Butterfly777 schreef:
19-07-2019 17:46
Bemoei je met je eigen zaken! Als er iets aan de hand zou zijn is ze heus wel zelf in staat om hulpdiensten in te schakelen.
Nou zeg.
TO had toch geen idee wie er woonde of wat er aan de hand was?
Juist fijn dat ze even gaat kijken wat er gaande is. Gelukkig zijn er nog mensen als TO.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, doet me toch goed ondanks dat ik er verder niks meer mee kan.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Butterfly777 schreef:
19-07-2019 17:46
Bemoei je met je eigen zaken! Als er iets aan de hand zou zijn is ze heus wel zelf in staat om hulpdiensten in te schakelen.
Dat is best naïef.

Goed gedaan -Bladora-!
Alle reacties Link kopieren
Vind dat je goed hebt gehandeld.
Het is jammer dat zij zich direct aangesproken voelt, maar daar kan jij niets aan doen.

Misschien kan je haar een keer uitnodigen voor een drankje? Om hun wat beter te leren kennen. Of wat glittercupcake zegt ......
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
19-07-2019 17:41
Als jij zegt dat je een naar gevoel krijgt van het geluid van mijn spelende kind, kan ik me best voorstellen dat ik niet meteen heel hartelijk reageer.
Je had dat er mijns inziens niet hoeven zeggen, het hele feit dat je aanbelt zegt al genoeg.
Ik kan echt prima tegen geluiden van spelende kinderen, pal onder me zit een kinderdagverblijf en daar heb ik dan ook nog nooit aangebeld :). Maar dit geluid ging echt door merg en been. Ik kan me niet voorstellen dat iemand blij wordt van 1,5 uur lang geluid alsof iemand enorme pijn heeft. Ja, ik werd er echt naar van.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
19-07-2019 18:27
Ik kan echt prima tegen geluiden van spelende kinderen, pal onder me zit een kinderdagverblijf en daar heb ik dan ook nog nooit aangebeld :). Maar dit geluid ging echt door merg en been. Ik kan me niet voorstellen dat iemand blij wordt van 1,5 uur lang geluid alsof iemand enorme pijn heeft. Ja, ik werd er echt naar van.
Vandaar waarschijnlijk ook de reactie van je onderbuurvrouw. Voor haar zal dit niet eenmalig zijn, maar een constante.
Goed dat je aangebeld hebt, maar neem haar reactie niet persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
nee hoor, je het prima je burgerplicht gedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Goed gehandeld hoor. Eventueel zou je bijvoorbeeld nog een briefje in de bus kunnen doen, als je niet nog eens aan wilt bellen maar je toch nader wilt verklaren, waarin je kort uitlegt hoe en wat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jij - als vreemde die ze waarschijnlijk nog nooit heeft gezien - bestempelt haar spelend kind onbewust als naar.

Zou ik ook niet gezellig vinden als moeder van een gehandicapt kind.

Eerste kennismaking en gelijk "bam, geluid van kind is naar en duurt al te lang".


Ik zou vooral niet hopen op de award voor buur van 't jaar als zij hem mag uitreiken.
Alle reacties Link kopieren
Prima gehandeld.
Voor hetzelfde geld was het een kat die vastzat en in paniek aan het raken was
Geloof me, katten kunnen erg vreemde akelige geluiden produceren.

Ik denk persoonlijk niet dat die moeder het erg agressief heeft bedoeld, maar had ze misschien even genoeg van "commentaar " op haar kind.

Het is ook niet niks om een kindje met Down te hebben en vaak krijgen ouders al met "blikken" van andere te maken.

Daar heb je soms gewoon even genoeg van.
Marnamai schreef:
19-07-2019 19:55
Ik zou vooral niet hopen op de award voor buur van 't jaar als zij hem mag uitreiken.

Tjee, is dat even balen.
Alle reacties Link kopieren
Butterfly777 schreef:
19-07-2019 17:46
Bemoei je met je eigen zaken! Als er iets aan de hand zou zijn is ze heus wel zelf in staat om hulpdiensten in te schakelen.
Ja? En hoe weet jij dat dan?
Er had net zo goed iemand onder een omgevallen boekenkast kunnen liggen. Of naar gevallen zijn en iets gebroken en geen telefoon in de buurt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven