Geluidsoverlast buurman
donderdag 29 juni 2017 om 23:26
Hallo allemaal,
Ik ben hier al langere tijd lid, maar omdat ik vrij herkenbaar ben als je meerdere topics die ik gestart heb bij elkaar ziet, heb ik een nieuwe nick voor dit topic gemaakt.
Al een paar maanden ervaar ik geluidsoverlast van mijn buurman.
Dit gaat om gillen, schreeuwen, "oergeluiden" en gebonk.
Ik heb het even aangekeken in de hoop dat het over zou gaan. Maar helaas.
Hij doet dit 20minuten per dag enkele keren, en ook 's nachts.
Het levert mij vrij veel spanning op en kost me mijn (nacht)rust.
Ik lees op internet dat het dan wenselijk is om zelf het gesprek aan te gaan met de veroorzaker in kwestie. Maar mede omdat zijn uitstoten vrij agressief van aard zijn/klinken, durf ik dit niet. Ook omdat mijn redenatie is, dat wanneer hij zelf niet snapt dat dit ongepast gedrag is,
het weinig zal uithalen met hem in gesprek te gaan. Wel heb ik een (vriendelijk) briefje in de bus gedaan.
( Ja dat is wellicht slap van mij, maar ik heb zelf een angststoornis en ptss en de paniek schiet erg hoog.)
Nu heb ik vorige week de woningstichting gemaild, en deze mevrouw vertelde me dat ze met de begeleidster van de buurman in gesprek zou gaan.
Vandaag belde ze echter weer, en gaf nu aan dat ze niks gingen doen(vanuit de woningstichting), en dat ik zelf zijn begeleidster moest contacten.
"Ik leg het bij jou neer" waren haar (woningstichtingmevrouw) woorden.
De begeleidster is van het regionaal autisme centrum.
Ik vroeg mij af wat jullie hiervan vinden.
Persoonlijk vind ik het niet fijn.
Ik heb niks met die begeleidster van doen, en vind dat dit met de woningstichting opgelost moet worden.
De buurman houd zich niet aan de leefregels. Nu mag ik het gaan oplossen met iemand die waarschijnlijk partijdig is en een hand boven zijn hoofd gaat houden.
Dit vul ik zelf in, maar het zit me ondertussen zo ontzettend hoog dat ik mijn kalmering verhoogd vanwege de paniek en onrust en spanning die het me geeft.
Ik ben bang dat ze me gaat zeggen verdraagzamer of toleranter te moeten zijn en begrip voor de buurman moet hebben. Ik heb haar gegoogled en daar kwamen meerdere stukken naar voren waarin ze strijdt voor meer begrip voor mensen met autisme.
Ik zit hier nu echt vol spanning en paniek en kan er niet meer zo goed tegen.
Wat adviseren jullie?.
Ik ben hier al langere tijd lid, maar omdat ik vrij herkenbaar ben als je meerdere topics die ik gestart heb bij elkaar ziet, heb ik een nieuwe nick voor dit topic gemaakt.
Al een paar maanden ervaar ik geluidsoverlast van mijn buurman.
Dit gaat om gillen, schreeuwen, "oergeluiden" en gebonk.
Ik heb het even aangekeken in de hoop dat het over zou gaan. Maar helaas.
Hij doet dit 20minuten per dag enkele keren, en ook 's nachts.
Het levert mij vrij veel spanning op en kost me mijn (nacht)rust.
Ik lees op internet dat het dan wenselijk is om zelf het gesprek aan te gaan met de veroorzaker in kwestie. Maar mede omdat zijn uitstoten vrij agressief van aard zijn/klinken, durf ik dit niet. Ook omdat mijn redenatie is, dat wanneer hij zelf niet snapt dat dit ongepast gedrag is,
het weinig zal uithalen met hem in gesprek te gaan. Wel heb ik een (vriendelijk) briefje in de bus gedaan.
( Ja dat is wellicht slap van mij, maar ik heb zelf een angststoornis en ptss en de paniek schiet erg hoog.)
Nu heb ik vorige week de woningstichting gemaild, en deze mevrouw vertelde me dat ze met de begeleidster van de buurman in gesprek zou gaan.
Vandaag belde ze echter weer, en gaf nu aan dat ze niks gingen doen(vanuit de woningstichting), en dat ik zelf zijn begeleidster moest contacten.
"Ik leg het bij jou neer" waren haar (woningstichtingmevrouw) woorden.
De begeleidster is van het regionaal autisme centrum.
Ik vroeg mij af wat jullie hiervan vinden.
Persoonlijk vind ik het niet fijn.
Ik heb niks met die begeleidster van doen, en vind dat dit met de woningstichting opgelost moet worden.
De buurman houd zich niet aan de leefregels. Nu mag ik het gaan oplossen met iemand die waarschijnlijk partijdig is en een hand boven zijn hoofd gaat houden.
Dit vul ik zelf in, maar het zit me ondertussen zo ontzettend hoog dat ik mijn kalmering verhoogd vanwege de paniek en onrust en spanning die het me geeft.
Ik ben bang dat ze me gaat zeggen verdraagzamer of toleranter te moeten zijn en begrip voor de buurman moet hebben. Ik heb haar gegoogled en daar kwamen meerdere stukken naar voren waarin ze strijdt voor meer begrip voor mensen met autisme.
Ik zit hier nu echt vol spanning en paniek en kan er niet meer zo goed tegen.
Wat adviseren jullie?.
litalily wijzigde dit bericht op 29-06-2017 23:31
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
1.77% gewijzigd
vrijdag 30 juni 2017 om 14:35
Dank je wel GenieInABottle voor je begripvolle reactie. Ik heb contact gehad met de begeleidster, gelukkig was ze best vriendelijk. Het was een kort gesprekje, en ze gaat met mijn buurman praten om te proberen dat hij in ieder geval 's nachts stil is. Als hij volgende week nog steeds 's nachts gilt, dan moet ik haar weer bellen.
vrijdag 30 juni 2017 om 15:54
De buurman heeft ook beperkingen waardoor hij sommige dingen gewoon niet zal kunnen. Voor hem stelt ze: beperking of niet, regels zijn regels en anders moet hij maar opdonderen. Voor zichzelf vindt ze van haar beperking wel een reden om af te wijken van regels. Hoe vervelend haar situatie ook is: iets meer begrip voor de buurman, zoals ze dat ook voor zichzelf vraagt, zou op z'n plaats zijn.GenieInABottle schreef: ↑30-06-2017 08:57Als ik jouw bericht lees dan heb ik het vermoeden dat je weinig kennis en / of ervaring hebt met PTSS en wat er met mensen gebeurt als ze herbelevingen hebben. Heb je enig idee wat het effect van PTSS is op de psychische belastbaarheid en de mentale veerkracht?
Die neemt af. De effecten van PTSS en herbelevingen worden vaak ernstig onderschat door anderen. En veilig voelen, nachtrust en ontspanning zijn elementen in het genezingsproces die noodzakelijk zijn.
Jij geeft heel veel "wie weet..." aan, en dat is juist hetgene waar TO haar grens in aangeeft. Ze kan niet zomaar het gesprek aangaan, ze is er bang voor, ze kan de reactie niet inschatten en voelt zich alleen. Allemaal hele goede redenen om zo'n gesprek niet alleen aan te gaan en er hulp bij te zoeken.
[..]
vrijdag 30 juni 2017 om 16:00
Verschil is wel dat haar buurman overlast veroorzaakt en zij niet... Dus ik vind je redenering niet echt kloppen.Eze schreef: ↑30-06-2017 15:54De buurman heeft ook beperkingen waardoor hij sommige dingen gewoon niet zal kunnen. Voor hem stelt ze: beperking of niet, regels zijn regels en anders moet hij maar opdonderen. Voor zichzelf vindt ze van haar beperking wel een reden om af te wijken van regels. Hoe vervelend haar situatie ook is: iets meer begrip voor de buurman, zoals ze dat ook voor zichzelf vraagt, zou op z'n plaats zijn.
vrijdag 30 juni 2017 om 16:04
Dan lees je toch heel iets anders dan ik.Eze schreef: ↑30-06-2017 15:54De buurman heeft ook beperkingen waardoor hij sommige dingen gewoon niet zal kunnen. Voor hem stelt ze: beperking of niet, regels zijn regels en anders moet hij maar opdonderen. Voor zichzelf vindt ze van haar beperking wel een reden om af te wijken van regels. Hoe vervelend haar situatie ook is: iets meer begrip voor de buurman, zoals ze dat ook voor zichzelf vraagt, zou op z'n plaats zijn.
Begrip voor de buurman heeft ze. Zelfreflectie en inzicht heeft ze ook. Ze geeft heel duidelijk aan dat ze dit lastig vindt en haar vraag is dan ook hoe dit het beste aan te pakken.
En daarbij ze wijkt niet van regels af. Het staat nergens geschreven dat je eerst met iemand persoonlijk moet gaan praten om vervolgens pas andere stappen te kunnen ondernemen. Overlast daarentegen is wel degelijk beschreven. En aan die wetten heeft iedereen die zelfstandig woont zich te houden. Zo niet, dan kunnen er klachten en / of maatregelen volgen. En hoeveel begrip ik ook heb voor mensen en hun uniciteiten, regelmatig schreeuwen in de nacht is een hele harde grens.
vrijdag 30 juni 2017 om 16:05
Er zijn wel meer verschillen tussen de buurman en TO. Dat neemt niet weg dat het krom is dat TO voor de buurman heel hard roept dat regels = regels, om in dezelfde post te vragen voor zichzelf. Regels = regels geldt dus alleen als het haar uitkomt.
vrijdag 30 juni 2017 om 16:10
Goed gedaan! Wat fijn dat het achteraf is meegevallen. Mocht je haar volgende week weer nodig hebben, dan weet je in ieder geval dat ze naar je luistert, met je meedenkt en actie onderneemt. Top!LitaLily schreef: ↑30-06-2017 14:35Dank je wel GenieInABottle voor je begripvolle reactie. Ik heb contact gehad met de begeleidster, gelukkig was ze best vriendelijk. Het was een kort gesprekje, en ze gaat met mijn buurman praten om te proberen dat hij in ieder geval 's nachts stil is. Als hij volgende week nog steeds 's nachts gilt, dan moet ik haar weer bellen.
Je geeft aan dat je best bang bent voor de reactie van je buurman, is er iets wat jou zou helpen om niet meer bang te zijn voor hem? Mijn ervaring heeft me geleerd dat als je iemand niet leuk, eng, of gewoon naar vindt, dat je daar onbewust meer op gefocust bent en diegene ook sneller je negatieve emoties kan triggeren.
En nu hop genieten, zowel van deze stap als van misschien wel een heerlijk rustige 'slaap'week
vrijdag 30 juni 2017 om 16:13
Welke regel wil zij dan aanpassen?
vrijdag 30 juni 2017 om 16:18
Voor mij zijn er geen regels aangepast hoor. Daarbij ben ik idd niet degene die regels overtreedt zoals Luna zegt.
Het enige is dat er geen gesprek tussen ons twee samen is geweest, maar dat is ook niet van mij gevraagd.
Ik zag het niet zitten inderdaad om eerst zelf met hem te gaan praten, een op een, wat ik overigens goed ingeschat heb want zijn begeleidster raadde dat ook af.
Dus voor mij is geen regel aangepast.
De "gewone"/ wenselijke gang van zaken zou idd zijn om eerst een een op een gesprek met elkaar te hebben.
Dit durfde ik idd niet goed en ik heb de woningstichting gebeld.
Zij hebben mij niet gezegd of verzocht om eerst zelf met hem te praten, maar mij direct doorverwezen naar zijn begeleidster.
Heb ik mazzel gehad dat ik niet gezegd werd dat ik niet eerst zelf met hem moest gaan praten, maar dit was omdat zijn begeleidster dit afraadde om zelf met hem te gaan praten en dit naar de woningstichting gecommuniceerd heeft.
Niet omdat er voor mij iets aangepast is.
Eerst zelf met elkaar praten is ook geen regel, het is wenselijk dat het op die manier opgelost kan worden.
Ik overtreed niks.
In dit geval kon/kan het dus niet met een 1 op 1 gesprek opgelost worden en heb ik dit goed ingeschat.
Als de woningstichting van mij verlangd had dat ik eerst zelf met hem moest gaan praten, dan had ik dat moeten doen. Gelukkig was dat niet het geval.
Ik had alleen de voorkeur gegeven aan een neutrale bemiddelaar i.d.p.v. zijn begeleidster, dus ook daar zijn geen regels voor mij aangepast.
Wel voor hem.
Ik hoefde niet zelf met hem te praten vanwege hemzelf(advies van de begeleidster) wat goed voor mij uitpakte want dat wilde ik zelf ook niet.
En de begeleidster is nu contactpersoon i.d.p.v. een neutrale bemiddelaar, ook vanwege hem.
Het enige is dat er geen gesprek tussen ons twee samen is geweest, maar dat is ook niet van mij gevraagd.
Ik zag het niet zitten inderdaad om eerst zelf met hem te gaan praten, een op een, wat ik overigens goed ingeschat heb want zijn begeleidster raadde dat ook af.
Dus voor mij is geen regel aangepast.
De "gewone"/ wenselijke gang van zaken zou idd zijn om eerst een een op een gesprek met elkaar te hebben.
Dit durfde ik idd niet goed en ik heb de woningstichting gebeld.
Zij hebben mij niet gezegd of verzocht om eerst zelf met hem te praten, maar mij direct doorverwezen naar zijn begeleidster.
Heb ik mazzel gehad dat ik niet gezegd werd dat ik niet eerst zelf met hem moest gaan praten, maar dit was omdat zijn begeleidster dit afraadde om zelf met hem te gaan praten en dit naar de woningstichting gecommuniceerd heeft.
Niet omdat er voor mij iets aangepast is.
Eerst zelf met elkaar praten is ook geen regel, het is wenselijk dat het op die manier opgelost kan worden.
Ik overtreed niks.
In dit geval kon/kan het dus niet met een 1 op 1 gesprek opgelost worden en heb ik dit goed ingeschat.
Als de woningstichting van mij verlangd had dat ik eerst zelf met hem moest gaan praten, dan had ik dat moeten doen. Gelukkig was dat niet het geval.
Ik had alleen de voorkeur gegeven aan een neutrale bemiddelaar i.d.p.v. zijn begeleidster, dus ook daar zijn geen regels voor mij aangepast.
Wel voor hem.
Ik hoefde niet zelf met hem te praten vanwege hemzelf(advies van de begeleidster) wat goed voor mij uitpakte want dat wilde ik zelf ook niet.
En de begeleidster is nu contactpersoon i.d.p.v. een neutrale bemiddelaar, ook vanwege hem.
vrijdag 30 juni 2017 om 16:21
Fijn toch dat de begeleidster goed benaderbaar was? Daar is ze ook bij uitstek voor opgeleid/aangenomen natuurlijk, dus ik zou er echt niet vanuit gaan dat zij aan de 'kant' van je buurman staat.
Haar taak is om te zorgen dat hij op de een of andere manier zich kan handhaven in de maatschappij, en daar hoort dus ook bij dat hij er soms op gewezen wordt dat hij zich (niet) op een bepaalde manier dient te gedragen/zich aan regels dient te houden.
Haar taak is om te zorgen dat hij op de een of andere manier zich kan handhaven in de maatschappij, en daar hoort dus ook bij dat hij er soms op gewezen wordt dat hij zich (niet) op een bepaalde manier dient te gedragen/zich aan regels dient te houden.
vrijdag 30 juni 2017 om 16:28
Superbedankt GenieInABottle, dat doet mij echt veel goed
Heel erg bedankt voor jouw reacties, dat maakt mij wat rustiger en geeft mij weer wat adem.
Ja het is heel fijn dat de begeleidster wilde luisteren en meedenkt en actie onderneemt.
Ik moet nu weg, maar zal vanavond verder reageren. Nogmaals dank Genie, het doet mij veel dat ik er traantjes van ontroering van krijg door jouw begrip.
Ik ga zelf meestal ook vrij ver in mijn begrip, zo ver dat ik over mijn grenzen laat heengaan, daarom vind ik het ook moeilijk voor mezelf op te komen.
Ik heb echt wel begrip voor mijn buurman en ben heel verdraagzaam geweest.
Maar nu is mijn grens inderdaad echt bereikt.
Ik houd het niet vol nacht na nacht wakker te worden gebruld en gebonkt.
Al kan ik mij indenken dat dat voor hem een uiting van spanning o.i.d. is.
Over twee weken begin ik aan een intensiever traject en zal ik mijn rust nog meer nodig hebben.
Het klopt ook wat je zegt dat ik steeds meer gespannen raak en er steeds meer op gefocust raak. En steeds meer/sneller negatief getriggerd raak.
Ik moet nu gaan, nogmaals erg bedankt Genie
Heel erg bedankt voor jouw reacties, dat maakt mij wat rustiger en geeft mij weer wat adem.
Ja het is heel fijn dat de begeleidster wilde luisteren en meedenkt en actie onderneemt.
Ik moet nu weg, maar zal vanavond verder reageren. Nogmaals dank Genie, het doet mij veel dat ik er traantjes van ontroering van krijg door jouw begrip.
Ik ga zelf meestal ook vrij ver in mijn begrip, zo ver dat ik over mijn grenzen laat heengaan, daarom vind ik het ook moeilijk voor mezelf op te komen.
Ik heb echt wel begrip voor mijn buurman en ben heel verdraagzaam geweest.
Maar nu is mijn grens inderdaad echt bereikt.
Ik houd het niet vol nacht na nacht wakker te worden gebruld en gebonkt.
Al kan ik mij indenken dat dat voor hem een uiting van spanning o.i.d. is.
Over twee weken begin ik aan een intensiever traject en zal ik mijn rust nog meer nodig hebben.
Het klopt ook wat je zegt dat ik steeds meer gespannen raak en er steeds meer op gefocust raak. En steeds meer/sneller negatief getriggerd raak.
Ik moet nu gaan, nogmaals erg bedankt Genie
vrijdag 30 juni 2017 om 16:35
Ben blij voor je dat het contact met de begeleidster zo goed ging. En haar gewoon weer bellen hoor als de buurman weer lawaai heeftLitaLily schreef: ↑30-06-2017 14:35Dank je wel GenieInABottle voor je begripvolle reactie. Ik heb contact gehad met de begeleidster, gelukkig was ze best vriendelijk. Het was een kort gesprekje, en ze gaat met mijn buurman praten om te proberen dat hij in ieder geval 's nachts stil is. Als hij volgende week nog steeds 's nachts gilt, dan moet ik haar weer bellen.
vrijdag 30 juni 2017 om 16:47
vrijdag 30 juni 2017 om 17:40
Woningbouwverenigingen hebben wel degelijk proptocollen over hoe om te gaan bij overlast. En TO wilde daarin stap 1 overslaan.GenieInABottle schreef: ↑30-06-2017 16:04Dan lees je toch heel iets anders dan ik.
Begrip voor de buurman heeft ze. Zelfreflectie en inzicht heeft ze ook. Ze geeft heel duidelijk aan dat ze dit lastig vindt en haar vraag is dan ook hoe dit het beste aan te pakken.
En daarbij ze wijkt niet van regels af. Het staat nergens geschreven dat je eerst met iemand persoonlijk moet gaan praten om vervolgens pas andere stappen te kunnen ondernemen. Overlast daarentegen is wel degelijk beschreven. En aan die wetten heeft iedereen die zelfstandig woont zich te houden. Zo niet, dan kunnen er klachten en / of maatregelen volgen. En hoeveel begrip ik ook heb voor mensen en hun uniciteiten, regelmatig schreeuwen in de nacht is een hele harde grens.
De woningbouwvereniging zegt trouwens nergens dat ze met hem persoonlijk in gesprek moet. Ze verwijzen naar zijn begeleider.
vrijdag 30 juni 2017 om 18:25
Jij kent alle protocollen in verband met overlast van alle woningstichtingen? Newsflash: daar zitten hele grote verschillen in. Woningbouw hier heeft eigen bemiddelaars, een andere woningbouw heeft een inloop spreekuur overlast en betrekt daar sociaal werk en de wijkagent bij en weer een andere woningbouw negeert alles en laat het de bewoners zelf uitknokken. Dus, tja.
En ze heeft het toch gedaan?
Ze vroeg om tips hoe dit aan te pakken, niet hoe dit over te slaan.
Maar goed, jij leest gewoon iets wat ik niet lees.
vrijdag 30 juni 2017 om 21:25
Grapjas. Jij begon er heel stellig over dat er geen regels waren voor de situatie waarin TO zit. Die zijn er dus wel, want zoals je zelf nu aangeeft: woningbouwverenigingen hebben daarvoor protocollen. En ook al verschillen die, stap 1 is steeds; probeer het zonder tussenkomst van de woningbouw te regelen.GenieInABottle schreef: ↑30-06-2017 18:25Jij kent alle protocollen in verband met overlast van alle woningstichtingen? Newsflash: daar zitten hele grote verschillen in. Woningbouw hier heeft eigen bemiddelaars, een andere woningbouw heeft een inloop spreekuur overlast en betrekt daar sociaal werk en de wijkagent bij en weer een andere woningbouw negeert alles en laat het de bewoners zelf uitknokken. Dus, tja.
En ze heeft het toch gedaan?
Ze vroeg om tips hoe dit aan te pakken, niet hoe dit over te slaan.
Maar goed, jij leest gewoon iets wat ik niet lees.
TO riep vanaf het begin dat ze dat niet wilde en door haar ptss niet kon, en dat het op het bordje van de woningbouwvereniging hoorde.
Daar kan ik me best wat bij voorstellen, maar het is meten met twee maten om voor zichzelf wel een uitzondering te claimen vanwege haar beperking, en tegelijk heel rechtlijnig te zijn als het om de buurman gaat.
Dat ze het ondertussen wel gedaan heeft, is natuurlijk heel dapper.
vrijdag 30 juni 2017 om 21:41
Ik ben zelf met emotioneel lichaamswerk bezig in huis in een kussen, ook zon 30 minuten bijna elke dag. Alleen overdag. Voor mij is het essentieel om dit te doen om onderdrukte emoties te bevrijden. Ondanks dat ik af en toe ook aan het gillen ben doe ik geen vlieg kwaad en kan ik normaal een gesprek in. Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe het met je buurman zit. Misschien kan je in gesprek met je buurman afspraken maken. EN misschien door met hem in gesprek te gaan kan je angst verminderen voor hem, maar ik weet niet hoe het met hem zit. En als je het eng vind inderdaad met begeleider erbij. Of je iemand kan verbieden emoties te uiten zeker als dit 20 minuten per dag is een paar keer, ik weet het niet, maar misschein is hij wel bereid dit in een kussen te doen zodat het wat gedemd wordt.
vrijdag 30 juni 2017 om 22:35
Hoi Annazomer, ja ik heb er ook aan gedacht om voor te stellen in een kussen te gillen, of in de bossen die hier om de hoek zijn. Dat zal ik dan voorstellen mocht het nodig zijn.
Ik wil ook niet verbieden om emoties te uiten, en overdag kan ik ook de tv aan zetten en harder zetten zodat ik het minder hoor, maar s nachts is het vooral een probleem. Misschien kunnen mensen hier die het niet snappen, zich inbeelden hoe het is met moeders met een huilbaby die gebroken nachten hebben. Het sloopt je gewoon dat gebrek aan nachtrust, daarbijkomend dat het agressieve gegil voor veel onrust en spanning zorgt.
Misschien is hij inderdaad niet lichamelijk agressief en hoef ik daarvoor niet bang te zijn, maar ook al zou hij een lieverd zijn die geen vlieg kwaad doet heb ik er evengoed last van, van de geluiden.
Maar zijn begeleidster heeft al gezegd dat het niet wenselijk is dat ik zelf alleen met hem in gesprek ga. Dat moet met haar samen.
Eze, volgens mij lees je niet helemaal goed. Ik zag er inderdaad vantevoren tegen op om eerst zelf met hem in gesprek te gaan. Dit wilde ik inderdaad niet. Maar als de woningstichting had gezegd dat dat het protocol was, en dat ik dat eerst moet doen, had er weinig anders op gezeten en had ik dat moeten doen.
Dat hebben ze echter niet gezegd, de begeleidster is benaderd en deze gaf aan dat het vanuit haar en mijn buurman werd afgeraden dit te doen.
Zij wilden zelf dat het eerst via hen zou gaan, en niet dat ik er eerst zelf zou heen zou gaan.
Dit kwam mij toevallig wel goed uit ja, want ik wilde er zelf ook niet eerst alleen heen.
Maar ik heb dus nergens regels aan mijn laars gelapt of andere weggetjes lopen zoeken of om uitzonderingen gevraagd vanwege mijn eigen stoornis.
Zij kwamen er zelf mee dat de eerste stap in dit geval dus niet moest zijn dat ik er zelf heenging.
Ik heb gedaan wat de woningstichting, begeleidster en hij om vroegen.
Niet er zelf heengaan.
Wat mij goed uitkwam ja.
Maar nergens heb ik gevraagd om aanpassing van de regels/protocol voor mijzelf.
Nergens heb ik een uitzondering voor mijzelf geclaimed.
En nogmaals ben ik niet degene die regels overtreed, dat doet hij.
Genie legt het allemaal heel goed uit en verwoord het heel duidelijk, en dan noem je haar/hem een grapjas?.
Zij/hij is juist degene die het helemaal begrijpt en kloppend zegt i.m.o.
Ik wil jou heel erg bedanken lieve Genie, het zat mij echt heel hoog allemaal en jouw reacties waren even een zucht van verlichting en relativering voor mij.
Dat ik mezelf weer even bijeen kon rapen en kracht gaf die grens aan te geven. Het klinkt/lijkt misschien een mini dingetje om aan te geven, maar voor mij heel groot en belangrijk.
Ik denk zomaar dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dank je wel ook voor de succes wensen, het zal idd niet makkelijk worden, maar los laten en rust creëren, daar doe ik het voor:). Dikke knuffel voor jou
Sally Spectra, Luna en Vivaratje, ook bedankt voor jullie reacties!.
Ik wil ook niet verbieden om emoties te uiten, en overdag kan ik ook de tv aan zetten en harder zetten zodat ik het minder hoor, maar s nachts is het vooral een probleem. Misschien kunnen mensen hier die het niet snappen, zich inbeelden hoe het is met moeders met een huilbaby die gebroken nachten hebben. Het sloopt je gewoon dat gebrek aan nachtrust, daarbijkomend dat het agressieve gegil voor veel onrust en spanning zorgt.
Misschien is hij inderdaad niet lichamelijk agressief en hoef ik daarvoor niet bang te zijn, maar ook al zou hij een lieverd zijn die geen vlieg kwaad doet heb ik er evengoed last van, van de geluiden.
Maar zijn begeleidster heeft al gezegd dat het niet wenselijk is dat ik zelf alleen met hem in gesprek ga. Dat moet met haar samen.
Eze, volgens mij lees je niet helemaal goed. Ik zag er inderdaad vantevoren tegen op om eerst zelf met hem in gesprek te gaan. Dit wilde ik inderdaad niet. Maar als de woningstichting had gezegd dat dat het protocol was, en dat ik dat eerst moet doen, had er weinig anders op gezeten en had ik dat moeten doen.
Dat hebben ze echter niet gezegd, de begeleidster is benaderd en deze gaf aan dat het vanuit haar en mijn buurman werd afgeraden dit te doen.
Zij wilden zelf dat het eerst via hen zou gaan, en niet dat ik er eerst zelf zou heen zou gaan.
Dit kwam mij toevallig wel goed uit ja, want ik wilde er zelf ook niet eerst alleen heen.
Maar ik heb dus nergens regels aan mijn laars gelapt of andere weggetjes lopen zoeken of om uitzonderingen gevraagd vanwege mijn eigen stoornis.
Zij kwamen er zelf mee dat de eerste stap in dit geval dus niet moest zijn dat ik er zelf heenging.
Ik heb gedaan wat de woningstichting, begeleidster en hij om vroegen.
Niet er zelf heengaan.
Wat mij goed uitkwam ja.
Maar nergens heb ik gevraagd om aanpassing van de regels/protocol voor mijzelf.
Nergens heb ik een uitzondering voor mijzelf geclaimed.
En nogmaals ben ik niet degene die regels overtreed, dat doet hij.
Genie legt het allemaal heel goed uit en verwoord het heel duidelijk, en dan noem je haar/hem een grapjas?.
Zij/hij is juist degene die het helemaal begrijpt en kloppend zegt i.m.o.
Ik wil jou heel erg bedanken lieve Genie, het zat mij echt heel hoog allemaal en jouw reacties waren even een zucht van verlichting en relativering voor mij.
Dat ik mezelf weer even bijeen kon rapen en kracht gaf die grens aan te geven. Het klinkt/lijkt misschien een mini dingetje om aan te geven, maar voor mij heel groot en belangrijk.
Ik denk zomaar dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dank je wel ook voor de succes wensen, het zal idd niet makkelijk worden, maar los laten en rust creëren, daar doe ik het voor:). Dikke knuffel voor jou
Sally Spectra, Luna en Vivaratje, ook bedankt voor jullie reacties!.
vrijdag 30 juni 2017 om 22:49
Is er geen meldpunt waar je terecht kunt met de klachten. In grote steden bestaat er een meldpunt zorg en overlast. Zij hebben contact met de Woningbouwvereniging, politie en GGZ. Het enige wat jij dan moet doen is een logboek bijhouden zodat er een dossier kan worden opgebouwd.
Heel vreemd dat de Woningbouwvereniging jouw klacht niet serieus neemt.
Heel vreemd dat de Woningbouwvereniging jouw klacht niet serieus neemt.
vrijdag 30 juni 2017 om 23:05
Hoi Litalily,
Ja ik snap dat je last kunt hebben van dergelijke geluiden maar je gaf zelf aan dat je het eng vond dus in die zin mijn uitleg. Maar blijkbaar heb je het inderdaad goed ingeschat. En ja snachts overlast is HEEL vervelend/kan niet. Ik hoop voor je dat dat helemaal stopt. Het is gewoon lastig, aan de ene kant heb ik nu zelf ervaren hoe belangrijk het is om weggedrukte emoties/emoties uit te drukken en anderzijds leef je dicht op elkaar. En anderzijds misschien is er een tussenweg inderdaad met een kussen of de bossen. Good luck!
Ja ik snap dat je last kunt hebben van dergelijke geluiden maar je gaf zelf aan dat je het eng vond dus in die zin mijn uitleg. Maar blijkbaar heb je het inderdaad goed ingeschat. En ja snachts overlast is HEEL vervelend/kan niet. Ik hoop voor je dat dat helemaal stopt. Het is gewoon lastig, aan de ene kant heb ik nu zelf ervaren hoe belangrijk het is om weggedrukte emoties/emoties uit te drukken en anderzijds leef je dicht op elkaar. En anderzijds misschien is er een tussenweg inderdaad met een kussen of de bossen. Good luck!
vrijdag 30 juni 2017 om 23:20
Hee Annazomer,
Ja klopt ik vind het ook nog steeds heel eng en spannend. Ik zit nog steeds een beetje met een knoop in mijn maag.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gesprek tussen hem en zijn begeleidster ging, maar dat is denk ik inbreuk op zijn privacy.
Mocht het niet ophouden en stelt de begeleidster voor dat ik alsnog een keer mee ga, dan wil ik dat denk ik proberen.
Maar dat is voor latere zorg.
Misschien is het ook wel een aardige jongen, maar ik vind dat toch een beetje lastig geloven omdat ik hem gisteren nog hoorde schreeuwen tegen een andere begeleidster van hem.
Dat het wordt afgeraden om zelf alleen met hem in gesprek te gaan geeft denk ik ook wel wat aan.
Dus tja ik vind het nog steeds eng..
Maar ik begrijp ook heel goed dat het belangrijk is om onderdrukte emoties te uiten. Maar hopelijk kan dat nu beperkt worden tot enkel overdag.
Ik vind jouw tip van het kussen een goede, en die, samen met het bos, zal ik voorstellen een volgende keer mocht dat nodig zijn.
Ja klopt ik vind het ook nog steeds heel eng en spannend. Ik zit nog steeds een beetje met een knoop in mijn maag.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gesprek tussen hem en zijn begeleidster ging, maar dat is denk ik inbreuk op zijn privacy.
Mocht het niet ophouden en stelt de begeleidster voor dat ik alsnog een keer mee ga, dan wil ik dat denk ik proberen.
Maar dat is voor latere zorg.
Misschien is het ook wel een aardige jongen, maar ik vind dat toch een beetje lastig geloven omdat ik hem gisteren nog hoorde schreeuwen tegen een andere begeleidster van hem.
Dat het wordt afgeraden om zelf alleen met hem in gesprek te gaan geeft denk ik ook wel wat aan.
Dus tja ik vind het nog steeds eng..
Maar ik begrijp ook heel goed dat het belangrijk is om onderdrukte emoties te uiten. Maar hopelijk kan dat nu beperkt worden tot enkel overdag.
Ik vind jouw tip van het kussen een goede, en die, samen met het bos, zal ik voorstellen een volgende keer mocht dat nodig zijn.