Geluidsoverlast en flippende buurman

02-07-2025 08:48 100 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen iedereen,

Heeft er toevallig iemand ervaring met geluidsoverlast?

Onze buren zijn bezig met een aanbouw in de achtertuin. De afgelopen 3 a 4 weken is het bijna elke dag van 07:30 's ochtends tot 's avonds vaak na 23:00 timmeren, zagen, boren, hard praten en dan voornamelijk zo'n mega irritante cirkelzaag pal onder onze slaapkamerraam.

Nu ben ik echt niet zo moeilijk en heb ik het tot nu toe gewoon gelaten voor wat het is, maar het begint echt op te breken omdat ik zo onregelmatig werk en merk dat mijn rust echt aanzienlijk wordt verstoord. Ik verwacht niet dat er rekening gehouden wordt met mijn rooster, dat is niet realistisch en ik ben echt niet zo moeilijk. Maar ik vind alleen wel dat ze wel mogen stoppen om 22:00.

Afgelopen zondag dacht ik "eindelijk" een dag rust. Maar de zaag ging stipt om 07:30 weer aan. Uit irritatie mijn raam dicht gedaan en de buren lachend naar boven kijken alsof ze aan het wachten waren op reactie. Van ellende de hele dag van huis "gevlucht" om het een dag niet aan te hoeven horen.

Maandagavond tot na 00:00 weer stijf overeind in bed gezeten en gisterochtend weer stipt om 07:30 gewekt door de cirkelzaag.

Gisteravond kwam ik thuis na een zware avonddienst om 22:30 en hij was nog steeds aan het zagen, timmeren en boren. Uiteindelijk ben ik rond 22:45 naar buiten gestapt en heb ik vriendelijk gevraagd of het kon stoppen voor vandaag omdat ik om 07:00 weer naast mijn bed mag staan. Nog voordat ik mijn zin had afgemaakt begon hij ontzettend hard tegen mij te schreeuwen dat ik niet zo moest "zeuren en zeiken" hij schreeuwde dat hij alle tijd van de wereld heeft om zolang als hij dat wilt om door te gaan met de werkzaamheden. Hij werd laaiend en bleef dingen schreeuwen, maar in een andere taal dus ik ben maar weer naar binnen gegaan. Hij ging daarna door met timmeren en maakte bij elke slag een hard kreun geluid (vergelijk het met tennissen) uit irritatie denk ik dan maar? Gelukkig was het nadat hij zijn frustraties een paar minuten lang heeft geuit stil.

De andere buren naast en achter ons klagen er veel over, maar hun durfden er niks van te zeggen en de reden daarvan heb ik ondervonden denk ik dan maar.

1 stel uit de buurt had vorige week al een keer de politie gebeld, maar de politie gaf blijkbaar het advies om zelf het gesprek aan te gaan en het "gewoon" onderling op te lossen..

Nu had hij vanmorgen de zaag om 06:45 aangezet en zat rustig op zijn tuinstoeltje met een kopje koffie en een shagje in zijn mond grijnzend naar ons slaapkamerraam te kijken.. nu wordt het eerder treiteren.

Ik vind het echt heel erg kinderachtig en vraag mij af wat wij hier aan kunnen doen?

Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt 😅
Woningbouw stuurt ons naar de gemeente en de gemeente stuurt ons weer naar de woningbouw..

Tips zijn welkom 😊
Krijgt hij een uitkering terwijl hij de hele dag kan klussen en op de been kan zijn? Jammer van ons belastinggeld. Ik zou een melding maken bij gemeente en uwv.
Sjakie schreef:
02-07-2025 10:25
Krijgt hij een uitkering terwijl hij de hele dag kan klussen en op de been kan zijn? Jammer van ons belastinggeld. Ik zou een melding maken bij gemeente en uwv.
Jeetje wat een aannames.
Ook een Pluviofiel
Sjakie schreef:
Ja, laten we lekker uitkeringstrekkers bashen! Je hebt echt geen flauw idee van de situatie van de buurman.

To, on topic. Mijn ervaring is dat mijn buren idd alleen onder de indruk waren van de politie. Maar ik heb ook geleerd om alleen bij echt uit de hand lopende situaties, dus bijvoorbeeld na 1:00 uur.
Ik zou ook inzetten op de situatie dragelijk maken. Heb je goede oordopjes? Kun je aan de andere kant van het huis slapen? Kun je een weekendje weg?
Sjakie schreef:
Gewoon olie op het vuur gooien dus? Los van dat het jouw aannames zijn.
In films zijn altijd wel een paar laten we zeggen Bulgaren die voor een geschikte prijs deze buurman op andere gedachten weten te brengen.
Voor de rest doorsparen en in een betere buurt gaan wonen.
Op dit forum zijn dat Joegoslaven :-D
Phlox24 schreef:
02-07-2025 10:18
Maar dat zal het getreiter van de buurman niet oplossen verwacht ik. Bereik je uiteindelijk niets mee. Verhuurder, politie en gemeente continu bellen bij geluidsoverlast is voor nu hetgeen TO en de buren kunnen doen. Dan zal er buurbemiddeling op afgestuurd worden, maar daar verwacht ik niet zoveel van. Geluidsoverlast van buren is heel lastig aan te pakken als de veroorzaker niet voor rede vatbaar is.
Maar checken bij de wbv of hij wel toestemming heeft vd aanbouw is de 1e stap. Bij geen toestemming is de overlast vanzelf zo over want dan moet hij stoppen met de aanbouw.
Pioen00 schreef:
02-07-2025 10:53
In films zijn altijd wel een paar laten we zeggen Bulgaren die voor een geschikte prijs deze buurman op andere gedachten weten te brengen.
Voor de rest doorsparen en in een betere buurt gaan wonen.

Ja want dan is het probleem opgelost?

Je weet nooit wie je nieuwe buren zijn. Ik had een fijne buurman. Totdat hij ging verhuizen en de wbv een probleemgezin in het huist plaatste. Geluidsoverlast is vreselijk en er is heel weinig aan te doen.
martje55 schreef:
02-07-2025 10:42
Ja, laten we lekker uitkeringstrekkers bashen! Je hebt echt geen flauw idee van de situatie van de buurman.

To, on topic. Mijn ervaring is dat mijn buren idd alleen onder de indruk waren van de politie. Maar ik heb ook geleerd om alleen bij echt uit de hand lopende situaties, dus bijvoorbeeld na 1:00 uur.
Ik zou ook inzetten op de situatie dragelijk maken. Heb je goede oordopjes? Kun je aan de andere kant van het huis slapen? Kun je een weekendje weg?
Ik slaap bijna altijd al met oordopjes in en de laatste weken alleen maar. Ik slaap nu ook (helaas ook met deze hitte) met de ramen en de roosters dicht om het geluid te dempen.

Een andere slaapkamer kan niet en beneden slapen helpt qua geluid niks.

Een weekendje weg zit er financieel en qua werk helaas niet in. Ik werk nu bijna standaard 6 dagen per week i.v.m. de vakantieperiode.

Ik weet het gewoon even niet meer.
's Nachts om drie uur zelf even een spijker in de tussenmuur met de buren slaan?
Slaapt hij de volgende morgen wel uit.

Nee, ik weet het ook niet, maar ik zou zelf gillend gek worden.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Lydia- schreef:
02-07-2025 08:59
Meneer werkt niet dus hij heeft genoeg tijd.
Oh zo eentje. Ik heb er nu wel een beeld bij.
Dit zijn geen normale leef geluiden. Je hebt geprobeerd om met hem afspraken te maken over tot hoe laat hij zou mogen klussen. Dit heeft een averechts effect gehad, dus ik zou een melding maken bij de politie en je anderen buren adviseren hetzelfde te doen. De melding kun je ook omzetten in een aangifte als het door blijft gaan. Misschien dat een bezoek van de wijkagent meer indruk maakt op deze overlast veroorzakende buurman.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Galileogalilei schreef:
02-07-2025 10:56
Ja want dan is het probleem opgelost?

Je weet nooit wie je nieuwe buren zijn. Ik had een fijne buurman. Totdat hij ging verhuizen en de wbv een probleemgezin in het huist plaatste. Geluidsoverlast is vreselijk en er is heel weinig aan te doen.
In films is het probleem altijd direct opgelost :-D

Je weet nooit wie je nieuwe buren zijn, maar met een koophuis heb je geen last van een wbv die probleembewoners blijft verplaatsen als foute katholieke priesters. Zelf ook meegemaakt dat een wvb blijft verkondigen dat het nou eenmaal andere culturen zijn en dat je kortom niet moet zeuren als er tot diep in de nacht harde muziek gemaakt wordt met de deuren open, met vuurkorven die zorgen dat je ook met gesloten ramen stikt van de rook. Politie heeft andere prioriteiten en komen gewoon niet of maar 1 keer waarmee het alleen die avond ophoudt en jij een grote bek krijgt, steen door je ruit en krassen op je auto. Ik woon nog liever in een doos dan in mijn oude wbv-buurt.
DronkenAardbei schreef:
Maar checken bij de wbv of hij wel toestemming heeft vd aanbouw is de 1e stap. Bij geen toestemming is de overlast vanzelf zo over want dan moet hij stoppen met de aanbouw.
Dat misschien wel maar hij zal er niet gezelliger op worden denk ik zo.
Sylphide75 schreef:
02-07-2025 11:06
en het is al zo gezellig...
janine schreef:
02-07-2025 10:22
De woningbouw maakt zich er wel heel gemakkelijk vanaf, je kan het beste bij de woningbouw blijven protesteren, jouw huurgenot wordt heel erg aangetast. Als je in een huurhuis woont en je wil binnen iets veranderen dan heb je ook toestemming nodig. De afscheiding tussen tuinen mag meestal niet hoger zijn dan 1.80 meter, dat is die aanbouw zeker.
Eens. En je mag bij een huurwoning meestal geen aanbouw neerzetten. Een afdak is het hoogst haalbare hier in de wijk. Een echte stenen aanbouw kan ik me niet voorstellen dat hij daar toestemming voor heeft. Maar dat boeit bepaalde tokkies niet.
Sylphide75 schreef:
02-07-2025 11:14
Eens. En je mag bij een huurwoning meestal geen aanbouw neerzetten. Een afdak is het hoogst haalbare hier in de wijk. Een echte stenen aanbouw kan ik me niet voorstellen dat hij daar toestemming voor heeft. Maar dat boeit bepaalde tokkies niet.
en huurverlaging eisen omdat je woongenot wordt verpest én de wbv er niets aan doet. hard doorpakken
Sylphide75 schreef:
02-07-2025 11:14
Het is geen stenen aanbouw, het is een gigantische soort gesloten serre achtig ding wat bevestigd zit aan de woning.
Sylphide75 schreef:
02-07-2025 11:06
Ja dat denk ik ook niet 😅
Ben net terug van m'n 1e deel gebroken dienst en hij is flink aan het schreeuwen en aan het mopperen tussen het klussen door over mij. M'n naam valt vaak in ieder geval..
Gezelliger kan het niet meer worden haha.
Pioen00 schreef:
02-07-2025 11:05
In films is het probleem altijd direct opgelost :-D

Je weet nooit wie je nieuwe buren zijn, maar met een koophuis heb je geen last van een wbv die probleembewoners blijft verplaatsen als foute katholieke priesters. Zelf ook meegemaakt dat een wvb blijft verkondigen dat het nou eenmaal andere culturen zijn en dat je kortom niet moet zeuren als er tot diep in de nacht harde muziek gemaakt wordt met de deuren open, met vuurkorven die zorgen dat je ook met gesloten ramen stikt van de rook. Politie heeft andere prioriteiten en komen gewoon niet of maar 1 keer waarmee het alleen die avond ophoudt en jij een grote bek krijgt, steen door je ruit en krassen op je auto. Ik woon nog liever in een doos dan in mijn oude wbv-buurt.
Jij weet niet half hoe groot de overlastproblemen in een koophuis kunnen zijn. Ik ga er dagelijks bijna aan onderdoor, ben mishandeld en met de dood bedreigd en stik iedere winter weer in de rook van houtkachels. Moet ik ook maar verhuizen zeker? En zo kunnen de overlastgevers gewoon lekker hun gang blijven gaan.

Sterkte TO.... ik hoop dat je een wijkagent hebt die door kan/wil pakken. Zou ook zeker iedere keer melding maken, wijkagent vragen langs te komen, geluidsopnames maken etc. Hoe vaker je belt, hoe gekker ze van je worden en (hier in ieder geval) soms bereid zijn een stapje harder te lopen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ver-schrik-ke-lijk zo'n situatie. Zeker in combinatie met een buurman die het niet helemaal op een rij heeft (gezien het schreeuwen en nu treiteren).
Het enige dat denk ik misschien effect kan hebben, is samen optrekken met andere buren en als het lukt met spoed buurtbemiddeling inschakelen en/of bemiddeling vanuit de woningcorporatie. En de wijkagent, omdat een normaal gesprek meteen al escaleerde. Naar jou als eenling luistert hij toch niet, is al gebleken.
Ik leef enorm met je mee. Ik heb al last van een continu bromgeluid van een jaccuzzi van mijn buren dat ik alleen buiten hoor, en vooral ook met hun klaarblijkelijke schijt aan mij wat dat betreft (zitten vrijwel nooit in dat bad maar het geeft wel 24/7 geluidsoverlast), dus dat jij er nog niet gek van bent geworden vind ik knap. Heel veel sterkte!!!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Calamitycat schreef:
02-07-2025 11:41
Jij weet niet half hoe groot de overlastproblemen in een koophuis kunnen zijn. Ik ga er dagelijks bijna aan onderdoor, ben mishandeld en met de dood bedreigd en stik iedere winter weer in de rook van houtkachels. Moet ik ook maar verhuizen zeker? En zo kunnen de overlastgevers gewoon lekker hun gang blijven gaan.
Ik voel me je mee hoor, dat is echt verschrikkelijk! Ik heb er geen woorden voor. Mishandeling en met de dood bedreigt? :-(
DronkenAardbei schreef:
Ik geloof er helemaal niets van dat de geluidsoverlast dan over is, dan verzint die man wel wat anders om te treiteren.
grenada schreef:
02-07-2025 11:16
en huurverlaging eisen omdat je woongenot wordt verpest én de wbv er niets aan doet. hard doorpakken
dat heeft voor mijn moeder tot nu toe allemaal niks geholpen. Zij heeft al jaren last van de buren, met harde muziek in de nacht, krijsende kinderen, bezoek dat tegen de deuren in de hal stampt etc.
WBV zegt dat het een complex dossier is ( met andere woorden: wij durven niks te doen) , Politie komt wel midden in de nacht en dan is het een dag rustig en dan begint het weer van voor af aan. Geluidsoverlast is verschrikkelijk.

dus TO ik heb helaas geen echte tips voor je, behalve dat je 'geluk' zou kunnen hebben dat die hele aanbouw niet gebouwd mag worden. Sterkte!!
Phlox24 schreef:
02-07-2025 11:54
Ik geloof er helemaal niets van dat de geluidsoverlast dan over is, dan verzint die man wel wat anders om te treiteren.
Dat is dan weer een volgende stap en daarvoor kan TO de politie bellen. Bij mij kwamen ze echt iedere x opdraven als de geluidsinstallatie op max stond in de nachtelijke uurtjes. Uiteindelijk heeft de buurman het opgegeven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven