Geluidsoverlast, kan ik hier iets aan doen?

26-04-2010 18:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is lekker weer. Fijn! Zonnetje, nog niet meteen koud in de avond, dus ik kan me goed voorstellen dat mensen lekker buiten willen zijn met dit weer.

In de straat tegenover mij staan er nu alleen al ongeveer een week elke avond een groep jongeren. Ze komen met auto's hierheen om te voetballen en te ouwehoeren op een terrein waarop gebouwd wordt. Gezellig.

Maar daarbij zetten ze ook echt héél hard hun muziek aan. Ik zit er zo'n 200 meter vanaf en het dreunt hier door het hele huis. En één avond kon ik dat best hebben, twee avonden ook, maar inmiddels word ik er echt een beetje chagrijnig van.

Erop afstappen durf ik niet. Het is hier geen fijne buurt, het is een grote groep en ze zijn allemaal groter dan ik

Iemand een tip? Ik wil echt niet overkomen als een zeur, maar als dit nog de rest van de zomer zo is, ga ik op een gegeven moment met dingen gooien vrees ik..
Heppie geen wijkagent die eens een extra rondje kan lopen?

Is hier altijd erg efficiënt.
Oh jakkes Stephanietje..

Misschien de wijkagent er eens op laten afsturen? Heb je de andere buurtbewoners er ook over gehoord?
quote:Jorina schreef op 26 april 2010 @ 18:50:

Heppie geen wijkagent die eens een extra rondje kan lopen?

Is hier altijd erg efficiënt.

Hmmm dat zou wel een idee kunnen zijn. Ik heb eigenlijk geen idee of we er een hebben, maar dat zal ik opzoeken.

Kun je die gewoon altijd bellen voor dit soort dingen?
quote:zonnestraaltje71 schreef op 26 april 2010 @ 18:50:

Oh jakkes Stephanietje..

Misschien de wijkagent er eens op laten afsturen? Heb je de andere buurtbewoners er ook over gehoord?

Ik heb aan beide kanten buren die er ook wat van kunnen, die zijn dus geen erg goede graadmeter. Verder woon ik aan een drukke weg en heb ik dus weinig contact met de andere buurtgenoten helaas.

Maar die wijkagent is inderdaad een goed idee, ik zal eens contact opnemen
Ja, kun je hier iig gewoon rechtstreeks bellen, voor dit soort wijk-problemen.

Ik ben ooit via de gemeente aan het telefoonnummer gekomen.

Ik vind de wijkagent ook nog iets toegankelijker dan een 'gewone' agent, omdat hij de buurt kent, en weet wat er speelt.
quote:Stephanietje schreef op 26 april 2010 @ 18:55:

[...]

Hmmm dat zou wel een idee kunnen zijn. Ik heb eigenlijk geen idee of we er een hebben, maar dat zal ik opzoeken.

Kun je die gewoon altijd bellen voor dit soort dingen?

Toevallig heb ik zojuist de wijkagent gebeld voor parkeeroverlast (ik word helemaal gek van mensen die overal hun auto neerpleuren (sorry, ik heb er geen ander woord voor) zodat ik met mijn auto niet weg kan, terwijl er 20 meter verder gewoon plek is). Ik heb gevraagd of ze eens wat vaker door mijn straat willen lopen om te controleren. Dat was geen enkel probleem, ze gaf me zelfs groot gelijk dat ik belde.

Gewoon bellen dus (0900-8844)
quote:Jorina schreef op 26 april 2010 @ 18:58:

Ja, kun je hier iig gewoon rechtstreeks bellen, voor dit soort wijk-problemen.

Ik ben ooit via de gemeente aan het telefoonnummer gekomen.

Ik vind de wijkagent ook nog iets toegankelijker dan een 'gewone' agent, omdat hij de buurt kent, en weet wat er speelt.Ja nee inderdaad, naar zoiets was ik ook op zoek. Iemand die ze misschien ook wel kennen en die er gewoon even wat van kan zeggen zonder dat er meteen een big deal van gemaakt wordt.

Ik heb inmiddels een landelijk nummer gevonden, zal dat eens even gaan bellen..
quote:Mariska76 schreef op 26 april 2010 @ 19:00:

[...]

Toevallig heb ik zojuist de wijkagent gebeld voor parkeeroverlast (ik word helemaal gek van mensen die overal hun auto neerpleuren (sorry, ik heb er geen ander woord voor) zodat ik met mijn auto niet weg kan, terwijl er 20 meter verder gewoon plek is). Ik heb gevraagd of ze eens wat vaker door mijn straat willen lopen om te controleren. Dat was geen enkel probleem, ze gaf me zelfs groot gelijk dat ik belde.

Gewoon bellen dus (0900-8844) Oke, kijk dat klinkt goed

Inderdaad irritant trouwens, gelukkig hebben wij hier naast de deur een enorme parkeerplaats..
vaak zijn er in steden ook teams jongerenwerk die speciaal voor overlastgevallen zijn, die lopen op straat rond en spreken jongeren aan. Werken vaak samen met wijkagent.
Normaal gesproken is een bouwterrein afgesloten en staat er een bord met de namen van de ontwikkelaar en de aannemer. Je zou eventueel contact kunnen leggen met de hoofdaannemer en kunnen aangeven dat deze mensen zich er 's avonds ophouden. Het lijkt mij logisch dat die aannemer ook niet wil dat er onbevoegden op het terrein komen i.v.m. het risico op schade of ontvreemding van bouwmateriaal.
Je kunt er niet vriendelijk op af lopen? En zeggen dat het er gezellig uitziet en ze niks stukmaken blablabla en dan zeggen "maar jullie muziek staat wel wat hard, kan dat wat zachter"? Niet iedere jongere is een probleemjongere! Of is het héél erg gesteld in jouw buurt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven