Getver, hoe voorkom je maden?

08-07-2009 16:23 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een maden-invasie vorig jaar doe ik er alles aan om maden in de vuilnisbak te voorkomen, ik vind die dingen zo smerig! Dus etensresten netjes in zakjes en niet los in de kliko en vuilniszakken extra goed dicht.

De afgelopen tijd, met warm weer en extreem veel vliegen, ging het heel goed, heb geen made gezien. Nou doe ik net de kliko open en ja hoor, daar zijn ze weer. (kots smiley had hier moeten staan).

Wie heeft het ultieme middeltje om die verschrikkelijke dingen tegen te gaan?
quote:flint schreef op 08 juli 2009 @ 18:14:

[...]

Loda is toch bleekmiddel? Maden vinden bleek niet leuk, dat was al een tip van m'n oude buurvrouw. Misschien moet ik gewoon een laag bleek en de balletjes van Kruidvat doen, dan komen ze hopelijk nooit meer terug.Wel uitkijken want misschien kun je zo wel een chemische reactie veroorzaken!!
Haha, als de container explodeert, zijn de maden(weer ff krabben) wel weg.
Haha, daar ben ik wel alert op. Toen ik vanmiddag het agressieve anti-insecten middel erop spoot, ging het al heel verdacht sissen. Ik houd dat dus wel in de gaten, hoor, ik ga niet alles tegelijkertijd mixen, hoor!
Whahaha, wat heb je er allemaa al ingegooit?
Hmm, die balletjes bij Kruidvat, die kenden ze hier niet. Ik heb de bak dus maar gewoon schoongemaakt met bleek en een laag onderin laten staan. Hopelijk is dat genoeg. Ik neem aan van wel, want nu het niet zo warm meer is, zie ik ook geen vliegen meer.
Ik gebruik 's zomers altijd van die kliko-vuilniszakken en gooi er een paar mottenballen in.
quote:flint schreef op 11 juli 2009 @ 09:21:

Hmm, die balletjes bij Kruidvat, die kenden ze hier niet. Ik heb de bak dus maar gewoon schoongemaakt met bleek en een laag onderin laten staan. Hopelijk is dat genoeg. Ik neem aan van wel, want nu het niet zo warm meer is, zie ik ook geen vliegen meer.

Daar zat ik dus ook al aan te denken, dat ze met balletjes, mottenballen bedoelde.

Dus mottenballen, kennen ze volgens mij wel bij kruidvat.

Ja, die mottenballen heb ik wel gezien bij Kruidvat, maar ik was dus op zoek naar anti-madenballen . Werken die mottenballen dan ook?

Klikozakken, wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik stop alles al in pedaalemmer- of vuilniszak in de kliko dus wat voegt zo'n zak dan nog toe?

Ik zag vanochtend wel weer een groene vlieg rondcirkelen rond de kliko, ik blijf alert!
up
ooooohw gross maden: ik ben er bang voor.... vind ze zoooooo smerig.....

hier hebben we ze ook in de kliko (vooral de groene) snel dekel open, ding erin gooien en weer dicht en vooral niet kijken
Schrob de kliko eens goed.
wij hadden ze ook al baaaaahhhhhh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven