Getver, hoe voorkom je maden?

08-07-2009 16:23 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een maden-invasie vorig jaar doe ik er alles aan om maden in de vuilnisbak te voorkomen, ik vind die dingen zo smerig! Dus etensresten netjes in zakjes en niet los in de kliko en vuilniszakken extra goed dicht.

De afgelopen tijd, met warm weer en extreem veel vliegen, ging het heel goed, heb geen made gezien. Nou doe ik net de kliko open en ja hoor, daar zijn ze weer. (kots smiley had hier moeten staan).

Wie heeft het ultieme middeltje om die verschrikkelijke dingen tegen te gaan?
Kalk onderin, geloof ik

Ik gruwel ook al van het idee, brrrrr
Oh, ik had ze ook... Net toevallig. Ik heb ze aan de vissen gevoerd
Zout helpt ze vernietigen. (je hoort ze dan echt sissen gruwelijk dat wel) Of zout ze ook voorkomt weet ik helaas niet.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Daarom bemoei ik me nooit met de vuilnisbakken. Brrr.
quote:Aruba schreef op 08 juli 2009 @ 16:33:

Daarom bemoei ik me nooit met de vuilnisbakken. Brrr.Haha mijn man wilt er ook niks mee te maken hebben, maar iemand moet het toch doen he.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
O, helpt zout om ze dood te maken? Klinkt iets milieuvriendelijker dan de anti-mugspuitbus die ik net in de kliko heb leeggespoten..

Of naar de dierenwinkel rijden, een paar vissen halen en die in de kliko donderen als ze zo dol op maden zijn?

*tekst is een stuk leuker als je er smileys bij denkt, maar die doen het weer eens niet*
Kliko schoonmaakdienst inhuren? Bij ons gaat dat voor 22 euro per kwartaal en dat heb ik er graag voor over.

Omdat de bak niet goed leeggehaald werd laatst een maand niet schoongemaakt, en ja, toen had ik maden. Gooor.
Ik zet de bak gewoon open en dan kunnen de vogels een lekker maaltje halen.

Ik heb ze eigenlijk iedere twee weken, ondanks dichte zakjes en dubbele vuilniszakken (wel minder maar toch), de zon staat er de hele dag op dus.

Ik maak de bak twee weken schoon, dat helpt ook iets, het zijn er niet meer zo heel erg veel.

Dus als ik ze nu zie dan zet ik de bak open en dan eten de vogels ze op of ze verschroeien door de warmte (zoals vorige week)
quote:mamzelle schreef op 08 juli 2009 @ 16:41:

Kliko schoonmaakdienst inhuren? Bij ons gaat dat voor 22 euro per kwartaal en dat heb ik er graag voor over.

Omdat de bak niet goed leeggehaald werd laatst een maand niet schoongemaakt, en ja, toen had ik maden. Gooor.Zou kunnen, maar sinds de invasie van vorig jaar maak ik hem in de zomer dus elke 2 weken nadat hij geleegd, is ook schoon. Het heeft dus niks te maken met achtergebleven etensresten, kan ook niet, want er gaat hier niets onverpakt in de kliko.
Je kunt het niet helemaal voorkomen. Zelfs als iets heel onschuldig lijkt kunnen vliegen er nog eitjes in leggen bij gebrek aan echt smerige dingen ..... ze passen zich gewoon aan aan de omstandigheden volgens mij. Vieze slimme beesten, haha!
quote:hinde schreef op 08 juli 2009 @ 16:44:

Je kunt het niet helemaal voorkomen. Zelfs als iets heel onschuldig lijkt kunnen vliegen er nog eitjes in leggen bij gebrek aan echt smerige dingen ..... ze passen zich gewoon aan aan de omstandigheden volgens mij. Vieze slimme beesten, haha!Boehoehoe (= huilende smiley)......
oh gatver, dit zou echt mijn nachtmerrie zijn..

ik gruwel al bij vliegen wanneer ik ze dood geslagen heb,,
Poelepoelepoelepoes!
Heb van die geurballetjes van Roxasect bij Kruidvat gehaald. Een paar van die dingen in de kliko en er komen geen vliegen en dus geen maden meer.
quote:fiba schreef op 08 juli 2009 @ 16:53:

Heb van die geurballetjes van Roxasect bij Kruidvat gehaald. Een paar van die dingen in de kliko en er komen geen vliegen en dus geen maden meer.Ga ik proberen!
quote:fiba schreef op 08 juli 2009 @ 16:53:

Heb van die geurballetjes van Roxasect bij Kruidvat gehaald. Een paar van die dingen in de kliko en er komen geen vliegen en dus geen maden meer.

Okay, morgen haal ik dus een groot pak zout bij AH en balletjes bij Kruidvat, dan ben ik volledig beschermd tegen een volgende invasie.

Bedankt voor de tips, ik hoop echt de rest van de zomer geen maden meer te hebben!
Zou het niet kunnen dat de diertjes juist komen omdat alles lekker in plastic broeierig wordt gemaakt?

Zoals ik al zei: hier vrijwel nooit maden. Groen ligt los, ander afval zit in open zakken van de Albert Heyn. Alleen bij die extreme hitte en drie weken geen schoonmaak had ik maden. En stank.
Volgens de meneer van Utimate Survival op Discovery zijn ze heel gezond .... hij eet ze alsof het snoepjes zijn.

Bleeeeeeeeeeeeeh!
quote:heartwork schreef op 08 juli 2009 @ 16:51:

oh gatver, dit zou echt mijn nachtmerrie zijn..

ik gruwel al bij vliegen wanneer ik ze dood geslagen heb,,

Ik heb echt nachtmerries van die dingen

Toen ik nog thuis woonde, heb ik een keer zonder te kijken een paar gympen aangetrokken. Toen ik me afvroeg wat ik toch voor nattigs voelde en ging kijken, zat ik dus vrolijk met m'n vingers in de maden te graaien. Kennelijk hadden vliegen eitjes in het profiel van de zool gelegd...... Ik hoef vast niet uit te leggen dat ik daarna nooit meer zonder te kijken schoenen heb aangetrokken en dat ik nooit meer 'normaal' naar maden heb kunnen kijken.
quote:mamzelle schreef op 08 juli 2009 @ 16:58:

Zou het niet kunnen dat de diertjes juist komen omdat alles lekker in plastic broeierig wordt gemaakt?

Ja, ik denk wel dat het gaat broeien, ik heb de kliko vorige week ook uit de zon gezet vanwege de stank. Maar vliegen moeten hun eitjes toch ergens op of in leggen? Of leggen ze het op de zakken en doet een made de zak dan zelf open om te eten?
gadver, ik zou die dingen nog niet voor een miljoen opeten.

(of wel?)

Ik gooi altijd een kluts loda met heet water in de kliko.

Ruikt lekker en als ie geleegd wordt, is het water er ook uit.

En het heeft lekker kunnen intrekken.

Eigen uitvinding....en nadien geen maden(ff krabben) meer gezien.
quote:chicatjoe schreef op 08 juli 2009 @ 17:07:

gadver, ik zou die dingen nog niet voor een miljoen opeten.

(of wel?)

.

datw as toch dat tv programma waar mensen veel geld konden verdienen door gekke/enge dingen te doen.

was altijd wel iets bij wat gegeten moest worden: maden sprinkhanen , koeieogen.

Dingen die in Aziatische /Afrikaanse landen als normaal voedsel gelden. Het is amar net hoe je opgevoed bent he, en waarmee ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Pfjoeh, ben blij met de ondergrondse containers als ik dit zo lees....

Heb in mijn oude huis wel een keer een invasie gehad op het balkon. Ik ben hoogzomer jarig (deze maand) en ik had de bierkratten op het balkon laten staan. Geen goed idee geweest. Honderden en honderden van die dingen, ze kropen zelfs tegen de muur omhoog. Ik heb ze de afvoer in geveegd en kokend heet water opgegoten.
quote:Ratteke schreef op 08 juli 2009 @ 17:41:

Pfjoeh, ben blij met de ondergrondse containers als ik dit zo lees....

Heb in mijn oude huis wel een keer een invasie gehad op het balkon. Ik ben hoogzomer jarig (deze maand) en ik had de bierkratten op het balkon laten staan. Geen goed idee geweest. Honderden en honderden van die dingen, ze kropen zelfs tegen de muur omhoog. Ik heb ze de afvoer in geveegd en kokend heet water opgegoten.Ik zit echt te hyperventileren achter m'n computer, my god, wat erg! Het klinkt ook net als de invasie die we vorig jaar hadden, alleen kropen ze daar met duizenden over de weg nadat ik er bleekmiddel in de kliko had gemieterd. Het was echt de exodus van de maden!
quote:chicatjoe schreef op 08 juli 2009 @ 17:07:

Ik gooi altijd een kluts loda met heet water in de kliko.

Ruikt lekker en als ie geleegd wordt, is het water er ook uit.

En het heeft lekker kunnen intrekken.

Loda is toch bleekmiddel? Maden vinden bleek niet leuk, dat was al een tip van m'n oude buurvrouw. Misschien moet ik gewoon een laag bleek en de balletjes van Kruidvat doen, dan komen ze hopelijk nooit meer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven