Glad plafond voor ornamenten en sierstrips

15-02-2010 10:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

wat is de beste manier om een plafond goed glad te maken zodat het er mooi uitziet voor sierstrips en ornamenten??

Waar hebben jullie je sierstripsvandaan?? Weet dat ze bv bij de Gamma te koop zijn als piepschuim, maar heb toch liever iets wat er meer gipsachtig en dus echt uitziet. Waar hebben jullie dit vandaan en wat koste het?

Alvast erg bedankt
Piepschuim is makkelijker verwerken dan gips. En beide moet je schilderen, dus het verschil zie je uiteindelijk niet als het hangt.

Wat je plafond betreft: ik zou het af laten stucen door een goede stucadoor. Dit lijkt me geen klus om te doe-het-zelven.
Wij hebben schuim, en mijn buren hebben gips. Na het verven is echt geen verschil meer te zien.

Hoewel.... het prijsverschil op de rekening was wel erg duidelijk
Laten stucen, is een hele dure grap, maar dan is het wel heel erg glad (alstie het goed gedaan heeft)
Mijn man (timmerman) is het plafond aan het stucen, en wij willen ook een sierrand en die gaan ie van hout maken waar hij een randje aan freest.

Ik gaf hem ook het idee van een piepschuim rand, maar hij wil liever zelf ontwerpen.. nou ja ok dan..
Ik weet niet of je nog advies nodig hebt, maar ik kan zeggen dat plafondlijsten van gips beter zijn als wat dan ook, het oogt namelijk veel natuurlijker en gelijker.

Je plafond is toch niet van hout of plastic, neem ik aan.

succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven