Glazen douchwand

13-02-2011 17:28 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie heeft er voor mij de gouden tip om je glzane douchewand weer helemaal mooi schoon te krijgen?

Ik ben nogal huiverig voor de aggressieve producten.

Heeft er iemand ervaring met cillitbang vuil & kalk?

Alvast bedankt!
Ik heb Bims, dat is een schoonmaakmiddel uit duitsland en dat werkt perfect!!

Is gewoon een schoonmaakazijn volgens mij...

Ik spuit dat erop, 5 minuten intrekken en daarna afspoelen en droogmaken!
tast schoonmaakazijn niet de alum. profielen aan?
er is maar één manier om kalkaanslag weg te krijgen en dat is door middel van een zuur, dus je laat het zitten of je neemt het risico.
Schoonmaakazijn is het goedkoopste middel, mits je geen natuursteen op de muren/vloer hebt.

Ik heb in de douche een wisser hangen en na het douchen doe ik daar het glas mee. Scheelt enorm in kalkaanslag.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Azijn, werkt het beste als er echt al een flinke laag kalk op zit. Tast bij mij het aluminium niet aan. Wat trouwens ook goed werkt, beter als al die andere schoonmaakmiddelen, is dat citronella spul van de Action, is iets met Javaanse olie volgens mij. Ik pak een nat vaatdoekje, mik er wat van dat spul onverdund op en poets dan over de kalk. Vandaag nog gedaan en heb een stralend schone douchecabine! Plus, het ruikt stukken beter als azijn.
ik ga ook eerst met schoonmaakazijn proberen en daarna met citronella dat ruikt ook nog eens lekker

Ik had eerst kalkweg van hg maar dat taste ook wel het alum. aan en de kalk ging er niet helmaal mee weg

bedankt voor de tips!
trouwens: moet je de schoonmaakazijn er onverdund of verdund op spuiten?
Tip: Na het douchen je wand afspoelen met KOUD water helpt kalkaanslag voorkomen.
Iemand nog tips voor een kunststof douchewand waar flinke kalkaanslag op zit?

En wat is dat voor citronella spul? Kun je dat gewoon vinden bij de schoonmaak-middelen afdeling van Action?
citronella kan je kopen bij de da of bij action
Ik heb ook een glazen wand. Nooit meer, dat is zeker...
Bij mij zit er een speciaal laagje op de want (antikalk), maar ik maak 'm na het douchen ook altijd droog.

Verder werkt schoonmaakazijn volgens mij nog het best.
Schoonmaakazijn en na het douchen met een wisser droogtrekken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:elsje71 schreef op 13 februari 2011 @ 19:17:

citronella kan je kopen bij de da of bij actionis dat zo?
Ja bij de da hebben ze zeker citronella (bij die van ons tenminste wel) ruikt heerlijk
quote:citronella schreef op 13 februari 2011 @ 20:06:

[...]

is dat zo?
Ik zweer bij wc-eend anti-kalk.

Lekker agressief, en beter niet op je kranen gebruiken, maar ik hoef bijna niet meer te schrobben.

En laat ik daar nou net een pleurishekel aan hebben!
quote:elsje71 schreef op 13 februari 2011 @ 18:52:

trouwens: moet je de schoonmaakazijn er onverdund of verdund op spuiten?Puur
quote:dreamlogic schreef op 13 februari 2011 @ 19:10:

Iemand nog tips voor een kunststof douchewand waar flinke kalkaanslag op zit?

En wat is dat voor citronella spul? Kun je dat gewoon vinden bij de schoonmaak-middelen afdeling van Action?

schoonmaakazijn!

Als je niet alles er mee weg krijgt, HG Kalkweg

Azijn is goedkoper, zou dat eerst doen.

Als je wand glad is zou ik hem in vervolg wel droog trekken met een wisser na het douchen.

Ik doe dat ook altijd (glas) en hoef maar eens in de paar maanden het glas te reinigen.

Oh en ik heb een oude tandenborstel in de douche, daar schrob ik tijdens het douchen de randjes mee.
Uhh nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar... BANG en het vuil is weg. Ik gebruik die cillitbang rommel en dat werkt echt prima. Trek het na het douchen altijd droog met een wisser en eens per zoveel tijd met cillitbangspul inspuiten, inwerken, wegspoelen klaar.
autowax is dé oplossing: koop je voor een paar euro bij bijvoorbeeld de action!
quote:twompie schreef op 13 februari 2011 @ 23:43:

Uhh nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar... BANG en het vuil is weg. Ik gebruik die cillitbang rommel en dat werkt echt prima. Trek het na het douchen altijd droog met een wisser en eens per zoveel tijd met cillitbangspul inspuiten, inwerken, wegspoelen klaar.Toen die reclame er voor het eerst was dacht mooi niet dat ik dat ga kopen. maar nu heb ik de antikalk ervan en het werkt! Ook op de glazendouchedeur.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2011 22:50
Reden: reclame
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven