Goed én goedkoop in huis..

25-08-2010 20:47 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Je kan idd kiezen voor kant-en-klaar gordijnen, dan kan je ook nog eens voor een ander kleurtje kiezen zonder teveel geld te moeten uitgeven.

Mocht je toch kiezen voor de op maat gemaakte gordijnen, dan zijn er vaak ook acties in winkels waarbij de vermaakkosten ed gratis zijn. (bijv tijdens het prijzencircus van de V&D in september)

Ik weet niet wat je smaak is qua inrichting maar als je je basis vrij neutraal houd, kan je kleur brengen met je accessoires. Zo kan je, net als met die kant-en-klaar gordijnen, weer eens kiezen voor een ander kleurtje. Zo verveelt het nooit! En het kost relatief veel minder!

Oude meubels zien er met een likje verf ook weer heel goed uit. Zo hadden wij een oude rotan wieg die wij met een spuitbus wit hebben gespoten en het had meteen een heel ander aanzicht!
Ik heb witte latex van de Hema gebruikt voor mijn hele woninkje en het zit er allemaal superrr onder! Dus hier erg tevreden met de allergoedkoopste

Gordijnen zag ik laatst ook liggen bij de Wibra! Hele leuke met ringen erin zelfs.

Als je een stukje wil behangen, bij behanggigant (even googlen) ben je erg goedkoop uit!

Ook ik koop altijd de kwasten en rollers bij Action, en ook de witte lak en primer. Hartstikke goed spul, het zit er hier zelfs buiten op en het is nog steeds mooi.

Ik weet niet waar je woont, maar bij Het Goed (kringloop) staan deze week weer erg leuke dingen in de etalage!
.
quote:quattro35 schreef op 25 augustus 2010 @ 21:34:

Verf op waterbasis: zit veel minder gif in.

Ja en verft voor geen meter. Rotspul.

Voor gordijnen zijn wij naar de Kwantum gegaan. Woonkamer, slaapkamer en 1 kinderkamer waren ongeveer 800 euro kwijt. Maar onze slaapkamer is een balzaal (dus over de hele breedte gordijnen tot aan de grond). En wij hebben echt mooie gordijnen. Gewoon bij de Kwantum gaan kijken en dan zul je zien dat het (op zich) best mee valt.

Hema is idd niet goedkoop en heeft ook niet heel veel keus.
geen verf op waterbasis nemen voor houtwerk als je niet goed kunt schilderen.

Kwasten: niet de allerduurste kopen, maar ook niet de goedkoopste. Verfbakjes en kwasten en rollers kun je zonder schoonmaken afgedekt in de vriezer leggen, dan kun je ze een dag of zelfs weken later weer gebruiken zonder dat ze uitgedroogd zijn en verder schilderen.

Verf van huismerken is op zich goed genoeg, natuurlijk is er wel kwaliteitsverschil met duurdere merken zoals sikkens ed, maar je klinkt niet als superklusser die het er perfect op kan schilderen en als het een huurhuis is, zou ik al helemaal niet investeren in de allerduurste verf.
.
Heb je wel ervaren klussers gevraagd om te helpen?

In de voorbereiding zit het halve werk. Dus góed afplakken met afplaktape, goed vetvrij maken van de te schilderen oppervlakken ed. De eerste dag kom je nog niet aan schilderen toe... (ik denk, ik waarschuw maar even )

Ik heb trouwens mijn gordijnen bij de Gamma (of was het de Karwei???) vandaan. Met zo'n plakrand, zodat je ze zelf op hoogte kunt afmaken. Verder helemaal kant en klaar. Hartstikke goeie gordijnen, verduisteren prima en zijn van goed materiaal.

En denk aan alle materialen die je nodig hebt:

- ruime hoeveelheden afplaktape

- degelijke kwasten en verfrollers (middenklasse qua prijs)

- afdekplastic voor de vloer

- ontvetter voor de muren en het houtwerk

- muurvuller en houtvuller voor de gaatjes die je eerst wil dichten en dus een plamuurmes

- St. Marc om je plafond schoon te maken (is gewéldig spul!)

- trap

- voldoende koffie en bier voor je klussers *grinnik*

Verf gewoon Gamma huismerk latex en satijnglans lak (met hoogglans zie je veel beter dat je niet zo goed kan verven...). Voordeel: je kan álle kleuren laten mengen die je wilt, en heel slecht is het ook niet....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
.
quote:Hemera schreef op 26 augustus 2010 @ 08:40:

Euhn. Waarom zou ik de eerste dag niet meteen kunnen gaan schilderen? Zolang duurt afplakken enzo toch niet? En die ontvetter? Is dat echt nodig? Heb ik namelijk nog nooit eerder gebruikt, volgens mij..

(Reageer vanavond pas weer, omdat ik nu aant werk ga.)

Ja ontvetten is echt nodig, daardoor 'pakt' de verf beter en krijg je een mooiere egale laag. Ik weet natuurlijk niet hoe groot je huis is, maar hier is het de eerste dag écht alleen maar voorbereiden, en met een beetje mazzel (en hulp van véél klussers) het eerste laagje op de muur.

De tijd die je kwijt bent valt altijd tegen.. Wij doen eerst alles dat we willen verven ontvetten (sopje met ontvetter en veel schone doekjes), daarna het plafond schoonmaken (we hebben een plafond met versiering (jaren '30 huis), dus verven dat zo weinig mogelijk). Daarna de gaatjes opvullen en dan (als alles weer droog is), plakken we álles af en beginnen daarna pas aan de muren. Het houtwerk pakken we als laatste aan.

Als je het mooi wil hebben, kun je het beter grondig aanpakken, dan zo maar even wat verf tegen de muur te kwakken.. Daar ga je spijt van krijgen, want je blijft het zien....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Vraag kluskaarten aan van de Gamma en de Karwei. Krijg je veel korting op meestal je volgende aankopen. Maar als je gaat verhuizen kom je er vaak genoeg.

En het was al eerder genoemd maar als je bij de karwei je koopcontract of huurcontract meeneemt, krijg je 10% extra korting op alle aankopen. Moet je even aangeven bij de servicebalie en dan krijg je een verhuispas.

En hou goed alle aanbiedingen in de gaten van alle bouwmarkten en zaterdagacties en dat soort dingen.
ik weet niet of er bij jou in de buurt een Verfkampioen zit? Daar hebben ze goedkopere kwaliteitsverf. Verder kun je prima kwasten halen bij de action, beroepsschilders halen ze ook daar even de kwasten langs afplaktape halen, en de losse haren zijn eruit.

gordijnen heb ik erg goedkoop bij de xenos gehaald, krijg er vaak complimenten over.
st marc, st marc

geweldig spul om te ontvetten (ruikt om te beginnen al een stuk lekkerder dan ammonia) en na het klussen te gebruiken als heerlijk geurende allesreiniger.

En ja, het houtwerk waar je overheen verft moet je ontvetten en ook heel licht opschuren. Anders hecht je nieuwe verf zich niet goed.

..... Ik hoop dat je hulp hebt van wat meer ervaren klussers, want no offence, maar je klinkt niet echt handig.
.
quote:Hasse88 schreef op 26 augustus 2010 @ 08:50:

[...]

Het houtwerk pakken we als laatste aan.

Je kunt beter eerst het houtwerk helemaal afmaken en daarna aan de muren beginnen. Als er per ongeluk wat muurverf op je net geverfde (maar wel droge) houtwerk komt, kun je dat er zo met een nat doekje afhalen. Andersom gaat niet zo makkelijk.

Wij hebben overigens ons hele huis met acrylverf gedaan en het ziet er super mooi uit hoor. Enige nadeel (maar ik vond het een voordeel) dat het snel droogt, je kunt er niet zomaar na 5/10 min overheen omdat je een minder mooi stukje ziet. Dan moet je wachten tot het helemaal gedroogd is voor de 2e laag (kon vaak al met een uur of 2 a 3). Vooral voor de trap vond ik het ideaal.

Ander voordeel is dat het geen verflucht geeft.

Oh en ik ben absoluut geen ervaren of getalenteerde klusser!
.
Ik heb ook net 2 weken een huisje en je verkijkt je er echt op hoeveel tijd er in het voorwerk gaat zitten.

Wel moet ik zeggen dat heel mijn flatje verschrikkelijke kleuren had en verfklodders overal.

Ik dacht ook, verven en afplakken, schoonmaken, dat is toch zo gedaan?

Als je over hout heen wilt verven is het beter als je het eerst opschuurt, dan wordt het veel mooier en pakt de verf ook beter.

Ook goed ontvetten is nodig.

Ik ben er elk vrij uurtje en in het weekend van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, en heb ook hulp.

Maar toch is pas net de woonkamer af, en is al het houtwerk in heel het huis geschuurd en wat kozijnen geverfd.

Ook qua spullen die je nodig hebt kun je je op verkijken.

Ik heb latex van het gamma merk, is prima. Ook muurverf daar laten mengen, prijs valt nog wel mee!

Rollers ed is bij gamma ook goedkoop.

Gordijnen en laminaat haal ik bij de ikea.

Voor spullen zoals wasmachine en koelkast kun je ook op marktplaats kijken,

Maar toch, plamuurtje hier, schuurpapiertje daar, pot verf, bij elkaar kost het toch best veel.

Succes ermee!
Oja en nog een tip:

Vriend van ons die heeft geholpen is een vakman, hij zegt als je je latex/muurverf wat verdunt met water, heb je a. een mooiere egalere muur (je kunt beter 2 keer een dunne laag erop doen dan 1 dikke) en b. je bespaart verf!
afdekken met een goed zeil (van dat oranje lelijke zeil) en afplakken met ducktape.

En investeer in goed (blauwe) afplaktape, het kost iets meer maar werkt veel beter en makkelijker.

Ramen hoef je niet af te plakken, krab je nadien zo schoon met een nieuw ouderwets scheermesje.

Hornbach huismerk is hele goede verf als deze in de buurt zitten anders zweer ik bij Flexa

Voor dat je gaat verven alle wanden,deuren kozijnen e.d. voorbehandelen met St Marc schoonmaakmiddel. goed de beschrijving lezen. Ontvet als een duivel.

Rollers en kwasten kun je 's avonds in een plastic zakje in de vriezer doen zijn ze de volgende dag zo weer te gebruiken.

Vuilzak om de verbakjes doen, zijn ze snel weer schoon en de volgende de dag weer fris.

(ben 3 weken geleden verhuisd en ben nog vers in de klusblunders:) )
o ja goedkope plamuur = de allergoedkoopste tandpasta die je kunt vinden:P
We zijn in korte tijd 2 keer verhuisd.

In het eerste huis hoefde niks te gebeuren, alleen een kleine schoonmaak.

Ons huidige huis was echt lelijk, alle deuren zeikgeel, trap oranje/roze, muren een dubieuze kleur.

Nu is alles wit met zwart.

Omdat we de gordijnen in ons vorige huis achter moesten laten moest alles nieuw.

Gelukkig kan mijn schoonmoeder erg goed naaien.

We hebben vitrage en gordijnstof bij de Kwantum gehaald.

De gordijnen voor de woonkamer werden op maat geleverd, voor boven heeft schoonmama alles op maat genaaid.

Verf hadden we goeie, van Flexa. Wel gehaald bij de verf-discount.

Beits voor op de houten vloer van Cetabever. Prijzig maar erg mooi.

Mijn vader is ontzettend druk geweest, de vloer moest 3 keer opnieuw gedaan worden. Hij was lichtbruin en is nu heel diepbruin, bijna zwart.

We hebben veel dingen met kortingsbonnen gehaald.

Houd de folders van winkels als Gamma en Karwei, Kwantum enz goed in de gaten.
Wij hebben onze gordijnen gekocht bij een turkse gordijnzaak.

Ze kwamen gratis opmeten en gratis bezorgen en ophangen.

Was wel iets duurder dan bv van een Kwantum of Hema maar had geen zin om te gaan tobben met opmeten, omzoomen en dan maar hopen dat het goed gaat etc.. Was wel goedkoper dan zo'n design gordijnenzaak en ze hadden heus niet alleen roze draperieen o.i.d.

Persoonlijk vind ik niets lelijkers dan een leuk huisje hebben waar dan afgrijselijke goedkope, scheve en te korte of te lange gordijnen hangen, dat is net als je mooi gekleed bent en daar afgetrapte schoenen onder hebt.

Maar gefeliciteerd met je huis trouwens.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Heb eens het hele huis met gamma verf gedaan maar moet het echt noooooit meer hebben ,het verkleurt waar je bij staat.

Deze week is bij praxis de flexa verf " serie strak in de lak" met maar liefst 40% korting, geweldige verf!

Gefeliciteerd en veel succes.
Ik heb al onze gordijnen voor de slaapkamers bij de Leen Bakker weg, en de stangen waar ze aan hangen bij de Xenos (11.99 per kamer).

De gordijnen hebben we uit het opruimingsassortiment gehaald. Kosten: 15 euro per kamer!
Heb mijn gordijnen bij de Ikea gehaald. Iets van 35 euro per twee ofzo, niet de meest budget en niet de duurste. Moet je ze alleen wel zelf even door de naaimachine halen want ze zijn standaard drie meter lang.

Hele huis van onder tot boven geverfd en er wel achter gekomen dat je NIET de lakverf van de Action moet gebruiken voor bv kozijnen of meubels. Droogtijd ligt meer rond 36 uur dan rond de 16 en de verf is dan nog plakkerig. Verkleurt ook heel erg snel. Heb hetzelfde gehoord van een collega.

Koop dan wel weer alle rollers en terpentine etc bij de Action, erg goedkoop. Kwasten ook, maar ik gooi ze na een verfbeurt dan ook meteen weg, anders zit er geen haar meer aan.

Had zelf histor Monodek voor de muren. Goede verf (ongeveer 50 euro per 10 liter ofzo) maar bijna altijd wel in de actie bij de verschillende bouwmarkten.
Nog even over gordijnen, meestal is er eind september bij Hema een actie met gratis maak-kosten. Wellicht kun je daar op wachten

Ik heb ook twee 'paar' gordijnen van Ikea, maar die moet je idd zelf nog op lengte maken. Ik ben geen strijkwonder, dus met de plakstrips die erbij zaten was het geen succes. Een naaimachine heb ik niet, dus nu is het een beetje half. Was dus geen succes (had kennelijk ook niet heel goed gemeten, ene kant is een cm langer dan de andere).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven