Goede doelen?

02-12-2012 19:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders kregen een agenda van de postcodeloterij en ik heb die even doorgebladerd. Er stond een overzicht in van de goede doelen die ze steunen en het bedrag wat dat goede doel in het afgelopen jaar heeft gekregen. Nu ben ik niet snel van mijn stuk gebracht, maar bij sommige bedragen viel mijn mond echt wagenwijd open.

Ik ben, samen met schoonmoeders, lid van natuurmonumenten. Die kregen het afgelopen jaar 28 miljoen van de postcodeloterij!

Ik gun goede doelen echt hun geld, maar jeetje, 28 miljoen?!

In het kader van de bezuinigingen ga ik me voor komend jaar dus afmelden als donateur. Die paar euro van mij zullen ze niet missen en ik kan het zelf prima gebruiken...

Ben ik de enige die niet wist dat bepaalde goede doelen zo veel geld krijgen? Voel me aardig blond worden hier...
Er wordt op natuur ook wel heel veel bezuinigd.

Ik vind wel een beetje een non-topic. Je steunt toch een doel omdat je daar achter staat. Zoek anders via hun website uit wat er gedaan is met dat geld voordat je een oordeel velt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zuurpruim.
Huh, het is toch juist de bedoeling dan een groot deel van de opbrengsten van de postcodeloterij naar de goede doelen gaat.
Dat is, naast het kunnen winnen van geld, de hoofdreden dat we hebben gekozen om mee te doen aan de postcodeloterij en niet een andere loterij. Omdat ze de goede doelen steunen.
Dus je zegt je lidmaatschap op omdat ze 28 miljoen krijgen van de Postcode loterij?
Wat denk je dat het kost om al die natuurgebieden te onderhouden? Een paar tientjes voor een nieuw boompje af en toe? Serieus?
Ik twijfelde al langer over het opzeggen van dat lidmaatschap, laat ik dat voorop stellen. Maar tot nu toe deed ik dat nog niet, omdat ik me dan schuldig zou voelen. Maar kom op zeg 28 miljoen? In een jaar?! Wat maakt die 25 euro per kwartaal van mij dan nog uit?

Ik snap best dat natuurbehoud flink wat geld kost, en dat medewerkers moeten worden betaald enz. Ook vind ik het top van de postcodeloterij dat ze zoveel stichtingen steunen. Maar nogmaals, ik kan mijn geld de komende tijd prima zelf gebruiken en denk gezien dat enorme bedrag, dat ik me nu dus niet meer schuldig hoef te voelen.

*ik wijt mijn gehele zuurpruim-modus aan mn hormonen*
O kijk hormonen, dat verklaart een hoop
Maar serieus, het klinkt (en is) als veel geld, maar in de praktijk valt het helaas tegen.
Kleinepien, het is jouw geld en jij bent degene die beslist wat je ermee doet. Ik snap alleen dit topic niet zo.
Als het nou echt aan het goede doel besteed wordt.... Nou weet ik w.b. natuurmonumenten niet hoe het geld besteed wordt.

Maar praktijken zoals bij Pink Ribbon waar zo goed als al het geld naar vanalles gaat behalve naar waarvoor het bedoeld is...Daar word ik ook niet zo vrolijk van, nee...
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Dankje star. Eerste zwangerschap, dus ook voor mezelf soms even wennen Ik herzie mijn besluit na een beetje lezen op de site van natuurmonumenten... Was inderdaad een beetje voorbarig met mijn conclusie.

Ga wel mn bedrag iets verlagen, dat wel, maar ik blijf wel lid... Van dat geld zijn behoorlijk grote projecten opgezet zag ik.

*kruipt nu blozend onder haar steen terug*
Veel goede doelen zijn wel heel erg gul voor hun eigen kaderleden helaas (geen idee of dat voor Natuurmonumenten ook geldt).
Las laatst op gezichtenboek zo'n lijstje directeur-salarissen van die goeie doelen... ook niet te geloven zeg, allemaal minstens een ton per jaar... een TON :S

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven