goedkoop isoleren
zondag 20 oktober 2013 om 13:23
hallo
ik woon in een huurhuis die niet geïsoleerd is en waar het in de winter behoorlijk koud kan zijn
wat kan ik doen om zeer goedkoop toch hier en daar wat te doen zodoende dat het wat aangenamer voelt op de bovenverdieping ?
- karton langs het dak helpt dat ? oude tapijten ?
- raamfolie langs de ramen : ervaringen ?
- isolatie ramen met krimpfolie : al van gehoord ?
- noppenfolie als isolatie : hoe te gebruiken ?
dank
ik woon in een huurhuis die niet geïsoleerd is en waar het in de winter behoorlijk koud kan zijn
wat kan ik doen om zeer goedkoop toch hier en daar wat te doen zodoende dat het wat aangenamer voelt op de bovenverdieping ?
- karton langs het dak helpt dat ? oude tapijten ?
- raamfolie langs de ramen : ervaringen ?
- isolatie ramen met krimpfolie : al van gehoord ?
- noppenfolie als isolatie : hoe te gebruiken ?
dank
zondag 20 oktober 2013 om 14:04
Heb je al contact gezocht met de woningbouw misschien dat die je kunnen adviseren. Goedkope oplossing is in ieder geval radiatorfolie achter de radiator welkw de warmte terug de woning in kaatst ipv via de muur naar buiten brengt. Verder zou ik tav.de isolatie van het dak goed oppassen ivm brandveiligheid jouw idee van tapijt lijkt me niet echt ideaal. Maar kijk ook eens op website van essent oid deze hebben vaak ook tips over besparen irt isoleren etc.
zondag 20 oktober 2013 om 14:09
Dikkegordijnen helpt in ieder geval echt.
Met een deken om je heen zitten helpt ook heel veel.
Een goed dekbed om onder te slapen en een kruik mee naar bed is ook een simpele oplossing.
Ik heb in een heel erg slecht geïsoleerd appartement ( zolder uit de 17e eeuw met alleen houten planken en dan de dakpannen) gewoond en deed het zo, dat ging helemaal prima.
Wat ik ook nog weleens deed was met mijn voeten op een kruik ( zoals een ouderwetse stoof), zodat mijn voeten warm waren, dan is de rest eigenlijk ook meteen warm.
Ik raakte op een gegeven moment ook gewend aan de kou en tocht en kon bv echt niet meer slapen in goed geïsoleerde kamers, want te warm en te weinig frisse lucht.
Met een deken om je heen zitten helpt ook heel veel.
Een goed dekbed om onder te slapen en een kruik mee naar bed is ook een simpele oplossing.
Ik heb in een heel erg slecht geïsoleerd appartement ( zolder uit de 17e eeuw met alleen houten planken en dan de dakpannen) gewoond en deed het zo, dat ging helemaal prima.
Wat ik ook nog weleens deed was met mijn voeten op een kruik ( zoals een ouderwetse stoof), zodat mijn voeten warm waren, dan is de rest eigenlijk ook meteen warm.
Ik raakte op een gegeven moment ook gewend aan de kou en tocht en kon bv echt niet meer slapen in goed geïsoleerde kamers, want te warm en te weinig frisse lucht.
zondag 20 oktober 2013 om 22:53
gordijn87
* de woningbouw is voor Nederland, vrees ik
* heb geen radiators
* bedankt voor tip van essent
pearle
* tochtstrips heb ik aan de deuren
* ramen (enkel glas) en zolder
* bedankt voor tip piepschuim (dit dankwoordje gaat ook naar retrostar)
Mevrouw75
* dank voor de tip van dikke gordijnen, de rest deed ik al thx
* de woningbouw is voor Nederland, vrees ik
* heb geen radiators
* bedankt voor tip van essent
pearle
* tochtstrips heb ik aan de deuren
* ramen (enkel glas) en zolder
* bedankt voor tip piepschuim (dit dankwoordje gaat ook naar retrostar)
Mevrouw75
* dank voor de tip van dikke gordijnen, de rest deed ik al thx