Goedkoop naar bed
dinsdag 28 februari 2012 om 09:04
Mijn vriend en ik willen dit jaar een nieuw bed & matrassen bij Ikea aanschaffen. Het heeft geen haast, ik wil best wachten tot er een goed aanbieding voorbij komt.
Momenteel geeft Ikea aan family members tien procent korting op matrassen. Dat is natuurlijk mooi, maar het stond mij bij dat ik vorig jaar een betere actie heb gezien.
En meestal komen hun acties jaarlijks terug. Mijn vraag is dus: heb jij vorig jaar bij een actie bedden/matrassen met korting bij Ikea gekocht en in welke maand was dat?
Momenteel geeft Ikea aan family members tien procent korting op matrassen. Dat is natuurlijk mooi, maar het stond mij bij dat ik vorig jaar een betere actie heb gezien.
En meestal komen hun acties jaarlijks terug. Mijn vraag is dus: heb jij vorig jaar bij een actie bedden/matrassen met korting bij Ikea gekocht en in welke maand was dat?
dinsdag 28 februari 2012 om 09:19
quote:isabellajosephine schreef op 28 februari 2012 @ 09:07:
Goedkoop naar bed? Ik ga meestal gratis!
Dacht even dat dit over prostitutie ofzo ging, haha!
dan had het bij de verkeerde afdeling gestaan...
OT.
Als je ergens niet op moet besparen is het op je bed.
Een goed bed en dus goed matras is de basis voor je hele dag,en als je al beroerd slaapt omdat je bed of matras niet lekker ligt start je de dag al verkeerd.
Ga eens kijken bij een echte beddenwinkel en laat je daar informeren,over de mogelijkheden,onmogelijkheden en ook de prijzen.
Voor een Ikea prijs zal je bij de echte beddenwinkel geen kompleet bed kopen,maar je doet er wel zo veel langer mee dat de extra uitgaven meer dan verantwoord zijn.
Ik heb geen hekel aan de Ikea en de daar verkochte artikelen,we komen er regelmatig.
Besparen is prima maar niet op je nachtrust.
Goedkoop naar bed? Ik ga meestal gratis!
Dacht even dat dit over prostitutie ofzo ging, haha!
dan had het bij de verkeerde afdeling gestaan...
OT.
Als je ergens niet op moet besparen is het op je bed.
Een goed bed en dus goed matras is de basis voor je hele dag,en als je al beroerd slaapt omdat je bed of matras niet lekker ligt start je de dag al verkeerd.
Ga eens kijken bij een echte beddenwinkel en laat je daar informeren,over de mogelijkheden,onmogelijkheden en ook de prijzen.
Voor een Ikea prijs zal je bij de echte beddenwinkel geen kompleet bed kopen,maar je doet er wel zo veel langer mee dat de extra uitgaven meer dan verantwoord zijn.
Ik heb geen hekel aan de Ikea en de daar verkochte artikelen,we komen er regelmatig.
Besparen is prima maar niet op je nachtrust.
dinsdag 28 februari 2012 om 09:19
Even wat tegenspam dan maar. Ik heb zojuist een duur binnenveringsmatras van Ikea de deur uit gegooid. Vreselijk, na een jaar vielen de kuilen er al in.
Baggerkwaliteit bij de Ikea. Ga gewoon naar een goede beddenzaak voor matrassen. Zo'n spaanplaten ombouw kan je nog wel bij de Ikea halen als je verder niet maalt om ontwerp of enige stijl.
Baggerkwaliteit bij de Ikea. Ga gewoon naar een goede beddenzaak voor matrassen. Zo'n spaanplaten ombouw kan je nog wel bij de Ikea halen als je verder niet maalt om ontwerp of enige stijl.
dinsdag 28 februari 2012 om 09:25
quote:dunschiller schreef op 28 februari 2012 @ 09:19:
[...]
Als je ergens niet op moet besparen is het op je bed.
Een goed bed en dus goed matras is de basis voor je hele dag,en als je al beroerd slaapt omdat je bed of matras niet lekker ligt start je de dag al verkeerd.
Absoluut waar! Vorig jaar ook zo dom geweest om 'money over matter' te laten prevaleren. Gevolg: ik zit nu met een slechte matras en een piepend bed. En ja, van Ikea.
Spaar er desnoods wat langer voor, maar ga naar een goede beddenzaak en laat je behoorlijk voorlichten. Je haalt het er echt uit. Tenslotte breng je een derde van je leven in je bed door. Succes, en slaap lekker!
[...]
Als je ergens niet op moet besparen is het op je bed.
Een goed bed en dus goed matras is de basis voor je hele dag,en als je al beroerd slaapt omdat je bed of matras niet lekker ligt start je de dag al verkeerd.
Absoluut waar! Vorig jaar ook zo dom geweest om 'money over matter' te laten prevaleren. Gevolg: ik zit nu met een slechte matras en een piepend bed. En ja, van Ikea.
Spaar er desnoods wat langer voor, maar ga naar een goede beddenzaak en laat je behoorlijk voorlichten. Je haalt het er echt uit. Tenslotte breng je een derde van je leven in je bed door. Succes, en slaap lekker!
dinsdag 28 februari 2012 om 09:25
Had de consumentenbond niet een test waarin Ikea juist het beste uit de test kwam?
Verder is het logisch dat die bedden snel slijten. Ze testen die bedden zo grondig dat ze al half versleten zijn tegen de tijd dat je ze koopt. (elke keer wanneer ik die testapparaten in de winkel zie, moet ik hieraan denken)
Verder is het logisch dat die bedden snel slijten. Ze testen die bedden zo grondig dat ze al half versleten zijn tegen de tijd dat je ze koopt. (elke keer wanneer ik die testapparaten in de winkel zie, moet ik hieraan denken)
dinsdag 28 februari 2012 om 09:25
Ik lig al jaren prima op een ikea-matras. Daar heb ik geen aanstelmatras van 2000 euro voor nodig.
En ik heb bij de duurdere merken (lundia en allerlei beddenwinkels) helemaal geen mooie ontwerpen kunnen vinden.
@bloemetje77: Dat met die kuilen heb ik ook een keer gehad (ik had er de verkeerde lattenbodem onder. Ik heb foto's gemaakt en ben ermee naar ikea gegaan. Heb een nieuw matras gekregen en zelfs de bezorgkosten waren meevergoed (omdat ik die de eerste keer ook betaald had).
Maar niemand weet wanneer ze in de aanbieding gaan?
En ik heb bij de duurdere merken (lundia en allerlei beddenwinkels) helemaal geen mooie ontwerpen kunnen vinden.
@bloemetje77: Dat met die kuilen heb ik ook een keer gehad (ik had er de verkeerde lattenbodem onder. Ik heb foto's gemaakt en ben ermee naar ikea gegaan. Heb een nieuw matras gekregen en zelfs de bezorgkosten waren meevergoed (omdat ik die de eerste keer ook betaald had).
Maar niemand weet wanneer ze in de aanbieding gaan?
dinsdag 28 februari 2012 om 09:28
Ik heb 2 jaar geleden een nieuw bed gekocht. Eerste instantie gingen we ook voor ikea. Mooie degelijke bedden. Maar met matraskeuze nog best prijzig en niet helemaal wat we wilden. Nu voor 1000 euro een boxspring gekocht met boxes and more.. En echt iedere avond denk ik, jeetje wat heb ik een lekker bed... Dus ben blij dat ik daar niet op bespaard heb...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 28 februari 2012 om 09:35
quote:banaanaap schreef op 28 februari 2012 @ 09:25:
Had de consumentenbond niet een test waarin Ikea juist het beste uit de test kwam?
Klopt. Ik vind het persoonlijk dan ook echt ontzettend goede bedden. Met mijn vorige 15 jaar gedaan en toen besloten om maar eens nieuwe te kopen. Dit afgelopen december gedaan. Maar super goedkoop waren ze dan ook niet hoor, ik was geloof ik 1200-1300 euro kwijt voor 2 boxsprings met alles er op en er aan. Dat is alsnog goedkoper dan sommige Scandinavische bekende merken, maar het is niet echt alsof het een weggeefprijsje is.
Had de consumentenbond niet een test waarin Ikea juist het beste uit de test kwam?
Klopt. Ik vind het persoonlijk dan ook echt ontzettend goede bedden. Met mijn vorige 15 jaar gedaan en toen besloten om maar eens nieuwe te kopen. Dit afgelopen december gedaan. Maar super goedkoop waren ze dan ook niet hoor, ik was geloof ik 1200-1300 euro kwijt voor 2 boxsprings met alles er op en er aan. Dat is alsnog goedkoper dan sommige Scandinavische bekende merken, maar het is niet echt alsof het een weggeefprijsje is.
dinsdag 28 februari 2012 om 09:37
quote:Flauwegeit schreef op 28 februari 2012 @ 09:32:
@biol: een boxspring is geen optie voor ons. Mijn vriend en ik verschillen nogal in wensen/gewicht.
Waar had jij jouw bed gekocht?Dan is het toch juíst een optie? Of wat snap ik er niet aan? Das toch de perfecte manier dan om precies per matras de aanpassingen te doen wat betreft de wensen/gewicht etc?
@biol: een boxspring is geen optie voor ons. Mijn vriend en ik verschillen nogal in wensen/gewicht.
Waar had jij jouw bed gekocht?Dan is het toch juíst een optie? Of wat snap ik er niet aan? Das toch de perfecte manier dan om precies per matras de aanpassingen te doen wat betreft de wensen/gewicht etc?
dinsdag 28 februari 2012 om 09:37
Flauwegeit, juist een boxspring is dan perfect: twee boxen, twee matrassen, 1 topmatras. Werkt prima. Mijn vriend en ik zijn ook nogal verschillend in gewicht, maar hebben een boxspring gekocht die ons prima bevalt. Wij waren 1500 kwijt, maar man, wat slaap ik lekker!
(nou nog zorgen dat op mijn bed van dan 10 maanden oud de vliezen niet breken in augustus, want dan was het een duur topmatras )
(nou nog zorgen dat op mijn bed van dan 10 maanden oud de vliezen niet breken in augustus, want dan was het een duur topmatras )
dinsdag 28 februari 2012 om 09:42
Och ik slaap al 10 jaar heerlijk op ons IKEA-bed. Het begint nu wel een beetje aan vervanging toe te raken.
Dus toen we onlangs in een hotelletje ontzettend lekker geslapen hadden keek ik even stiekem wat voor bed het was. Verdomd, ook IKEA
(maar ontopic: nee, ik weet niet wanneer de zweed zijn bedden in de uitverkoop gooit)
Dus toen we onlangs in een hotelletje ontzettend lekker geslapen hadden keek ik even stiekem wat voor bed het was. Verdomd, ook IKEA
(maar ontopic: nee, ik weet niet wanneer de zweed zijn bedden in de uitverkoop gooit)
dinsdag 28 februari 2012 om 09:44
@ingmagh: haha, hier hetzelfde probleem. Vandaar dat ik het kopen van dat bed nog even een tijdje wil uitstellen.
Oh, ik wist niet dat je een boxspring kunt aanpassen met twee verschillende matrassen. Maar eigenlijk vind ik het ook gewoon niet zo mooi.
Heb net even bij Auping gekeken, die bedden zijn ook al zo lelijk. In zo'n Auronde (blijkbaar een topproduct van hun) zie je de schroeven ook zo zitten. En ik vind het net een oudemensenbed.
Oh, ik wist niet dat je een boxspring kunt aanpassen met twee verschillende matrassen. Maar eigenlijk vind ik het ook gewoon niet zo mooi.
Heb net even bij Auping gekeken, die bedden zijn ook al zo lelijk. In zo'n Auronde (blijkbaar een topproduct van hun) zie je de schroeven ook zo zitten. En ik vind het net een oudemensenbed.
dinsdag 28 februari 2012 om 09:48
quote:Flauwegeit schreef op 28 februari 2012 @ 09:32:
@biol: een boxspring is geen optie voor ons. Mijn vriend en ik verschillen nogal in wensen/gewicht.
Waar had jij jouw bed gekocht?
Boxspring kan prima hoor met 2 verschillende wensen/gewichten! Dan natuurlijk wel 2 losse boxsprings en 2 losse matrassen nemen. Wij hebben er een topmatras overheen liggen, zodat het toch 1 geheel is aan de bovenkant. En wij slapen prima op onze vorig jaar gekochte Ikea boxsping met Ikea matras!! Zelfs mijn vriend die een ontzettende zeurpiet is met slapen.
Gekocht in januari, geen aanbieding.
Overigens voordeel bij Ikea: als je matras niet bevalt, mag je binnen 3 maanden 1 keer omruilen. Zonder opgaaf van reden, wordt keurig netjes omgeruild! Uit eigen ervaring weet ik dat.
En Ikea is voor de mensen die op dure NASA matrassen sliepen, etc inmiddels ook dé oplossing. Gewoon goede matrassen en boxspings daar dus!
@biol: een boxspring is geen optie voor ons. Mijn vriend en ik verschillen nogal in wensen/gewicht.
Waar had jij jouw bed gekocht?
Boxspring kan prima hoor met 2 verschillende wensen/gewichten! Dan natuurlijk wel 2 losse boxsprings en 2 losse matrassen nemen. Wij hebben er een topmatras overheen liggen, zodat het toch 1 geheel is aan de bovenkant. En wij slapen prima op onze vorig jaar gekochte Ikea boxsping met Ikea matras!! Zelfs mijn vriend die een ontzettende zeurpiet is met slapen.
Gekocht in januari, geen aanbieding.
Overigens voordeel bij Ikea: als je matras niet bevalt, mag je binnen 3 maanden 1 keer omruilen. Zonder opgaaf van reden, wordt keurig netjes omgeruild! Uit eigen ervaring weet ik dat.
En Ikea is voor de mensen die op dure NASA matrassen sliepen, etc inmiddels ook dé oplossing. Gewoon goede matrassen en boxspings daar dus!
dinsdag 28 februari 2012 om 09:51
quote:brommert schreef op 28 februari 2012 @ 09:36:
Volgens mij was het resultaat van de test uit de consumentengids dat je het beste gewoon een koudschuimmatras kunt kopen. Al die andere zijn ''onzin''. Koudschuim (en volgens mij traagschuim ook) zou het beste zijn.
Maar kan de test nog wel eens opzoeken. Want wij willen ook een nieuw bed en matras kopen.
Wij hadden dus zo'n schuimmatras. Ik sliep er prima op (wel erg warm), maar kon me er vreselijk moeilijk op omdraaien, juist omdat je er zo in wegzakt. Dus dan moest ik eerst half overeind komen om me om te draaien 's nachts. Vond ik niet fijn.
Dus schuimmatras na 3 maanden omgeruild voor een normaal binnenveringmatras. Deden ze niet moeilijk over bij Ikea!
Volgens mij was het resultaat van de test uit de consumentengids dat je het beste gewoon een koudschuimmatras kunt kopen. Al die andere zijn ''onzin''. Koudschuim (en volgens mij traagschuim ook) zou het beste zijn.
Maar kan de test nog wel eens opzoeken. Want wij willen ook een nieuw bed en matras kopen.
Wij hadden dus zo'n schuimmatras. Ik sliep er prima op (wel erg warm), maar kon me er vreselijk moeilijk op omdraaien, juist omdat je er zo in wegzakt. Dus dan moest ik eerst half overeind komen om me om te draaien 's nachts. Vond ik niet fijn.
Dus schuimmatras na 3 maanden omgeruild voor een normaal binnenveringmatras. Deden ze niet moeilijk over bij Ikea!
dinsdag 28 februari 2012 om 09:57
Ik heb nog wel een mooie IKEA aanbieding voor je 
Door snelle verhuizing gaat het bed inclusief matras de deur uit. Heb er maar een paar maanden op geslapen, maar het is verder dus helemaal nieuw met een goede duurdere IKEA matras!
Ik voel me een beetje een spammert nu dus mocht je interesse hebben stuur me dan maar even een berichtje!
Van die aanbieding op matrassen heb ik overigens niet vaak gehoord dus daar zou ik je niet mee kunnen helpen...
Door snelle verhuizing gaat het bed inclusief matras de deur uit. Heb er maar een paar maanden op geslapen, maar het is verder dus helemaal nieuw met een goede duurdere IKEA matras!
Ik voel me een beetje een spammert nu dus mocht je interesse hebben stuur me dan maar even een berichtje!
Van die aanbieding op matrassen heb ik overigens niet vaak gehoord dus daar zou ik je niet mee kunnen helpen...
dinsdag 28 februari 2012 om 10:02
dinsdag 28 februari 2012 om 10:05
quote:Flauwegeit schreef op 28 februari 2012 @ 10:02:
@lori90: bedankt voor het aanbod. Maar het lijkt me stug dat jij precies dat bed/matrassen hebt die wij willen.
Ik heb trouwens geen idee hoe goed gebruikte matrassen het op marktplaats doen. Ik heb zelf ook een ikeabed in de aanbieding, maar ik verwacht er niet veel van.
Je reactie had ik al verwacht, maar het was het proberen waard.
Als je een nieuwe wil kopen; ik heb de Hagavik gekocht en slaap iedere nacht heerlijk.
Verder ga ik de mijne nog op marktplaats zetten. Was nieuw alles bij elkaar 450 euro en pas 4 maanden oud, maar ben bang dat ik er nog minder dan de helft voor terug krijg nu..
@lori90: bedankt voor het aanbod. Maar het lijkt me stug dat jij precies dat bed/matrassen hebt die wij willen.
Ik heb trouwens geen idee hoe goed gebruikte matrassen het op marktplaats doen. Ik heb zelf ook een ikeabed in de aanbieding, maar ik verwacht er niet veel van.
Je reactie had ik al verwacht, maar het was het proberen waard.
Als je een nieuwe wil kopen; ik heb de Hagavik gekocht en slaap iedere nacht heerlijk.
Verder ga ik de mijne nog op marktplaats zetten. Was nieuw alles bij elkaar 450 euro en pas 4 maanden oud, maar ben bang dat ik er nog minder dan de helft voor terug krijg nu..