Goedkope bank versus dure bank, is duur beter/mooier?

20-09-2025 13:06 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is zover, er moet toch een andere bank komen! Dat grijze ben ik zat. Vol goede moed ga ik zoeken. Nieuw of tweedehands (tieners in huis, dan is nieuw zonde toch...).
En het mag ook best wat kosten, 2500 euro ofzo (voor mij aan de dure kant, maar bij veel merken begint het pas bij 3500 euro).

Dan loop ik door de Vesta, Montel, Trendhopper, Profijtmeubel). Ik weet het niet. Het lijkt allemaal op elkaar. De wat duurdere spreken mij net wat meer aan.

Mijn vraag aan jullie is:

Als je een dure bank hebt gekocht, bevalt ie dan ook echt goed? Blijft het mooier?

Zelfde vraag voor juist een goedkope (Seats & Sofa's, Leen Bakker?)

Heb je ook wel een bank gekocht en snel daarna spijt ervan gekregen?
NomenNescio schreef:
20-09-2025 20:48
heb je een voorbeeld van een microvezel bank? Ik heb het idee dat di een beetje glimmende stof is, klopt dat?
Die van ons lijkt hier op, al is die van ons meer terracotta. Het glimt niet. Montel heeft ook microvezel banken, en die kan je zelfs laten impregneren.

https://www.goossenswonen.nl/p/goossens ... 112/?c=923
Ik ken iemand die al 15 jaren een hele dure bank van de bijenkorf in bezit heeft. Je betaald idd 3500/4000 euro maar eigenlijk ben je dan goedkoper uit, dan elke 5 jaar een nieuwe te kopen van 1000/1500 euro.
Voor iedereen een groene tuin
Via marktplaats dan toch een zgan bank gekocht! Vooral vanwege het model en de kleur. Een lichtblauwe/ijsblauwe kleur die ik nergens zag. Overal was het grijze en heel veel ecru. En last but not least; vanaf woensdag kan ik er ook al op zitten!
Ik heb er 1500 euro voor betaald en de bank komt van de Trendhopper. Zou 2900 euro nieuw hebben gekost. Ze brengen m ook nog, heel lief. Ik zal een plaatje posten als dat me lukt. Kan dat? Een eigen foto?
GroenTuintje schreef:
21-09-2025 05:48
Ik ken iemand die al 15 jaren een hele dure bank van de bijenkorf in bezit heeft. Je betaald idd 3500/4000 euro maar eigenlijk ben je dan goedkoper uit, dan elke 5 jaar een nieuwe te kopen van 1000/1500 euro.
Dat is het mooiste, en op sommige dingen raak je nooit uitgekeken. Ik heb dat zelf met een antieke kast die nog bij mijn ouders thuis heeft gestaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven