Goeie theedoeken

12-05-2011 16:54 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ff een vraagje: waar halen jullie je (goede) theedoeken vandaan?

Ik heb al verschillende geprobeerd (en ook al tig keer gewassen) maar toch heb ik het idee dat ze het vocht niet goed opnemen.

Kan dit eventueel ook liggen aan het feit dat ik wasverzachter gebruik? Wie heeft tips?
Skip de wasverzachter en je probleem is opgelost.
Hoewel ik niet echt een boodschap heb aan merkartikelen, is het voor theedoeken wel het beste om een goede dikke merkdoek te kopen. Wasverzachter is inderdaad ook een boosdoener.
Keertje wassen met azijn werkt ook.
Ik heb altijd geleerd dat je bij thee- en handdoeken in het etiket moet kijken of er 5 D'tjes in staan (DDDDD staat er letterlijk). Dit staat voor "De Doek Die Direct Droogt" en warempel, tot nu toe altijd prima ervaringen mee! Vaak moet je ze wel even een keer gewassen hebben voor je het 'direct droog'-effect ook merkt, maar ik ben tevreden. Blokker heeft ze sowieso, van andere winkels weet ik het niet...
Op de markt kijken voor goede dikke theedoeken.
Hema!
Walra, Hema.
Oh, en die DDDDD-doeken werken ook prima mét wasverzachter.
Ook fan van Hema.
Hebben jullie dan geen last van pluisjes die achterblijven op je servies? Ik heb al 2 jaar theedoeken van de HEMA en nog steeds moet ik mijn kommetjes omspoelen voordat ik ze gebruik: helemaal onder de pluisjes! En ik was ze zonder wasverzachter.
Geen last van pluisjes bij HEMA theedoeken.

Drogen prima!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Bedankt voor jullie reakties!

Ik ga ze eerst eens met azijn wassen, mocht dat niet helpen zal ik eens opzoek naar die DDDDD theedoeken.
Ik haal ze altijd bij de Hema.

En verder: niet strijken. Daarmee pers je de vezels samen en daardoor neemt de doek minder vocht op. Gewoon ongestreken gebruiken dus.
Nooit pluisjes te zien hier.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 12 mei 2011 @ 17:37:

Ik haal ze altijd bij de Hema.

En verder: niet strijken. Daarmee pers je de vezels samen en daardoor neemt de doek minder vocht op. Gewoon ongestreken gebruiken dus.En als je fan bent van netjes: na het wassen meteen uitslaan en strak aan de waslijn hangen, dus niet in punten. Was afhalen: meteen opvouwen, niet met de franse slag, en ze zien eruit alsof ze wel gestreken zijn!!!
Jahhhh, de DDDDD. Volgens mij gebruikte mijn oma die zelfs al.
Hema, die effen met ringetje, ook hier pluisloos.
Action! Die van Egyptische katoen.
Hm hier ook hema en toch altijd pluisjes hoor. Maar ik hoop over een jaar verhuisd te zijn en een vaatwasser te hebben . Dan is het hoogstens nog een enkel dingetje dat ermee gedroogd hoeft te worden.
En niet in de droger. Volgens mij helpt dat ook nog wel!
Ik zweer bij theedoeken van het merk Elias, ook de handdoeken zijn super! Blijven lang mooi en drogen prefect! We duur maar ik heb ze eens in de uitverkoop gekocht en doe er al jaaaren mee.

Heb ze ooit van de Hema gehad maar kreeg de vaat er niet goed mee droog, misschien lag dat aan het feit dat ik alle handdoeken altijd in de droger doe?

Elias doeken doe ik ook in de droger (zonder wasverzachter dat wel) en toch drogen ze super!

Groetjes
5D van de Hema en idd niet wassen met wasverzachter!
En lekker buiten laten drogen op de draad. Ik heb er nog die mijn ooit heeft gespaard met zegeltjes. Goedgekeurd door de bond der huisvrouwen.

En warempel, ze drogen als een tierelier!
Hier hema, nooit pluisjes, maar geen wasverzachter en geen droger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven