Gootsteen krijgt bruine aanslag; hoe schoonmaken

25-06-2008 20:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er komt steeds meer bruinige aanslag in mijn gootsteen. Niet alleen het afvoerputje maar ook in de bak zelf. Ik heb al geprobeerd het met Jif en een schuursponsje eraf te krijgen maar dit lukt niet. Iemand nog tips?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Met wat chlorix? Krijg is het altijd heel schoon mee.
Ik maak het schoon met Cillit Bang kalkaanslag,wordt het weer glanzend van.
En dan met zo'n brillosponsje.
Schoonmaakazijn helpt goed tegen kalk. Maar waarschijnlijk zit er wel meer op dan alleen kalk.
Dat spul van de Wibra ( wat ontvet ) is goed , maar een beetje pure bleek gaat ook . Oppassen met pannensponsjes als je geen krassen wilt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gewoon chloor gebruiken, 5 minuten laten inweken, schoon!
met bleek
Chloor!
Peas on earth!
staalfix
Dat moet vast betekenen dat je je gootsteen amper (of misschien wel nooit) schoonmaakt?

Doe ik standaard elke dag, huppatee, met een schuursponsje en wat Dreft en dan ffkes snel overal langs boenen. Ik hou van een glanzende gootsteen
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:La Vie en Rose schreef op 25 juni 2008 @ 20:27:

Dat moet vast betekenen dat je je gootsteen amper (of misschien wel nooit) schoonmaakt?

Nou nee hoor. Ik maak hem ook regelmatig schoon maar heb er ook wel eens last van. Als ik thee weggooi, blijft er een filmlaagje achter.

TO: Van welk materiaal is je gootsteen, dat maakt wel uit.

Cif of chloor helpt hier eigenlijk altijd wel.
Gewoon elke dag even bijhouden..6 seconden werk..ff nasproeien en klaar is kees.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
staalfix
Of een sopje even laten staan met een vaatwastablet erin. Kwam ik laatst bij toeval achter. Chloor doet het ook altijd goed.
Bodempje heet water met een handje soda.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik zeg ook bleekmiddel.
Ik stem ook voor de schoonmaakazijn van Shining. Stop erin, even een tijdje in laten trekken en ik denk dat het zo schoon is.
Tien centimeter laten vollopen met water, blue wonder erbij, nachtje laten staan, klaar!
Gewoon een laagje water met een scheut bleek laten weken en daarna even goed schoon boenen

(Oppassen met schuursponsjes als je geen krassen wilt, ik gebruik ze zelf wel maar hecht niet zoveel waarde aan wel of niet krassen in de gootsteen).
Als je een plastic gootsteen hebt, betekent nauwelijks weg te halen bruine aanslag meestal dat de gootsteen aan vervanging toe is. Tot die tijd: bleek.

In het huis waar we nu wonen zijn alle wastafels en gootstenen van dat foelelijke plastic, en allemaal zijn ze gehavend, het is steeds moeilijker te poetsen. Door kleine scheurtje in het materiaal krijg je kalk e.d. bijna niet meer weg. Bleek is dan de enige manier, maar eigenlijk moet het hele zwikkie vervangen worden...
.
Dasty
Bedankt voor jullie tips. Probleem met deze wasbak (RVS) is dat ie behoorlijk groot is en de bodem heel vlak. Daardoor blijft er veel water, restjes thee, koffie, sap etc liggen. Ondanks dat ik door de dag heen vaak water gebruik (heb twee kleine kinderen) krijg ik dus toch die aanslag.

Zal voortaan elke avond flink boenen en goed naspoelen :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:extrahalo schreef op 26 juni 2008 @ 10:02:

Plastic gootstenen? Volgens mij heb ik dat buiten de camping nog nooit gezien?Ik woon in een plastic fantastic huis dat begin jaren '90 is gebouwd, vandaar. Toen was dat eventjes hip in het kitcherige genre. Want het is natuurlijk wel plastic met een gouden glimmertje erin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven