Gootsteen krijgt bruine aanslag; hoe schoonmaken
woensdag 25 juni 2008 om 20:15

woensdag 25 juni 2008 om 20:27
Dat moet vast betekenen dat je je gootsteen amper (of misschien wel nooit) schoonmaakt?
Doe ik standaard elke dag, huppatee, met een schuursponsje en wat Dreft en dan ffkes snel overal langs boenen. Ik hou van een glanzende gootsteen
Doe ik standaard elke dag, huppatee, met een schuursponsje en wat Dreft en dan ffkes snel overal langs boenen. Ik hou van een glanzende gootsteen
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
woensdag 25 juni 2008 om 20:33
quote:La Vie en Rose schreef op 25 juni 2008 @ 20:27:
Dat moet vast betekenen dat je je gootsteen amper (of misschien wel nooit) schoonmaakt?
Nou nee hoor. Ik maak hem ook regelmatig schoon maar heb er ook wel eens last van. Als ik thee weggooi, blijft er een filmlaagje achter.
TO: Van welk materiaal is je gootsteen, dat maakt wel uit.
Cif of chloor helpt hier eigenlijk altijd wel.
Nou nee hoor. Ik maak hem ook regelmatig schoon maar heb er ook wel eens last van. Als ik thee weggooi, blijft er een filmlaagje achter.
TO: Van welk materiaal is je gootsteen, dat maakt wel uit.
Cif of chloor helpt hier eigenlijk altijd wel.

donderdag 26 juni 2008 om 00:12
Als je een plastic gootsteen hebt, betekent nauwelijks weg te halen bruine aanslag meestal dat de gootsteen aan vervanging toe is. Tot die tijd: bleek.
In het huis waar we nu wonen zijn alle wastafels en gootstenen van dat foelelijke plastic, en allemaal zijn ze gehavend, het is steeds moeilijker te poetsen. Door kleine scheurtje in het materiaal krijg je kalk e.d. bijna niet meer weg. Bleek is dan de enige manier, maar eigenlijk moet het hele zwikkie vervangen worden...
In het huis waar we nu wonen zijn alle wastafels en gootstenen van dat foelelijke plastic, en allemaal zijn ze gehavend, het is steeds moeilijker te poetsen. Door kleine scheurtje in het materiaal krijg je kalk e.d. bijna niet meer weg. Bleek is dan de enige manier, maar eigenlijk moet het hele zwikkie vervangen worden...
donderdag 26 juni 2008 om 10:42
Bedankt voor jullie tips. Probleem met deze wasbak (RVS) is dat ie behoorlijk groot is en de bodem heel vlak. Daardoor blijft er veel water, restjes thee, koffie, sap etc liggen. Ondanks dat ik door de dag heen vaak water gebruik (heb twee kleine kinderen) krijg ik dus toch die aanslag.
Zal voortaan elke avond flink boenen en goed naspoelen
Zal voortaan elke avond flink boenen en goed naspoelen

Poep, wie heeft jou gescheten?

donderdag 26 juni 2008 om 20:43
quote:extrahalo schreef op 26 juni 2008 @ 10:02:
Plastic gootstenen? Volgens mij heb ik dat buiten de camping nog nooit gezien?Ik woon in een plastic fantastic huis dat begin jaren '90 is gebouwd, vandaar. Toen was dat eventjes hip in het kitcherige genre. Want het is natuurlijk wel plastic met een gouden glimmertje erin
Plastic gootstenen? Volgens mij heb ik dat buiten de camping nog nooit gezien?Ik woon in een plastic fantastic huis dat begin jaren '90 is gebouwd, vandaar. Toen was dat eventjes hip in het kitcherige genre. Want het is natuurlijk wel plastic met een gouden glimmertje erin