Gootsteen krijgt bruine aanslag; hoe schoonmaken

25-06-2008 20:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er komt steeds meer bruinige aanslag in mijn gootsteen. Niet alleen het afvoerputje maar ook in de bak zelf. Ik heb al geprobeerd het met Jif en een schuursponsje eraf te krijgen maar dit lukt niet. Iemand nog tips?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Is het misschien aanslag van koffie en thee die je wel eens weg gooit. Dan is chloor DE oplossing.
Ik gebruik regelmatig anti kalk spray van de AH. Gewoon even laten intrekken en daarna met een schuursponsje weghalen.

Chloor is slecht voor het milieu en dat gebruik ik nooit.
quote:wereldmeid schreef op 06 juni 2010 @ 15:46:

Ik gebruik regelmatig anti kalk spray van de AH. Gewoon even laten intrekken en daarna met een schuursponsje weghalen.

Chloor is slecht voor het milieu en dat gebruik ik nooit.En die antikalk spray is wel goed voor het milieu?
De cif fles met chloor erin (groene? fles). Met de borstel erdoor, direct weer wegspoelen en: glimmend schoon! Niks geen gepoets en geschuur, helemaal niet nodig en bovendien niet heel goed voor de wasbak.
quote:janneke44 schreef op 06 juni 2010 @ 15:44:

Is het misschien aanslag van koffie en thee die je wel eens weg gooit. Dan is chloor DE oplossing.Topic is 2 jaar oud!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zweer bij soda ! Een laag kokend water in de gootsteen, flink soda strooien een een halfuurtje in laten trekken.

Gootsteen schoon en meteen je leidingen ontvet.

Twee vliegen in één klap.
quote:Suzaa schreef op 25 juni 2008 @ 20:44:

Of een sopje even laten staan met een vaatwastablet erin. Kwam ik laatst bij toeval achter. Chloor doet het ook altijd goed.

Jaa dat vaatwastablet is echt heel goed, kwam ik ook laatst achter.

Ik had altijd last van theeaanslag die in de randen bleef hangen en ging dan alles losschroeven enzo. Hoeft nu niet meer.
Ik doe het altijd met dikke bleek, dikke glans!
Even in de bleek, even met de afwasborstel erdoor, in laten trekken en dan omspoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven