Gordijnen wassen
woensdag 13 februari 2013 om 14:07
Ik wil graag onze gordijnen wassen maar ben wat dat betreft een nitwit en weet eigenlijk niet hoe ik dit moet aanpakken.
De stof is mij onbekend > denk linnen.. in de kleur zand/beige
Geen label daarvan kunnen vinden
Er zitten ook aan de bovenkant grote ringen >> hoe moet ik die inpakken in de wasmachine
Gordijnen nat ophangen of strijken???
Welke wasmiddel(en) zijn aan te raden?
Alvast bedankt xxx
De stof is mij onbekend > denk linnen.. in de kleur zand/beige
Geen label daarvan kunnen vinden
Er zitten ook aan de bovenkant grote ringen >> hoe moet ik die inpakken in de wasmachine
Gordijnen nat ophangen of strijken???
Welke wasmiddel(en) zijn aan te raden?
Alvast bedankt xxx
woensdag 13 februari 2013 om 14:10
De hele handel inpakken en bij de stomerij afleveren. Dan krijg je ze keurig schoon en gestreken terug. Kosten hoef je het niet voor te laten, want dat valt alleszins mee. Mij was het dat wel waard om me heel de rompslomp van wassen, drogen en daarna die enorme lappen ook nog eens strijken te besparen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 13 februari 2013 om 14:14
woensdag 13 februari 2013 om 14:15
Grappig, op dit moment zitten mijn gordijnen in de was (omdat de gordijnroe naar beneden kwam donderen toen ik ze open deed ). Maar ik heb katoenen gordijnen, dat scheelt. Ik hang ze nattig weer op, dan drogen ze keurig op (en de hele kamer geurt naar de wasverzachter). Maar met linnen zou ik dat niet zo gauw doen denk ik. Dan zou ik ze idd naar de stomerij brengen.
Ik ben mijn eigen bananenschil
woensdag 13 februari 2013 om 14:28
woensdag 13 februari 2013 om 14:30
Wij hebben witte vouwgordijnen, die heb ik laatst gewassen. Geen idee wat voor stof, ik denk iets met linnen en katoen en op het label stond niet wassen. Ik heb ze toch gewassen op koud programma voor fijne was met een schep van dat spul voor witte was, wasmiddel en wasverzachter. Direct uit de machine heb ik ze gestreken (lauw) en weer opgehangen. Allemaal goed gegaan.
woensdag 13 februari 2013 om 14:37
Grappig. Ik ga de mijne ook deze week, of volgende week wassen. Die van mij zijn denk ik katoen. Komen bij Ikea vandaan. Ik ga ze wassen op 40 graden en nat ophangen. Ik twijfel een beetje, of ik ze nat moet op hangen, omdat ik gordijn haken heb en niet weet of die gaan roesten.
Ze hangen nu drie jaar. Hoe vaak wassen jullie gordijnen?
woensdag 13 februari 2013 om 14:39
woensdag 13 februari 2013 om 14:40
quote:eiland schreef op 13 februari 2013 @ 14:37:
Grappig. Ik ga de mijne ook deze week, of volgende week wassen. Die van mij zijn denk ik katoen. Komen bij Ikea vandaan. Ik ga ze wassen op 40 graden en nat ophangen. Ik twijfel een beetje, of ik ze nat moet op hangen, omdat ik gordijn haken heb en niet weet of die gaan roesten.
Ik had ook eerst katoenen gordijnen, maar dan van de Hema, in een ander huis. Daar stond op dat je ze op 40 graden kon wassen, dat heb ik gedaan maar toen waren ze toch korter geworden. Als ik jou was zou ik daarom de eerste keer koud wassen, dan weet je zeker dat het goed gaat!
Onze gordijnen hangen nu vier jaar en hebben we dus laatst voor het eerst gewassen.
Ik had ook eerst katoenen gordijnen, maar dan van de Hema, in een ander huis. Daar stond op dat je ze op 40 graden kon wassen, dat heb ik gedaan maar toen waren ze toch korter geworden. Als ik jou was zou ik daarom de eerste keer koud wassen, dan weet je zeker dat het goed gaat!
Onze gordijnen hangen nu vier jaar en hebben we dus laatst voor het eerst gewassen.
woensdag 13 februari 2013 om 14:45
woensdag 13 februari 2013 om 14:51
quote:queenfan25 schreef op 13 februari 2013 @ 14:48:
Nou blij ik heb echt last van de nesteldrang hahahaha.
Huis is nog nooit zo schoon geweestBij mij ook. Ben ongeveer net zo lang zwanger als jij. Alle achterstallige klusjes (lampen ophangen etc) en schoonmaakdingen zijn gedaan. Mijn vriend wordt gek van alle klusjes die ik in het weekend voor hem heb haha.
Nou blij ik heb echt last van de nesteldrang hahahaha.
Huis is nog nooit zo schoon geweestBij mij ook. Ben ongeveer net zo lang zwanger als jij. Alle achterstallige klusjes (lampen ophangen etc) en schoonmaakdingen zijn gedaan. Mijn vriend wordt gek van alle klusjes die ik in het weekend voor hem heb haha.
woensdag 13 februari 2013 om 15:47
hier mocht ik absoluut niet centrifugeren! Dus alle haken bij elkaar pakken, daar n oud kussensloop overheen en dan een elastiek erom!
In de was op een fijn en kort programma zonder centrifugeren.
Dan zijn ze zeiknat. Leg ik badlakens op de vloer bij t raam en hang ik ze nat op. In een mum van tijd droog (inbetweens) en kreukvrij.
In de was op een fijn en kort programma zonder centrifugeren.
Dan zijn ze zeiknat. Leg ik badlakens op de vloer bij t raam en hang ik ze nat op. In een mum van tijd droog (inbetweens) en kreukvrij.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte