Gouden tip ontkalken douchedeurtjes?

18-03-2010 20:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik heb een heerlijke badkamer, zat er al in toe wij het huis kochten alleen de deurtjes..... Ze zitten vol met kalkaanslag, van die kleine druppeltjes in het wit die de deurtjes geheel ontsieren. Nu heb ik er antikal, viakal etc tegenaan gegooid maar helas het mag niet helpen. Heeft er iemand een tip om hiermee om te gaan of is de enige remedie andere deurtjes?

Groetjes en bedankt!

Tjeempie
Schoonmaakazijn werkt goed als ontkalker, maar of dat nog helpt als de agressieve middelen niet werken..... Geen idee!
Weet je zeker dat het kalkaanslag is en geen glaserosie? Dat laatste, daar valt in elk geval niets tegen te doen.
Heb je de mogelijkheid om die deur er uit te halen, plat neer te leggen, een handdoek/laken er op en dan een fles schoonmaakazijn er overheen gieten? Dat het een tijdje goed kan inwerken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is het glas of kunststof?

Ik heb op een gegeven moment anti-kalk van HG gekocht, en dan heeel lichtjes met een schuursponsje er overheen, maar dat moet je alleen bij glas doen, en echt heel voorzichtig.

Was een k*t klus, maar ze waren wel kalkvrij!
@himalaya: toepasselijk motto
De Viva-spray. Men neme een plantenspuit. Voor een kwart vullen met bleekwater, kwart soda, aanvullen met warm water. Goed roeren of schudden en sprayen maar. Even in laten trekken en voila, aanslag is weg.
MILF in the making ;-)
Heb ik ook eens geprobeerd. meteen de plantenspuit verstopt
Jeetje meiden wat zijn jullie heerlijk snel Ik ga morgen anti kalk glaserosiedag maken denk ik en de deurtjes eruit halen. Ze zijn van glas dus dat moet kunnen en dan ga ik desnoods alles even proberen :-)
en vergeten! Dank!
Wat ik goed vind werken is een scotchje; dat is een schuurlapke dat je kan kopen in de verfwinkel. Ik gebruik het gewoon met water en een standaard schoonmaakmiddel en veeg er zo alle kalk mee van de deuren. Succes.
HG Blauw is echt het supermiddel hiervoor. Kan je bijvoorbeeld bij de Praxis of zo kopen. Soms heeft de betere drogist het ook wel eens. Je hebt ook literverpakkingen.

Werkt super. Wel huishoudhandschoenen aandoen!!! Het is echt zooi.

Dus kopen.

HG Blauw

rubberen handschoenen

en een afwasborstel.

Spulletje puur in een emmertje, klein laagje. Goed insmeren met borstel en zorgen dat het niet terug tegen je arm loopt!!!!!

Je ziet het kalk eraf bruisen.

Ben je zo klaar mee.
wc eend helpt ook goed (ja echt, heb het op mijn fonteintje gedaan in de wc!) wel voorzichtig met het metaal, metaal houdt niet van wc-eend
idd hgblauw. Wel goed afspoelen en niet te lang laten intrekken want t bleekt ook je grijze voegen... (mijn voegen zien er dus heel raar uit nu, ja ) Heb ik trouwens gewoon bij de ah gekocht
Pure schoonmaakazijn. Hg is vaak te agressief en word ook afgeraden door de fabrikanten
Dasty voor de badkamer van de Wibra! Goed spul, haalt bij mij zelfs het hardnekkige randje kalkaanslag weg aan de kraan, waar ik normaal alleen met de poetstandenborstel bijkom. Inspuiten, even in laten trekken, spoelen of eventueel met een zacht sponsje wrijven en klaar!
Ik gebruik altijd glansspoelmiddel voor in de vaatwasser, is altijd in huis en ontkalkt als een tierelier :-)
Ik zou ook gaan voor schoonmaakazijn. Ideaal spul, niet te agressief voor andere materialen zoals je voegen en het kost geen drol.
quote:bosaapje schreef op 18 maart 2010 @ 20:16:

Heb ik ook eens geprobeerd. meteen de plantenspuit verstopt Eerst de soda, dan een beetje heet water om de soda op te lossen en dan de rest erbij.
MILF in the making ;-)
Volgens mij kan je schrobben wat je wilt maar krijg je het er niet meer af als het er al lang op zit.

Ik werk in de thuiszorg en heb jaren lang bij alle clienten de tegeltjes en deurtjes met alle mogelijke middelen geschrobd,geschuurd en ingespoten met van alles en nog wat maar echt vergeefse moeite.....

Ik begin er in elk geval niet meer aan....
Warm water dus

Darkroseprincess

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven