Gouden verhuistips!

18-05-2021 18:33 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Over pakweg vier maanden gaan wij verhuizen. Bij mijn vorige verhuizing hadden we slechts een weekend om 70m2 vloer te leggen en van twee verschillende appartementen aan verschillende kanten van het land alle spullen naar één plek over te verhuizen, wat erin resulteerde dat we in alle haast alle meubels en dozen at random hebben neergeknald en nog maanden moesten kamperen in een huis waar de plinten nog gelegd moesten worden en alle kasten nog in elkaar gezet moesten worden. Gekkenwerk dus en ik heb er ook een klein traumaatje aan overgehouden :bonk:
Deze keer gaan we gelukkig slechts een paar kilometer verderop wonen en bovendien heb ik ook 3 weken vrij om in alle rust te klussen en in te richten. Toch ben ik op zoek naar gouden verhuistips, en er zijn vast meerdere forummers die tips kunnen gebruiken of willen delen!

Wat ik al tegenkwam na een klein rondje youtube:
- Zorg dat je per ruimte een doos inpakt met de belangrijkste items die je gelijk wil gaan gebruiken. Dus in de badkamer een doos met de spullen die je dagelijks gebruikt, in de slaapkamer een doos met beddengoed en kleding voor een paar dagen, in de keuken een doos met de meest gebruikte kookwaren en bestek etc. Label deze duidelijk en zorg dat deze in het nieuwe huis apart van alle andere dozen komen te staan.
- Bij het demonteren van meubels: stop alle schroeven en moeren in een plastic zakje, label deze en plak hem op het betreffende meubelstuk
- Creatieve tips bij inpakken: stop wijnglazen in schone sportsokken, stapel borden met een koffiefilter of papieren bordje ertussen.

Deel hier al je gouden do's en dont's! :P
honingbij_ wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:58
0.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als er kasten blijven staan omdat je bijvoorbeeld huurt of dingen achterblijven voor de volgende:
Check of alles effectief leeg is!

Ik heb mijn schoonbroer bij hun verhuis last minute behoedt voor een ramp door "effe snel" de badkamer-kastjes te checken.

Bleek dat ie anders geen één sok of onderbroek meer had gehad.
De sleutel werd de dag van hun verhuis ingeleverd.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
-Ik had al heel veel ingepakt in dozen en die weer terug in de kasten gezet. Ons oude huis bleef netjes maar was toch al behoorlijk ingepakt.

-De laatste avond in het nieuwe huis heb ik na het eten de hele inhoud van de keuken ingepakt. Omdat we maar een paar kilometer verder hoefden verhuizen heb ik toen alles in mijn eigen auto verhuist. Op een paar spullen voor het ontbijt na. In het nieuwe huis was de keuken dus direct de eerste dag 'op orde'.
Ik was een kast vergeten leeg te halen. Daar kwamen we tijdens de sleuteloverdracht achter 🙈. We hadden op dat moment geen dozen of tassen bij ons, dus zijn later die dag die kast wezen leeghalen. Was overigens wel raar, want de nieuwe bewoners waren al direct begonnen met behang afhalen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne tips!
Ik volg graag even mee, want over goed twee maanden verhuis ik ook ;)

Alles wat ik wou zeggen is hier al genoemd. Ontspullen, dozen labelen, voorraad opmaken, catering-team, etc.

Werkhandschoenen vind ik handig voor het zware tilwerk. En als je in de zomer verhuist: regel dan een plekje bij iemand in de diepvries. Of een extra diepvries + vries tassen waar je diepgevroren spul snel in terecht kan.

En concentreer je op het aansturen van mensen en overzicht houden.
Ik ging bij eerdere verhuizen ook met van alles sjouwen, maar dat werkt dus niet. Jij bent aanspreekpunt en regelt het vlot verloop.
Oh, ik wil ooit nog een keer verhuizen zoals echt volwassen mensen, met echte verhuizers en een grote bus enzo (het is geen tip, sorry).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen met een peuter: verhuisdag was een normale opvang dag, haar vanuit oude huis weggebracht, savonds afgepeigerd opgehaald en bij vrienden gaan eten. Daar zelf in bad, kind blijven slapen, dag erna was mijn standaard vrije dag, paar uurtjes goed uitgepakt opgeruimd en schoongemaakt, kind opgehaald en mee naar nieuwe huis.
Alle reacties Link kopieren
Wij deden juist geen winterkleding bovenop boeken, domweg omdat die niet in dezelfde kamer moesten. We hebben bijvoorbeeld onze kleding in dozen genummerd en de verhuizers hebben dat op volgorde voor de kasten gezet. Daardoor schoven we het zo de kast in.

Die verhuizers waren echt een aanrader. Ze leveren zoveel dozen als je maar wil en voordat je met je ogen hebt geknipperd staat alles al in de vrachtwagen. Ze begonnen om 07.00 uur, om 11.00 uur gingen de eerste spullen het nieuwe huis in en om 14.00 uur stonden alle meubels in elkaar in het nieuwe huis en was de hele keuken en woonkamer al uitgepakt en ingeruimd door 2 vriendinnen. Zaten we om 14.15 uur verbaasd aan de koffie in onze nieuwe woonkamer 😂. Nog voor de avondmaaltijd was ook de slaapkamer, kinderkamer en badkamer klaar. Het gaf zo weinig stress, ik zou er veel voor over hebben als we nog eens zouden.

Oh en of je het nou met vrienden of met een verhuisbedrijf doet: goed en veel eten en drinken. Het is loodzwaar werk en die kerels verbranden/eten echt veel.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Leen evt een 2e waterkoker en koffiemachine. Zo jammer als ze net in het verkeerde huis staan :)
Wat hier echt het grootste succes was, waren de vooraf ingepakte SAMLA Ikea bakken.
Alles wat we graag op zolder in een opbergkast (of vliering bijvoorbeeld) wilde hebben, hebben we al vooraf gesorteerd en hier dus samla bakken voor gekocht. Die bakken zijn doorzichtig dus onder de deksel een A4 met daarop: zolder of bergruimte, en klaar waren er. Die spullen hebben we 1 keer ingepakt en staan dus nog in dezelfde hoedanigheid op hun nieuwe plekje, maar niet in verhuisdozen.

Verder inderdaad dozen nummeren op kamer en aan alle kanten het nummer schrijven.

Tot slot: hoe georganiseerd ook, er gaat altijd wel iets tegen de planning in en iets van stress levert het meestal toch wat op. Rustig adem halen en je er niet te druk om maken, zonde van de energie.
Alle reacties Link kopieren
Net verhuisd, en mijn tip: doe je kinderen/huisdieren uit logeren, en zorg voor speelafspraakjes in de weken na de verhuizing. Je kunt leuk allerlei plannen maken, lijstjes, hulptroepen etc, maar met 2 jankende kinderen aan je been kom je helemaal nergens aan toe.
Alle reacties Link kopieren
- Zorg dat je een bak oid maakt met daarin allerlei belangrijke spullen zoals je paspoort, spullen die je nodig hebt voor je hypotheek en andere paperrassen.

- En zorg ook dat je de verhuizers/klussers bedankt. Ik heb ze allemaal een reep Tony's gegeven

- Laat je niet gek maken. Het is een chaos, je ziet er dagen uit als een bouwvakker, het is niet erg als je er een keer he-le-maal doorheen zit. Het komt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven