Groen zwembad

19-07-2017 20:10 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoooo, wat een prutsert ben ik!
Is het eindelijk eens lekker zwemweer, trekken de kinderen enthousiast het dek van het zwembad (zo'n groot rond opzetting van Intex) ennnnnn GROEN! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Eerst aan de slag gegaan met PH -. Toen die in orde was een chloorshock. Vervolgens bijna een liter anti-alg. En nu is nog steeds alles groen en glibberig.

Is er iemand met de gouden tip? En hoe snel na de anti-alg kun je eventueel resultaat verwachten?
Laatste oplossing is leeg laten lopen, maar zomaar 16.800 liter water weg laten lopen vind ik best jammer....
Hier was 'ie vorige week ook groen, schijnt door de onweer te kunnen komen ook.
Toch maar leeg laten lopen, schoongemaakt en opnieuw gevuld.
Wil je daar nog lekker in gaan liggen dan, met al die chemische rommel er bij in?
Zit er geen pomp bij? Wij hadden dit met een klein zwembadje, nu dit jaar een grotere met pomp en die blijft schoon. Wel bijna elke dag de pomp aan gehad en ook chloortabletjes erin.
Na een chloorshock een nacht laten staan, de volgende dag zou het dan weer helder moeten zijn.
Wat ook wil helpen als je het zwembad niet gebruikt is er altijd een drijver met chloortabletten in te laten drijven.
Mocht je er de bijpassende pomp op hebben......zal dit veel vaker voorkomen, dit pompje heeft te weinig capaciteit voor het zwembad.
Je kan er beter een zandfilterpomp op aansluiten.
Daarom heb ik geen opblaaszwembad. Dat is een week leuk en daarna is dat ding vies en kan het de vuilnisbak in..
Leeg laten lopen, helemaal schoonmaken, vol laten lopen en have fun.

En daarna snel online een zandfilterpomp bestellen en een chloortablettendrijver er in (en elke week nieuw tabletje er in donderen natuurlijk)
sneeuwvrouw schreef:
19-07-2017 20:36
Daarom heb ik geen opblaaszwembad. Dat is een week leuk en daarna is dat ding vies en kan het de vuilnisbak in..
Dit is echt onzin, ik heb een drijver met tabletjes en vorig jaar heb ik het zwembad in het hele seizoen 1 keer moeten verversen. En dat was omdat we op vakantie waren geweest.
Zonder pomp geef ik je niet veel kans. Ik zou het ook leeggooien, schoonmaken en opnieuw vullen.
Ze zullen toch wel anti-alg middelen verkopen?

Afbeelding
http://www.marozwembaden.nl/wb/pages/ba ... hp?lang=NL

Er bestaan veel verschillende merken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
even googlen en je ziet er heel veel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een pomp heb ik uiteraard (al vraag ik me af of de pomp die erbij zat krachtig genoeg is). En ook een chloordrijver zit er standaard in.

Ik had misschien wat weinig geduld maar heb net de stop eruit getrokken. Denk dat de hoeveelheid water die ik hiermee verspil minder schadelijk is voor het milieu dan het toevoegen van al die chemicaliën. En dan de kans dat het alsnog niet goed is en weg moet.
Morgen het bad maar eens flink schrobben.
En bedankt voor al jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven