groene rupsen in pruimenboom .

10-05-2011 18:48 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn moestuin bij de caravan een pruimenboom staan . nu kom ik er achter dat in bijna elk bloesempje een pitje zit met een klein groen rupsje erin. . De pruimen kan ik dus wel vergeten . Maar is dit herkenbaar en wat kan ik op een diervrindelijk mileu vriendelijk er iets aan doen ???
Diervriendelijk zou zijn: ze in de boom bij de buren zetten, Maar dat zal ook je bedoeling niet zijn denk ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Op een diervriendelijke manier rupsen bestrijden?

Ik gebruik Spruzit tegen rupsen, is een ecologisch verantwoord middel. Kun je gewoon kopen bij de Intratuin/Groenrijd ed.
Spruzit (pyrethrine) is een contact-insecticide; je moet de beestjes dus echt vol raken willen ze eraan dood gaan. Ikzelf heb nog nooit een rups zien doodgaan aan dit middel. Kwaad kan het niet in ieder geval. Zodra het is opgedroogd werkt het niet meer.

Ik vind rupsen vrij moeilijk te bestrijden; ze houden het meest van kwakkelende planten dus het houden van gezonde planten geeft minder kans op ongedierte.

Als je echt milieuvriendelijk wil doen dan knijp je gewoon; daar kunnen ze niet tegen en ze zijn op slag dood

Schoon milieu = vuile handen maken!

Je zou ook de vogels uit de buurt kunnen uitnodigen voor een feestmaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven