Grondige schoonmaak badkamer
donderdag 6 juni 2019 om 09:49
Hoe komt alles überhaupt zo vies? Eerst het stof (als dat er is) weghalen met de stofzuiger, dan alles insprayen met antikalk van HG. Even laten inwerken. Vervolgens alles afboenen en dan met een sopje met allesreiniger erover. Doucheputje leeghalen endaar chloor in, Ook in de wc. Spiegel en eventuele douchedeur met glassex boenen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
donderdag 6 juni 2019 om 10:19
Goede vraag. Het zijn witte tegels. Woning os van woningbouw. Maar geen idee wat voor tegels het eigenlink zijn.Nummer*Zoveel schreef: ↑06-06-2019 10:08Voordat je enthousiast aan de slag gaat met de tips; welk materiaal is er in je badkamer gebruikt? Als er natuursteen in zit, dan mag je niet met zure reinigers en anti-kalkspul reinigen...
donderdag 6 juni 2019 om 10:25
Néén! Niet doen! De vlekken zijn weg, maar ook alle glans is van je tegels verdwenen!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
donderdag 6 juni 2019 om 10:26
donderdag 6 juni 2019 om 10:29
Ik zeg het maar even, NOOIT chloor tegelijk gebruiken met zuur zoals antikalk of azijn. Dan maak je chloorgas en da's niet best, zeg maar.-Bladora- schreef: ↑06-06-2019 09:49Hoe komt alles überhaupt zo vies? Eerst het stof (als dat er is) weghalen met de stofzuiger, dan alles insprayen met antikalk van HG. Even laten inwerken. Vervolgens alles afboenen en dan met een sopje met allesreiniger erover. Doucheputje leeghalen endaar chloor in, Ook in de wc. Spiegel en eventuele douchedeur met glassex boenen.
donderdag 6 juni 2019 om 10:55
Je kunt best chloor in de wc gooien en tegelijkertijd je douche inspuiten met antikalk toch. Doe ik altijd wel.Struikgewas schreef: ↑06-06-2019 10:29Ik zeg het maar even, NOOIT chloor tegelijk gebruiken met zuur zoals antikalk of azijn. Dan maak je chloorgas en da's niet best, zeg maar.
donderdag 6 juni 2019 om 11:00
Ik lees mee en heb zelf ook een vraag (hopelijk vind je dat niet erg TO)
Ik heb tijdje terug mijn elektrische oven schoongemaakt met een middel wat ervoor bedoeld was. Oven warm laten worden spul erin gespoten, af laten koelen en grondig weer afgenomen en eerlijk is eerlijk de oven zag er mooi uit.
Alleen toen ik wilde bakken kon ik 3 ladingen weg gooien omdat de geur en smaak van het schoonmaakmiddel erin trok. Bah!
Inmiddels moet de oven weer schoongemaakt worden (niet aangekoekt ofzo gewoon opfrissen) wie heeft de tip waardoor ik de oven ook gewoon weer kan gebruiken erna. Hoeft niet direct erna kan 1 of 2 dagen tussen zitten.
Ik heb tijdje terug mijn elektrische oven schoongemaakt met een middel wat ervoor bedoeld was. Oven warm laten worden spul erin gespoten, af laten koelen en grondig weer afgenomen en eerlijk is eerlijk de oven zag er mooi uit.
Alleen toen ik wilde bakken kon ik 3 ladingen weg gooien omdat de geur en smaak van het schoonmaakmiddel erin trok. Bah!
Inmiddels moet de oven weer schoongemaakt worden (niet aangekoekt ofzo gewoon opfrissen) wie heeft de tip waardoor ik de oven ook gewoon weer kan gebruiken erna. Hoeft niet direct erna kan 1 of 2 dagen tussen zitten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 6 juni 2019 om 11:22
Het is echt beter om dat niet te doen. Een ongelukje zit vaak in een klein hoekje, en chloorgas is dodelijk.*Kettricken* schreef: ↑06-06-2019 10:55Je kunt best chloor in de wc gooien en tegelijkertijd je douche inspuiten met antikalk toch. Doe ik altijd wel.
donderdag 6 juni 2019 om 11:23
Ja, zo zou ik het ook doen. Voor gewoon onderhoud niet teveel meuk gebruiken. Soms is zelfs alleen een schoon vezeldoekje met water voldoende. (Vezeldoekjes werken het best zonder schoonmaakmiddelen).
donderdag 6 juni 2019 om 11:37
Die is idd heel erg fijn als het echt vies vies is. Toen wij een flatje gingen huren was het zo enorm ranzig en dat was het enige dat goed werkte.
Hier doe ik de badkamer met glassex. Vind ik fijn werken, op de tegels spuiten, doekje erover en even afspoelen.
donderdag 6 juni 2019 om 11:46
Hmmm... had zelf ook een ovenreiniger gekocht maar toen ik zag dat de stroom van de oven af moest heb ik het toch nog maar niet gedaan. Iemand veilige tips om de bodem goed schoon te krijgen (aangebrand). IBI, was het een oranje spuitbus?IBIopviva schreef: ↑06-06-2019 11:00Ik lees mee en heb zelf ook een vraag (hopelijk vind je dat niet erg TO)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...