Hal inrichten - verwarming weghalen?

25-11-2023 21:37 81 berichten
Weer een topic over ons nieuwe huis... (ik ben al lekker alles aan het inrichten in m'n hoofd :cheer: )

In het appartement dat we nu hebben zit er een grote kast als je binnenkomt in de hal. Heel fijn, kunnen alle jassen en schoenen in en er zijn vakjes en lades voor dingen als handschoenen en sjaals. En je doet de deur dicht en je komt altijd in een opgeruimd huis binnen.

In ons nieuwe huis is de hal wat kleiner. Er is maar 1 muur die je kunt gebruiken want aan de andere kant zit een deur naar de garage en daarnaast zit het toilet. Aan die muur zit een radiator. De verkopers hebben een kapstok boven de radiator hangen. Wat ik op zich snap, want dan drogen de jassen lekker bij van dat weer zoals vandaag.

Wat zou ik daar kunnen verzinnen om alles netjes op te ruimen? Ik wil jassen ophangen, schoenen neerzetten, sjaals, tassen, handschoenen, etc. Is het per se nodig dat die radiator blijft zitten (zet je dat ooit aan?) De diepte naast de voordeur is maar 20 cm, dus een grote inbouwkast zoals in dit in huis gaat niet lukken. Hebben jullie slimme tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een radiator in de hal en eerlijk, die is in de 13 jaar dat ik er woon geen één keer aan geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een grotere hal en heb de radiator laten plaatsen in een hoekje dat “over” was, maar dat kan bij jou niet zo te lezen. Kun je schoenen etc niet in de garage kwijt als er een directe verbinding is met de hal? Nog opgeruimder dan een schoenenrek in de hal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben hem weggehaald.

Wij hebben ook een kleine hal, met 4 deuren. Voordeur, wc, meterkast en deur naar de woonkamer.
De radiator zat onder de trap. En voor mijn gevoel vloog alle warme lucht zo via de open trappen naar zolder.
Dus dat in combinatie met de kleine hal gaf bij ons de doorslag.
Het nadeel is dat als de woonkamer deur opengaat, er koude lucht naar binnen komt. Je hebt geen warmtebuffer.
ShaunTheSheep schreef:
25-11-2023 21:47
Ik heb een grotere hal en heb de radiator laten plaatsen in een hoekje dat “over” was, maar dat kan bij jou niet zo te lezen.
Misschien kan ik wel een verticale radiator laten plaatsen. Dan zit wel de aansluiting aan de verkeerde kant, dus dan moeten ze dat via de muur infrezen en moet ik alles weer laten stuccen.
Kun je schoenen etc niet in de garage kwijt als er een directe verbinding is met de hal? Nog opgeruimder dan een schoenenrek in de hal.
In de praktijk blijven die dingen achter waar je ze uittrekt. En dat gaat nooit de garage zijn. Ik ben een beetje een chaoot (beetje ADHD hoofd) en mijn vriend is gewoon slordig zonder etiketje. Dus ik word onrustig van de rommel maar ik moet ook weer niet teveel handelingen inbouwen en makkelijke routines maken voor mezelf.

In het appartement heb ik de sleutels bijvoorbeeld naast de voordeur hangen. Heeft een paar jaar gekost maar dat is nu routine en dat scheelt me heeeeel veel stress. Straks bij het huis kan dat natuurlijk niet meer. Ik kan nu al stress hebben van dat soort dingen :proud:
bartjes schreef:
25-11-2023 21:48

Het nadeel is dat als de woonkamer deur opengaat, er koude lucht naar binnen komt. Je hebt geen warmtebuffer.
Heb je daar veel last van?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hem niet weghalen, altijd handig een radiator voor je nat geregende jassen/ schoenen weet ik het allemaal
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
drHunt schreef:
25-11-2023 21:55
Heb je daar veel last van?

Afgelopen winter hebben we voor het eerst zo'n tochtstopper onder de deur gehad. Dat was vanwege de hoge gasprijs.

We doen wel altijd de woonkamerdeur dicht. Anders voel je wel echt een koude lucht de kamer inkomen.

De radiator is al 20 jaar weg. Onze kinderen deden ook altijd de deur dicht. Maar ik vind het ook wel normaal eigenlijk om die deur dicht te hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hem weghalen en kijken of je iets qua verwarming mist. Als mocht blijken dat je toch verwarming mist daar dan kan je altijd een infraroodpaneel laten ophangen aan het plafond.
Wij hebben in het huis waar we nu wonen alle radiatoren verwijderd en vloerverwarming aan laten leggen. Op de verdiepingen ook alle radiatoren verwijderd behalve in de badkamer. Tot nu toe geen spijt van gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
25-11-2023 22:01
Ik zou hem niet weghalen, altijd handig een radiator voor je nat geregende jassen/ schoenen weet ik het allemaal
Ik heb de radiator ook onder de kapstok maar in de 8 jaar dat we hier wonen nog nooit gebruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinneljocht schreef:
25-11-2023 22:23
Ik zou hem weghalen en kijken of je iets qua verwarming mist. Als mocht blijken dat je toch verwarming mist daar dan kan je altijd een infraroodpaneel laten ophangen aan het plafond.
Wij hebben in het huis waar we nu wonen alle radiatoren verwijderd en vloerverwarming aan laten leggen. Op de verdiepingen ook alle radiatoren verwijderd behalve in de badkamer. Tot nu toe geen spijt van gehad.
Infrarood heb je alleen wat aan als je er onder zit/staat. Is dus niet echt geschikt voor een hal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
25-11-2023 22:23
Ik heb de radiator ook onder de kapstok maar in de 8 jaar dat we hier wonen nog nooit gebruikt.
Hier wel :) gewoon even de boel opwarmen ( vooral met een marmeren vloer heerlijk)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
25-11-2023 22:01
Ik zou hem niet weghalen, altijd handig een radiator voor je nat geregende jassen/ schoenen weet ik het allemaal
Precies. Ik zou echt nooit zonder radiator in de hal willen, maar ik kom dan ook regelmatig thuis met zeiknat geregende kleding waar ik de volgende dag, of ook soms dezelfde dag, weer de deur mee uit moet. Dat krijg ik echt niet droog zonder radiator.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Wij hebben een oud huis en als het vriest doe ik de verwarming in de hal een klein beetje aan, omdat ik bang ben dat anders de waterleiding bevriest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Calamitycat schreef:
25-11-2023 22:26
Precies. Ik zou echt nooit zonder radiator in de hal willen, maar ik kom dan ook regelmatig thuis met zeiknat geregende kleding waar ik de volgende dag, of ook soms dezelfde dag, weer de deur mee uit moet. Dat krijg ik echt niet droog zonder radiator.
Nou idd, op school van mijn kids bijv geen radiotoren meer… lekker handig als ze met natte zooi binnen komen :facepalm: “leg maar op de vloer, want vloerwarming” :P werkt natuurlijk van geen meter in de praktijk
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat onze radiotor onder de trap zat, konden wij er geen kapstok boven hangen. Ook niet ernaast. Natte jassen hadden wij uiteraard ook, maar die hingen we dan over een stoel bij de radiator in de kamer.

Maar ik snap jullie punt wel wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
25-11-2023 22:24
Infrarood heb je alleen wat aan als je er onder zit/staat. Is dus niet echt geschikt voor een hal.
Jawel hoor, in het vorige huis hadden we een paneel in de hal. Was fijn om, als je koud was van buiten naar binnen te komen en warmte te ervaren. Ook de hond was er blij mee, die sliep vaak in de hal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een trap in de hal waar je een kast onder kunt maken? Misschien een soort apothekerskast voor schoenen?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een plank boven de kapstok waar de handschoenen etc. op liggen.
Hier zit ook geen verwarming in de gang maar zeker in de winter is het best koud met deels enkel glas.

https://www.amazon.nl/Schoenenbank-scho ... 3ead3d43a#
Zou zoiets passen voor de schoenen?
Alle reacties Link kopieren Quote
bartjes schreef:
25-11-2023 22:31
Omdat onze radiotor onder de trap zat, konden wij er geen kapstok boven hangen. Ook niet ernaast. Natte jassen hadden wij uiteraard ook, maar die hingen we dan over een stoel bij de radiator in de kamer.

Maar ik snap jullie punt wel wat dat betreft.
Dat is lastig dan inderdaad. Zo is het overal wat :D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
25-11-2023 22:30
Nou idd, op school van mijn kids bijv geen radiotoren meer… lekker handig als ze met natte zooi binnen komen :facepalm: “leg maar op de vloer, want vloerwarming” :P werkt natuurlijk van geen meter in de praktijk
Hoe verzinnen ze het? :nut:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonder radiator en dus warme lucht in de gang komt er elke keer als de kamerdeur open gaat een stroom koude lucht de kamer binnen. Radiator in de gang staat niet helemaal open maar zou het niet willen missen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben nergens radiatoren en ik mis dat op 2 plekken: in de badkamer en in de hal. Ik kan nergens natte schoenen, sjaals, jassen en handschoenen drogen. Dus ik zou nooit de radiator in de hal weghalen.
Kun je in de garage, die je vanaf de hal kunt bereiken, geen kast maken die je als garderobe gebruikt?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Calamitycat schreef:
25-11-2023 22:42
Hoe verzinnen ze het? :nut:
Nou echt niet te filmen idd :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
25-11-2023 22:43
Wij hebben nergens radiatoren en ik mis dat op 2 plekken: in de badkamer en in de hal. Ik kan nergens natte schoenen, sjaals, jassen en handschoenen drogen. Dus ik zou nooit de radiator in de hal weghalen.
Kun je in de garage, die je vanaf de hal kunt bereiken, geen kast maken die je als garderobe gebruikt?
Precies dat dus. Zo fijn een ouderwetse radiator. Leuk allemaal tegenwoordig die vloer en wandverwarming, maar praktisch is het niet.
Voor iedereen een groene tuin

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven