Halloween en Kerstmis!

02-10-2015 18:39 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk, het is weer najaar

Gisteren alvast kerstspullen gekocht bij de Action. Heb echt hele mooie dingen. Nu alleen nog witte slingers voor in de boom, even wachten totdat ze die weer hebben. Ook zijn de foto's voor onze home made kerstkaarten alvast gemaakt! Lekker fout maar daar is het mij ook om te doen. Geen Action-kerstkaarten dus dit jaar maar zelfgemaakt. Nu alleen nog laten afdrukken, schrijven, adresseren en sturen. Nog maar ruim twee maanden wachten Heb ook Merry Christmas, Happy New Year en kerstbal-stickers om erop te plakken.

Oh ik heb er zo'n zin in! Heb vriendinnen natuurlijk alvast themakaartjes per post gestuurd om ze een fijne herfst te wensen en dat doe ik ook met Halloween en winter

Met Halloween trek ik mijn gothic-jurk weer eens een dagje aan en natuurlijk versier ik het huis en kijken we enge films. Kerstmis wordt traditioneel gevierd in joggingbroek.

Ik kijk er ZO naar uit: en nu is mijn vraag: wie kan er ook echt niet meer wachten????
Viavia2013, fijn dat je je beter voelt nu! Herkenbaar hoor. En leuk dat jij er ook zo naar uitkijkt! Wens jou ook twee fijne seizoenen toe!
Dank je wel, Blue... Nu maar hopen dat we een echte winter krijgen, daar ben ik wel aan toe....
quote:viavia2013 schreef op 02 oktober 2015 @ 19:24:

Dank je wel, Blue... Nu maar hopen dat we een echte winter krijgen, daar ben ik wel aan toe....Ik ook. Verheug me bijzonder op bittere, bijtende, snijdende kou. Heb zulke mooie winter-accessoires!!
Ik kan niet wachten tot het weer zomer is
Dat snap ik nou niet. Voor mijn gevoel hebben we toch een heerlijke zomer achter de rug? Verheug me ook op de winter. Laat maar komen zoals het is. Ik hou van de seizoenen. En van alles wat daarbij hoort. En nog wat voor degenen die Kerst niet leuk vinden zoals die is. Het leven is wat je er zelf van maakt. Probeer dat ook eens met Kerst. Zorg dat die zo is zoals je het wel leuk vind. Helemaal niet moeilijk hoor.
Dat is weer een heel ander uiterste lux.
quote:lux. schreef op 02 oktober 2015 @ 19:40:

Ik kan niet wachten tot het weer zomer is

Voor mij is de zomer nog niet voorbij, ik vind die dagen zoals vandaag echt heerlijk, kan ik nog fijn de aankomende winter negeren. Ik kan op zich herfst wel waarderen hoor, en december is nog wel gezellig. Maar januari en februari zijn zo lang en zo koud...

Sinds wanneer is Halloween een feestdag hier? Is het heel gek dat ik eigenlijk niemand ken die dat viert?
Hoe kun je Sinterklaas nou vergeten?! Daar verheug ik me ook enorm op. Heerlijk kruidnoten, chocoladeletters en gevulde speculaas eten en het Sinterklaasjournaal kijken. De kinderen die vol spanning zijn of er iets in hun schoen zit... Vanaf oktober is het eigenlijk 1 groot feest tot aan oud en nieuw; daarna mag van mij de lente beginnen.
quote:SallyK schreef op 02 oktober 2015 @ 19:43:

Dat snap ik nou niet. Voor mijn gevoel hebben we toch een heerlijke zomer achter de rug? Verheug me ook op de winter. Laat maar komen zoals het is. Ik hou van de seizoenen. En van alles wat daarbij hoort. En nog wat voor degenen die Kerst niet leuk vinden zoals die is. Het leven is wat je er zelf van maakt. Probeer dat ook eens met Kerst. Zorg dat die zo is zoals je het wel leuk vind. Helemaal niet moeilijk hoor.

Ik hou niet van kerst omdat iedereen het gezellig vindt en ik er niet om geef. Als ik doe waar ik zin in heb (niks), dan zijn ze teleurgesteld dat ik het niet met hen wil vieren. Je kunt wel zeggen dat het heel makkelijk is om kerst zo te maken dat je het wel leuk vindt, maar de praktijk is dat je niet gaat zeggen: sorry, ik heb geen zin om kerst te vieren met jullie.

Ik heb gewoon een hekel aan de verplichtingen die het met zich meebrengt, aangezien ik kennelijk de enige ben die geen 'gevoel' krijgt bij kerst ofzoiets. Ik snap gewoon oprecht niet wat mensen nou willen op die dagen. Ik ben niet religieus.. Wat moet ik op kerstdag? Bovendien hou ik niet van de winter. Ik geef met liefde de hele zomer barbecues en feestjes en borrels, maar in de winter ben ik chagrijnig, moe, koud en suf.

Mijn ideale kerst is 2 weken Curacao of Bali, maar mijn man is gek op kerst en m'n zusje is jarig rond die tijd en wil het graag vieren. Dus tja. Ik vier het maar. Maar gelukkig hoef ik het niet leuk te vinden.

Dit jaar overigens wel een serieuze poging om het leuk te maken: we organiseren zelf kerstdiner op eerste kerstdag en tweede kerstdag blijven we samen thuis, zodat we niet zo van hot naar her hoeven. En kerstdiner organiseren lijkt me wel leuk; huis versieren, lekker eten maken, geweldige taart bakken voor toetje.

Maar om nou te zeggen dat ik er nu al naar uitkijk. Nee.

Ik ben gewoon meer een zomermens. In de winter ben ik moe, chagrijnig en koud en heb ik hoofdpijn. In de zomer voel ik me veel gezonder.

Tenzij ik ga skiën maar op de berg is het vaak mooi weer en sneeuw vind ik niet deprimerend. Ik kan niet tegen dat GRIJS in Nederland. Wat een afschuwelijke depri kleur.

Oké klaagmodus uit
quote:marana schreef op 02 oktober 2015 @ 19:50:

[...]

Voor mij is de zomer nog niet voorbij, ik vind die dagen zoals vandaag echt heerlijk, kan ik nog fijn de aankomende winter negeren. Ik kan op zich herfst wel waarderen hoor, en december is nog wel gezellig. Maar januari en februari zijn zo lang en zo koud...

Sinds wanneer is Halloween een feestdag hier? Is het heel gek dat ik eigenlijk niemand ken die dat viert?Nee vind het alweer veel te koud ik moet echt naar de tropen verhuizen fell for the wrong guy, mijn man heeft een hekel aan hitte
quote:Darceltje schreef op 02 oktober 2015 @ 19:50:

Hoe kun je Sinterklaas nou vergeten?! Daar verheug ik me ook enorm op. Heerlijk kruidnoten, chocoladeletters en gevulde speculaas eten en het Sinterklaasjournaal kijken. De kinderen die vol spanning zijn of er iets in hun schoen zit... Vanaf oktober is het eigenlijk 1 groot feest tot aan oud en nieuw; daarna mag van mij de lente beginnen.

Oooooh ja Sinterklaas

Heb zelf geen kinderen, misschien dat ik er daarom overheen heb gekeken!

Wel chocoladeletters in huis en een banketstaaf voor het weekend

De intocht kijk ik altijd op tv en als kind vond ik de Vlaamse serie Dag Sinterklaas helemaal geweldig.
Ik heb wel zin in de herfst en de decembermaand, maar daarna mag het weer lekker half maart zijn. Januari en februari vind ik niks, winter, winter, winter en veelal grijs, grauw, winderig, koud en donker. Dat heb ik na november/december wel weer gezien.
Wat naar voor je lux.

Herken het wel hoor, ik heb dat rotgevoel in de zomer en hou juist van grijs weer.

Jammer dat je niet met kerst naar een warm land kunt, maar het kerstdiner lekker thuis klinkt heel leuk!
Sinds wanneer is Halloween een nederlandse feestdag?
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 02 oktober 2015 @ 20:09:

Sinds wanneer is Halloween een nederlandse feestdag?Niet. Maar vind het gewoon leuk.
Leuk he, het ruikt ook al zo lekker koud! Maar van mij mag het geleidelijk winter worden hoor, ik vind deze temperatuur ook fijn en ook ideaal wandelweer.
Ik dacht al dat dit topic van jou was blue_lagoon!

Ik vindt eigenlijk alle seizoenen wel iets leuks hebben! Ik hou van zonnig en warm weer, maar ik heb ook wel weer zin in in lekkere warme kleren en natuurlijk de gezellige feestdagen die er aan komen! Ik hou al helemaal van sneeuw, maar dat hebben we helaas niet zo veel hier in Nederland.
NYC en Elderflower

Leuk dat jullie ook even langskomen!

Sneeuw is prachtig, heb nog hele mooie foto's van het sneeuwuitzicht vanuit onze woonkamer. Hopelijk dit jaar de kans om nieuwe en recente sneeuwfoto's te maken!
Het kan mij gestolen worden, Halloween en kerst. Zodra het volgende week slechter weer wordt, begin ik aan mijn winterslaap.
ik heb het hele jaar door kerstlichtjes bij mijn keukentafel!

de zomer vind ik leuk, maar de herfst en winter ook. alleen regen vind ik kut.

en kunnen ze dat laffe sintmaarten niet omruilen voor halloween, veel leuker.
pamelacourson, geniet nog even en sterkte de komende maanden!

KingImmortal

Hier ook het hele jaar door kerstlichtjes door guirlandes op de vensterbanken in de woonkamer.
quote:blue_lagoon schreef op 02 oktober 2015 @ 20:27:

pamelacourson, geniet nog even en sterkte de komende maanden!

KingImmortal

Hier ook het hele jaar door kerstlichtjes door guirlandes op de vensterbanken in de woonkamer.
quote:KingImmortal schreef op 02 oktober 2015 @ 20:30:

[...]

Kerstlampjes zijn gewoon tha bomb. Toen ik nog op kamers woonde had ik ze langs de muren tegen het plafond aan, echt super leuk.
Kerst ben ik totaal niet bezig, ik erger me aan al die kerst meuk in de winkels. Met Halloween ben ik wel al bezig, omdat we elk jaar met een grote groep dit vieren ( zitten een aantal Amerikanen tussen en heb er zelf ook gewoond dus vandaar dat we het uitgebreid vieren ) Ben dus al een beetje bezig met mijn outfit en dergelijke. Kerst mag echt voorlopig nog even wachten!
quote:pamelacourson schreef op 02 oktober 2015 @ 20:22:

Het kan mij gestolen worden, Halloween en kerst. Zodra het volgende week slechter weer wordt, begin ik aan mijn winterslaap.Lijkt me gezellig in een 20 persoonsbed, met z'n allen een dutje doen tot maart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven