halsketting hond
donderdag 16 augustus 2012 om 13:11
Mijn oppashond heeft een metalen halsketting. Nu is de ketting uit elkaar gegaan en is het geen cirkel meer maar een lang stuk die ik probeer weer in elkaar te zetten. De beide uiteinden zijn rond en even groot. Als ik de één in de ander wil doen dan lukt dat niet. Er is vast een truukje voor maar welke???? Als ik een rond gedeelte in een langwerpig gat steek dan blijft ie niet vast zitten....wie kan me helpen zodat ik mijn vrienden niet om hulp hoef te vragen??
donderdag 16 augustus 2012 om 13:18
quote:MarianneDavids schreef op 16 augustus 2012 @ 13:14:
Andere halsband kopen, ik hoop dat het niet om een slipketting gaat. Koop een zgn. "obedience band", dat is een gewone halsband met een klein stukje ketting.Het is een oppashond en de ketting is niet stuk, alleen los. Ik kan me zo voorstellen dat TO dan geen nieuwe halsband gaat kopen.
Andere halsband kopen, ik hoop dat het niet om een slipketting gaat. Koop een zgn. "obedience band", dat is een gewone halsband met een klein stukje ketting.Het is een oppashond en de ketting is niet stuk, alleen los. Ik kan me zo voorstellen dat TO dan geen nieuwe halsband gaat kopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 16 augustus 2012 om 13:20
quote:himalaya schreef op 16 augustus 2012 @ 13:18:
[...]
Het is een oppashond en de ketting is niet stuk, alleen los. Ik kan me zo voorstellen dat TO dan geen nieuwe halsband gaat kopen.Ze bedoelt een nieuw ekopen wanneer het een slipketting betreft.
[...]
Het is een oppashond en de ketting is niet stuk, alleen los. Ik kan me zo voorstellen dat TO dan geen nieuwe halsband gaat kopen.Ze bedoelt een nieuw ekopen wanneer het een slipketting betreft.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 16 augustus 2012 om 13:30
quote:Fame schreef op 16 augustus 2012 @ 13:19:
Hulp vragen aan je vrienden is meer moeite dan hier speciaal aanmelden?
Ze wilde waarschijnlijk niet bij de vrienden voor dom blondje uitgemaakt worden
En ik zou het raar vinden als ik mijn hond/kat/auto/weet ik veel wat ergens heen zou brengen, en hij/zij/het komt terug met iets omdat de oppas/gebruiker het niet eens was met wat de hond/kat/auto/weet ik veel weet had.
Hulp vragen aan je vrienden is meer moeite dan hier speciaal aanmelden?
En ik zou het raar vinden als ik mijn hond/kat/auto/weet ik veel wat ergens heen zou brengen, en hij/zij/het komt terug met iets omdat de oppas/gebruiker het niet eens was met wat de hond/kat/auto/weet ik veel weet had.
donderdag 16 augustus 2012 om 13:36
quote:himalaya schreef op 16 augustus 2012 @ 13:30:
[...]
En ik zou het raar vinden als ik mijn hond/kat/auto/weet ik veel wat ergens heen zou brengen, en hij/zij/het komt terug met iets omdat de oppas/gebruiker het niet eens was met wat de hond/kat/auto/weet ik veel weet had.Je auto ineens barbie-roze, omdat de lener de kleur niet mooi vond. Zoiets?
[...]
En ik zou het raar vinden als ik mijn hond/kat/auto/weet ik veel wat ergens heen zou brengen, en hij/zij/het komt terug met iets omdat de oppas/gebruiker het niet eens was met wat de hond/kat/auto/weet ik veel weet had.Je auto ineens barbie-roze, omdat de lener de kleur niet mooi vond. Zoiets?
donderdag 16 augustus 2012 om 13:38
quote:Ivetje schreef op 16 augustus 2012 @ 13:36:
[...]
Je auto ineens barbie-roze, omdat de lener de kleur niet mooi vond. Zoiets?
Precies!
Kijk, dat ze hem nu nog uitgebreid zouden wassen omdat hij niet grijs maar blauw blijkt te zijn, daar kan ik denk ik nog wel mee leven
[...]
Je auto ineens barbie-roze, omdat de lener de kleur niet mooi vond. Zoiets?
Precies!
Kijk, dat ze hem nu nog uitgebreid zouden wassen omdat hij niet grijs maar blauw blijkt te zijn, daar kan ik denk ik nog wel mee leven
donderdag 16 augustus 2012 om 14:32
quote:himalaya schreef op 16 augustus 2012 @ 13:30:
[...]
Mijn zus gebruikt er één voor haar hond en ik weet niet waarom, maar ik krijg het ook nooit voor elkaar.
Een nieuw kapsel bijvoorbeeld.
[...]
Mijn zus gebruikt er één voor haar hond en ik weet niet waarom, maar ik krijg het ook nooit voor elkaar.
Een nieuw kapsel bijvoorbeeld.
donderdag 16 augustus 2012 om 14:56
donderdag 16 augustus 2012 om 15:33
Het is een slipketting, en daarbij moet je wel zorgen dat de juiste kant boven is zodat hij weer losvalt als de hond niet trekt. (hij trekt zich namelijk aan als de hond wel trekt en daarmee corrigeer je de hond - zou nooit mijn keuze zijn als normale dagelijkse halsband en ook niet als trainingmethode maar dat is weer een heel andere discussie want dit is niet TO's hond).
Je trekt dus de ketting door de ring. Je kunt dan de halsband op twee manieren om de kop van de hond doen, met het deel waar de ring aan zit boven, of met het deel waar de ring aan zit onder. De juiste manier is met het deel waar de ring aanzit onder.
De hond moet altijd aan jezelfde kant lopen. Loopt de hond altijd links van je, dan maak je dus een q van de ketting. Loopt de hond rechts dan maak je een P.
Het deel waar je de lijn aanklikt loopt dus door aan de bovenkant van de hals van de hond. Je kunt dit ook om je eigen pols uitproberen, alleen op deze manier valt de ketting weer los als er geen spanning op staat.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb.
Je trekt dus de ketting door de ring. Je kunt dan de halsband op twee manieren om de kop van de hond doen, met het deel waar de ring aan zit boven, of met het deel waar de ring aan zit onder. De juiste manier is met het deel waar de ring aanzit onder.
De hond moet altijd aan jezelfde kant lopen. Loopt de hond altijd links van je, dan maak je dus een q van de ketting. Loopt de hond rechts dan maak je een P.
Het deel waar je de lijn aanklikt loopt dus door aan de bovenkant van de hals van de hond. Je kunt dit ook om je eigen pols uitproberen, alleen op deze manier valt de ketting weer los als er geen spanning op staat.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb.
Zeg maar Spijker.