Hamster buiten houden?
woensdag 3 augustus 2011 om 21:54
Hoi, ik zit met een probleempje: de kinderen willen heel graag een klein huisdier, zoals een konijn of een hamster of iets dergelijke. Maar mijn vriend vind die beesten zo vies (vraag me niet waarom) dat hij ze absoluut niet in huis wil, geen discussie over mogelijk want geloof me: ik heb het vaak genoeg geprobeerd. Als het nou alleen de kinderen zouden zijn zou het gewoon geen huisdier worden, maar stiekem zou ik het zelf toch ook wel heel erg leuk vinden om een klein beestje weer te hebben, net zoals ik altijd heb gehad totdat ik ging samenwonen eigenlijk. Nou weet ik dat het bij konijnen geen probleem is om ze buiten te houden, zolang je ze maar niet op de tocht zet of zo dat het naar binnen kan regenen, maar ik vroeg me af of dit voor een hamster ook zou kunnen? Want de voorkeur van de kinderen gaat uit naar een hamster, en een hamsterkooi is toch iets makkelijker schoon te maken dan zo'n grote konijnenkooi. En neemt dus ook iets minder ruimte in. Bij de tuin hebben we een soort afdakje, waar hij dus droog en uit de wind/volle zon zou staan. En dat ie dan alleen in de winter, als het heel koud is binnen staat (daar kan ik mijn vriend wel zover toe krijgen denk ik). Op internet kan ik het nergens vinden, dus vroeg me af of iemand hier het wellicht weet?
woensdag 3 augustus 2011 om 22:03
woensdag 3 augustus 2011 om 22:08
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 augustus 2011 @ 22:03:
Tuurlijk kan een hamster niet buiten. Misschien een idee om een bed te laten maken in de schuur voor de vriend en de hamster binnen? Ja ik opper maar iets .
Da's ;n hele goeie!!!!
Arme hammie, die overleeft het echt niet buiten!!! Het idee alleen al!!!!
Tuurlijk kan een hamster niet buiten. Misschien een idee om een bed te laten maken in de schuur voor de vriend en de hamster binnen? Ja ik opper maar iets .
Da's ;n hele goeie!!!!
Arme hammie, die overleeft het echt niet buiten!!! Het idee alleen al!!!!
woensdag 3 augustus 2011 om 22:08
woensdag 3 augustus 2011 om 22:10
Eens met bovenstaande. Klinkt zeker niet als de ideale situatie om een diertje aan te schaffen. Je denkt dat je je vriend wel zover krijgt om hem binnen te mogen zetten als het vriest, maar wat als dat niet zo is?
Daarbij heb ik nog nooit gehoord dat iemand zijn hamster buiten zet en denk ik ook niet dat je een hamster daar een plezier mee doet.
Daarbij heb ik nog nooit gehoord dat iemand zijn hamster buiten zet en denk ik ook niet dat je een hamster daar een plezier mee doet.
woensdag 3 augustus 2011 om 22:22
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 augustus 2011 @ 22:03:
Hahaha, zal het eens opperen
.
En nee, geen probleem, dan wordt het een konijn. Ik ga zo'n beest niet buiten zetten als 'ie er niet tegen kan natuurlijk. En hoezo "niet aan beginnen"? Net alsof ik geen beest wil. Ik wil heel graag zo'n beest, en aangezien de kinderen het ook willen is het 3 tegen 1 en komt er dus een beest. Ik heb bijna mijn hele leven konijnen gehad, en die zaten altijd zonder problemen buiten. Mijn konijnen waren altijd veel gezonder dan konijnen van vriendinnen die binnen werden gehouden en kreeg ook altijd van de verschillende dierenartsen te horen dat buiten zelfs het beste is voor een konijn. Dacht al dat het met een hamster wel anders zou zijn inderdaad, maar ik kon het op internet nergens vinden dus ik denk dan doe ik hier maar even een dubbel check .
Hahaha, zal het eens opperen
En nee, geen probleem, dan wordt het een konijn. Ik ga zo'n beest niet buiten zetten als 'ie er niet tegen kan natuurlijk. En hoezo "niet aan beginnen"? Net alsof ik geen beest wil. Ik wil heel graag zo'n beest, en aangezien de kinderen het ook willen is het 3 tegen 1 en komt er dus een beest. Ik heb bijna mijn hele leven konijnen gehad, en die zaten altijd zonder problemen buiten. Mijn konijnen waren altijd veel gezonder dan konijnen van vriendinnen die binnen werden gehouden en kreeg ook altijd van de verschillende dierenartsen te horen dat buiten zelfs het beste is voor een konijn. Dacht al dat het met een hamster wel anders zou zijn inderdaad, maar ik kon het op internet nergens vinden dus ik denk dan doe ik hier maar even een dubbel check .
woensdag 3 augustus 2011 om 22:22
Ja vooral in de bloedhete zon, dan verbrandt ie lekker.........
"De kinderen willen zo graag een beestje en ik wil het zelf ook wel graag...... Maar ja vriend wil het niet binnen, dus moet het maar buiten dan, dat noem je dan een probleempje hebben..."
Sjonge jonge, wat zielig. Neem geen huisdieren adviseer ik je!
"De kinderen willen zo graag een beestje en ik wil het zelf ook wel graag...... Maar ja vriend wil het niet binnen, dus moet het maar buiten dan, dat noem je dan een probleempje hebben..."
Sjonge jonge, wat zielig. Neem geen huisdieren adviseer ik je!
woensdag 3 augustus 2011 om 22:24
quote:luni schreef op 03 augustus 2011 @ 22:22:
Nou,ik heb er nu eentje(dwergje) te logeren en je ruikt m wel als je zn kamer in loopt hoor. Maar hij is evenzogoed welkom,de kat vindt het helemaal leuk,zo'n surrogaat muis in huis Hmm, dacht dat hamsters geen luchtje hadden, althans niet zo sterk. Een muis stinkt wel erg, vind ik. Een rattenkooi moet je ook om de 2 dagen helemaal schoonmaken.
Nou,ik heb er nu eentje(dwergje) te logeren en je ruikt m wel als je zn kamer in loopt hoor. Maar hij is evenzogoed welkom,de kat vindt het helemaal leuk,zo'n surrogaat muis in huis Hmm, dacht dat hamsters geen luchtje hadden, althans niet zo sterk. Een muis stinkt wel erg, vind ik. Een rattenkooi moet je ook om de 2 dagen helemaal schoonmaken.
woensdag 3 augustus 2011 om 22:25
woensdag 3 augustus 2011 om 22:29
woensdag 3 augustus 2011 om 22:29
woensdag 3 augustus 2011 om 22:37
Onder dat afdakje is het windstil, droog en uit de zon. Wel redelijk licht, maar dat is indirect licht, dus niet schadelijk voor konijnen. Daarbij blijft het in de zomer redelijk koel daar, en in de winter blijft de warmte er hangen. Ideaal dus voor een konijn.
@xalvadora
Doe eens ff normaal. Ik zeg toch dat ie uit de zon staat, dus wat lul je?? En daarbij: hoezo een probleem dat mijn vriend geen dieren binnen wil? Voor konijnen is het juist beter om buiten gehouden te worden, dus ik zeg da's ideaal.
En als ik een keer niet kan, vind mijn vriend het niet erg hoor om voor een beest te zorgen. Hij vind dieren ook wel leuk, maar hij vind het vreselijk als alles binnen gaat stinken naar dieren en als overal haren en stro ofzo komen. Dus hij wil zo'n beest ook best eten geven, en ook wel verschonen als het moet. Dat is geen probleem dus.
@xalvadora
Doe eens ff normaal. Ik zeg toch dat ie uit de zon staat, dus wat lul je?? En daarbij: hoezo een probleem dat mijn vriend geen dieren binnen wil? Voor konijnen is het juist beter om buiten gehouden te worden, dus ik zeg da's ideaal.
En als ik een keer niet kan, vind mijn vriend het niet erg hoor om voor een beest te zorgen. Hij vind dieren ook wel leuk, maar hij vind het vreselijk als alles binnen gaat stinken naar dieren en als overal haren en stro ofzo komen. Dus hij wil zo'n beest ook best eten geven, en ook wel verschonen als het moet. Dat is geen probleem dus.