Hardheid betonvloer

21-02-2016 19:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er (ervaring met) een betonvloer thuis?

Ik vind het erg mooi en wij zijn van plan om zo'n vloer in ons huis te laten storten met vloerverwarming er onder. Maar ben geschrokken van verhalen dat een betonvloer veel te hard is om op te leven. Met vermoeide benen, hielspoor, ontstoken pezen, etc. als mogelijke gevolgen.

Wie stelt me gerust? Of juist niet..
Ik heb plavuizen en dat lijkt me net zo hard. Het is wel hard, maar ik heb er geen klachten van. Ik draag wel bijna altijd pantoffels. En als je valt, val je meteen goed
Tja, het is hard. What ca I say?

Je gaat er toch niet op hardlopen? En plavuizen lijken me niet zachter.
Een harde vloer is een harde vloer, maakt niet uit wat voor materiaal, lijkt mij.

Een eikenhouten vloer geeft ook niet mee, als je er op loopt.

Het lijkt mij een vaag verhaal dat je daar vermoeide benen van zou krijgen. Dat krijg je buiten ook niet, als je over de stoep loopt....
Het is net zo hard als een stenen vloer lijkt mij en dus hard ja

Wel mooi!

En ik heb hielspoor gehad. Ik kreeg het toen ik in een huis woonde met vloerbedekking en had er nog last van in een huis met laminaat.

Ik geloof niet dat je dat oploopt door de kilometers die je maakt op de vloer in je huis.
Wij hebben tegels met vloerverwarming dat lijkt me niet harder dan een betonvloer. Van hielspoor en vermoeide benen hebben wij geen last. Bij een kennis ligt een betonvloer en die scheurt, omdat het oppervlak in combinatie met vloerverwarming te groot is. Geen idee of dat een truc is van degene die hem heeft gelegd, zodat die onder de herstelbetaling uitkomt.
Overigens zijn er wel heel veel verhalen over vaatproblemen door vloerverwarming en wordt dat door artsen wel afgeraden, dus daar zou ik me meer zorgen over maken.
Als er maar geen vocht blijft optrekken is er niets aan de hand.
Ik dacht ook dat alle 'harde' vloeren even hard zijn. Maar nu wij er dus serieus mee bezig zijn en er meer in verdiepen blijkt een betonmolen dus ongeveer het hardste materiaal te zijn wat je als consument kan kiezen. Zelfs harder dan een PU gietvloer. Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen.
quote:ladyblabla schreef op 21 februari 2016 @ 19:37:

Ik dacht ook dat alle 'harde' vloeren even hard zijn. Maar nu wij er dus serieus mee bezig zijn en er meer in verdiepen blijkt een betonmolen dus ongeveer het hardste materiaal te zijn wat je als consument kan kiezen. Zelfs harder dan een PU gietvloer. Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen.een betonmolen lijkt me sowieso onprettig om op te lopen
quote:S0LEIL schreef op 21 februari 2016 @ 19:35:

Overigens zijn er wel heel veel verhalen over vaatproblemen door vloerverwarming en wordt dat door artsen wel afgeraden, dus daar zou ik me meer zorgen over maken.Huh, gatver! Nog iets om me zorgen over te gaan maken :(
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 februari 2016 @ 19:38:

[...]

een betonmolen lijkt me sowieso onprettig om op te lopen

Daar moet je ook niet op lopen, maar op rollen.

Scheelt ook meteen hielspoor.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 februari 2016 @ 19:38:

[...]

een betonmolen lijkt me sowieso onprettig om op te lopenHaha! Damn auto correct!
quote:ladyblabla schreef op 21 februari 2016 @ 19:38:

[...]

Huh, gatver! Nog iets om me zorgen over te gaan maken :(

Ik heb zelf geen vloerverwarming en heb me er ook helemaal niet in verdiept, maar ik ken 2 mensen bij wie het werd afgeraden door artsen.

Die kwamen daar niet voor niets natuurlijk, maar misschien wel de moeite waard om uit te zoeken.
In mijn vorige woning had ik een pu gietvloer, dit is idd niet zo hard als een betonvloer.

Erg mooi een betonvloer trouwens. Ik hoor wel vaker dat die kunnen scheuren, maar eerlijk gezegd (ik heb het een paar keer gezien) vond ik dat zelfs wel bij de stijl passen.

Ik zou het ook ooit als ik ga verhuizen graag willen!
Ik vond betonvloeren ook erg mooi, maar hoorde dezelfde verhalen...Ik heb toen gekozen voor een beton look gietvloer. Dezelfde look, maar toch wat zachter voor het lichaam! Misschien ook iets voor jou ladyblabla?
Dank je. Zit ik ook al naar te kijken inderdaad! Tevreden over je vloer?
Je wil gewoon beton zonder iets er overheen?
Ja, maar dat wordt wel gegoten. Dus over de betonvloer die er al in ligt. Moet je maar ff googlen hoe dat er uit ziet (gepolierde betonvloer).

Is dus een gietvloer maar dan geen epoxy of PU maar beton.
quote:ladyblabla schreef op 23 februari 2016 @ 18:45:

Dank je. Zit ik ook al naar te kijken inderdaad! Tevreden over je vloer?Ja super tevreden! Je ziet wel lichtelijk verschil hoor, maar dit is verwaarloosbaar. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb mijn vloer bij coatingvloer in Amsterdam gekocht. Zij hebben daar staaltjes liggen (weet zeker dat andere leveranciers dit ook hebben) en hiermee kun je super goed vergelijken en kijken of het wel iets is voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven