haren in deurmat...
maandag 24 augustus 2015 om 10:25
Een klein jaar geleden kochten we een zwarte droogloopmat voor in de hal bij de voordeur. Was een duur ding, maar zou volgens de deurmatadviseermeneer zeker 10 jaar meegaan. En inderdaad: ding is niet stuk te krijgen, maar helaas ook niet schoon..... En dan gaat het vooral om haren: de mat zit inmiddels vol met heel veel lange blonde haren van mij en mijn dochters. Stofzuigen werkt niet, het enige dat ik kan verzinnen is de haren eruit plukken met mijn handen. Maar ook daarmee krijg ik maar een fractie weg van wat erin zit..... Iemand tips?
maandag 24 augustus 2015 om 10:48
net de huishoudhandschoenmethode geprobeerd, en het werkt inderdaad! Geen klusje dat mijn hobby gaat worden (ik vraag me ineens zwaar af waarom die mat in vredesnaam zo groot moest zijn...), maar het werkt!!!
Ik ga ook de andere tips proberen, om te zien wat het beste gaat.
Bedankt voor de reacties!
Ik ga ook de andere tips proberen, om te zien wat het beste gaat.
Bedankt voor de reacties!
maandag 24 augustus 2015 om 10:50
quote:Skawa schreef op 24 augustus 2015 @ 10:45:
Wat echt super werkt is gympen aan en dan met je voet stevig over de deurmat wrijven alle haren naar een kant en ze er daar afhalen. Zo halen wij alle honden haren uit de matDoc Martens werken ook als een tiet! Ik sta altijd te wrijven over ons tapijt haha
Wat echt super werkt is gympen aan en dan met je voet stevig over de deurmat wrijven alle haren naar een kant en ze er daar afhalen. Zo halen wij alle honden haren uit de matDoc Martens werken ook als een tiet! Ik sta altijd te wrijven over ons tapijt haha
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
maandag 24 augustus 2015 om 10:52
maandag 24 augustus 2015 om 11:54
Zonde van de ramentrekker. Ik zou gewoon zo´n rubberen bezem aanschaffen, of een vloertrekker die je voor de mat gebruikt. Dat is het voordeel van die handschoenen, die zijn nou eenmaal het goedkoopst en vervolgens het makkelijkst weg te gooien.
En die mat kun je eventueel op een tafel leggen he, dat werkt makkelijker dan op de grond....
En die mat kun je eventueel op een tafel leggen he, dat werkt makkelijker dan op de grond....
dinsdag 25 augustus 2015 om 07:29
dinsdag 25 augustus 2015 om 08:29