Haren op de grond...bah

24-08-2012 09:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk voor veel een ietswat vreemd onderwerp maar vraag me gewoon af of het echt zo vreemd is wat ik doe.

Het gaat hierom:

Ik kan niet tegen haren op de grond en dan bedoel ik gewoon een

enkele haar. Heb zelf redelijk donker haar dus dat zie je meteen. Mijn gewoonte is om de haar direkt op te pakken en in de prullebak te gooien. Dit doe ik dus eigenlijk de hele door tussen andere bezigheden in. Ik ga ook een paar keer per dag met de swiffer door het huis. Mijn kinderen doen dit dus ook al. Zodra ze 1 haar op de grond zien liggen gooien ze het weg. Toen mijn 16 maanden oude dochter gister tijdens het avondeten vanuit haar stoel hard riep "haar, haar" en naar de grond wees stond ik op om hem op te rapen en weg te gooien. Mijn rolde man met zijn ogen en zei" heb je haar ook al zover gekregen?" niet dat hij boos was maar hij vind het altijd maar erg overdreven.

Wat doen jullie met haren op de grond? Laat je ze liggen tot de volgende swiffer of stofzuigerronde?

Groet Emmeline
lekker laten liggen! Anders blijf je aan de gang! (maar goed, ik ben dan ook blond, dus die zie je niet zo goed liggen)
Tot de volgende stofzuigerronde, er is geen beginnen aan. Kleine blonde haren zie je bijna niet, maar mijn donkere, ontzettend lange haren vallen op. Als ik daar iets aan wil doen kan ik elke dag wel zuigen en ik ben niet van de werkverschaffing
Ik kijk eigenlijk niet zo veel naar de grond, maar als ik wat zie dan veeg/pak ik t op.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Volgende keer een vloer in de kleur van je haar aanschaffen, probleem opgelost.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Mijn rolde man met zijn ogen en zei" heb je haar ook al zover gekregen?" niet dat hij boos was maar hij vind het altijd maar erg overdreven.

Eens met je man.
Je denkt toch zeker niet dat ik iedere haar die op de grond ligt op ga ruimen? Ik vind dat echt heel erg raar. Dus ja, ik laat ze liggen. Ik ben daar helemaal niet mee bezig. Gelukkig.
Weet je wel hoeveel van je haren op je hoofd zitten? Ieeeuw!!
Klein beetje herkenbaar maar dan zie ik ze dus overal altijd zitten, ha ha. Opgegroeid in een huis vol dieren en ik vond ze dus altijd. Die tic heb ik nog een beetje, altijd goed mijn bord bekijken of er geen verdwaalde haar op ligt.
Je hebt waarschijnlijk geen huisdieren.
verba volant, scripta manent.
Ja, dat is echt vreemd wat jij doet. Vind ik dan.
quote:ClaudeFiolle schreef op 24 augustus 2012 @ 09:26:

Volgende keer een vloer in de kleur van je haar aanschaffen, probleem opgelost.Precies mijn plan!
Ik stoor me er niet meer aan, heb donkere haren en die zie je dus overal. We maken vaak genoeg schoon om ervoor te zorgen dat het geen zwijnenstal wordt en zoals mijn vriend zegt; als ik je haren overal tegenkom is dat een teken dat we nog heerlijk samenwonen
Bij haren in de soep zou ik zeggen; gatver, maar op de grond, neu.
Tja, is niet anders, Gewoon vaker in de week stofzuigen in plaats van ieder haartje meteen op gaan rapen. Heb je nog wel tijd voor andere dingen overdag?

(Een vriendin waar ik ooit mee op vakantie was, was ook zo erg. Die kon niet tegen haren die in de badkamer lagen als je je haar had gekamd o.i.d. Moest ik iedere ochtend én avond als we weer in het hotel waren al die haren gaan opruimen, want volgens haar waren ze echt van mij. Leuke week NY was dat!)
quote:ellemiekje schreef op 24 augustus 2012 @ 09:36:

(Een vriendin waar ik ooit mee op vakantie was, was ook zo erg. Die kon niet tegen haren die in de badkamer lagen als je je haar had gekamd o.i.d. Moest ik iedere ochtend én avond als we weer in het hotel waren al die haren gaan opruimen, want volgens haar waren ze echt van mij. Leuke week NY was dat!)Heb je er wat van gezegd?
Ik haal ze wel uit het doucheputje maar om nou elke dag enkele keren te swifferen..... Klinkt als een soort van smetvrees/fobie voor haren. Als het jou verder niet in de weg zit zou ik me er niet zo druk om maken.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
quote:sweetfirefly schreef op 24 augustus 2012 @ 09:41:

Ik haal ze wel uit het doucheputje maar om nou elke dag enkele keren te swifferen..... Klinkt als een soort van smetvrees/fobie voor haren. Als het jou verder niet in de weg zit zou ik me er niet zo druk om maken.Op zich mee eens. Maar als je het overbrengt op je kinderen, is het misschien toch wel handig om er iets aan te doen. Hier wordt niemand gelukkig(er) van.
Dan blijf ik bezig... gelukkig stoort ik me daar niet zo aan. Wij hebben sinds kort twee katten en ik ben zelf ook regelmatig in rui... ik moet mezelf al aanleren vaker te stofzuigen. Überhaupt drie keer per dag met een swiffer door het huis zou ook niet aan mij besteed zijn.

Hoe komt het dat je dochter zo 'paniekerig' reageert? (zo lees ik het althans). Doe jij dat ook? Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat je dochter op die leeftijd al zo bezig is met haren op de grond. Dat wordt wat als ze later in een studentenhuis gaat wonen
ehh...

haren op de grond? Nee dat is me nog nooit opgevallen..maar nu je het zegt..zojuist even plat op de grond gelegen en inderdaad tussen het stof en de broodkruimels liggen ook nog haren..

nou ja, volgende week stofzuig ik weer..
Mijn god, ik zou geen leven hebben als ik iedere haar op moest rapen. Maar ik heb dan ook heel veel haar op mijn hoofd, dicht ingeplant zeg maar, en ik heb al mijn hele leven last van forse uitval. Ik raap ze dus niet op van de grond. Wel trek ik ze van mn kleding (en mans kleding) en en gooi ik ze juistop de grond, die swiffer of stofzuig ik de volgende dag wel weer mee.
Ik vind het inderdaad een beetje obsessief overkomen.

Ik heb 4 kinderen met alle 4 lang haar en twee katten. Als ik elk haartje weg zou moeten halen had ik geen seconde tijd meer voor nuttige bezigheden. Om de dag een stofzuiger er door vind ik genoeg.

En dat je je kinderen met je fobie opzadelt vind ik ook niet zo'n strak plan.
Waarom plak je niet van die dubbelzijdige tape onder je schoenen?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:zwartezwanen schreef op 24 augustus 2012 @ 09:46:

Mijn god, ik zou geen leven hebben als ik iedere haar op moest rapen. Maar ik heb dan ook heel veel haar op mijn hoofd, dicht ingeplant zeg maar, en ik heb al mijn hele leven last van forse uitval. Ik raap ze dus niet op van de grond. Wel trek ik ze van mn kleding (en mans kleding) en en gooi ik ze juistop de grond, die swiffer of stofzuig ik de volgende dag wel weer mee.Hier ook.
quote:ellemiekje schreef op 24 augustus 2012 @ 09:36:

Tja, is niet anders, Gewoon vaker in de week stofzuigen in plaats van ieder haartje meteen op gaan rapen. Heb je nog wel tijd voor andere dingen overdag?

(Een vriendin waar ik ooit mee op vakantie was, was ook zo erg. Die kon niet tegen haren die in de badkamer lagen als je je haar had gekamd o.i.d. Moest ik iedere ochtend én avond als we weer in het hotel waren al die haren gaan opruimen, want volgens haar waren ze echt van mij. Leuke week NY was dat!)Ik kan ook niet tegen haren in de douche, als mijn dochter gedoucht heeft moet ze van mij alle haren uit het putje weghalen. Vind ik zo goor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven