Haren op de grond...bah

24-08-2012 09:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk voor veel een ietswat vreemd onderwerp maar vraag me gewoon af of het echt zo vreemd is wat ik doe.

Het gaat hierom:

Ik kan niet tegen haren op de grond en dan bedoel ik gewoon een

enkele haar. Heb zelf redelijk donker haar dus dat zie je meteen. Mijn gewoonte is om de haar direkt op te pakken en in de prullebak te gooien. Dit doe ik dus eigenlijk de hele door tussen andere bezigheden in. Ik ga ook een paar keer per dag met de swiffer door het huis. Mijn kinderen doen dit dus ook al. Zodra ze 1 haar op de grond zien liggen gooien ze het weg. Toen mijn 16 maanden oude dochter gister tijdens het avondeten vanuit haar stoel hard riep "haar, haar" en naar de grond wees stond ik op om hem op te rapen en weg te gooien. Mijn rolde man met zijn ogen en zei" heb je haar ook al zover gekregen?" niet dat hij boos was maar hij vind het altijd maar erg overdreven.

Wat doen jullie met haren op de grond? Laat je ze liggen tot de volgende swiffer of stofzuigerronde?

Groet Emmeline
quote:didiridi schreef op 24 augustus 2012 @ 09:50:

Waarom plak je niet van die dubbelzijdige tape onder je schoenen?He de gouden tip
Ik heb een kat en als ik elke haar die ik tegen kwam moest opruimen, dan heb ik daar een dagtaak aan. Nee hoor, lekker laten liggen tot de volgende stofzuigerbeurt. En mijn eigen haren dus ook.
Help me herinneren je niet bij mij thuis uit te nodigen

(heb een hond met véél haar)
Ik haar ontzettend veel uit. Mijn twee katten ook. Stofzuigen doe ik daarom iedere dag, maar ik ga tussendoor geen haren lopen plukken van de grond, bank en meer. Blijf ik bezig!
Ik swiffer altijd na ontbijt en s middags stofzuig ik, verder laat ik het gewoon liggen of er moeten veel haren liggen ( hond) dan swiffer ik nog een keer.
Ik vind het niet gezond dat je kinderen ook zo obsessief bezig zijn met wat haartjes op de grond!

Hier wordt om de paar dagen stof gezogen, de rest van de tijd liggen haren prima op de grond, heb er geen last van. Ik let er overigens ook helemaal niet op.

Het putje in de douchecel maak ik na het douchen wel altijd schoon overigens. Niet dat ik haren vies vind (wat zou er vies aan zijn, ze worden om de dag gewassen), maar het putje loopt dan zo slecht door, haha!
quote:Dyaa schreef op 24 augustus 2012 @ 09:35:

Ik stoor me er niet meer aan, heb donkere haren en die zie je dus overal.

Ik kom even handen schudden.

Mijn dochter en ik hebben allebei lang zwart haren die je op de vreemdste plekken tegenkomt.
quote:devima schreef op 24 augustus 2012 @ 10:49:

[...]

Ik kom even handen schudden.

Mijn dochter en ik hebben allebei lang zwart haren die je op de vreemdste plekken tegenkomt.Brr *schudt bij de gedachte*
Vind je je haar op je hoofd ook vies?
Ik heb precies om deze reden een vloer gekocht in de kleur van mijn haar
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Nou dan ben heel wat bezig aangezien een mens meer dan 100 haren per dag verliest !
Ik heb een haren in/om het eten-fobie, dochter mag niet met los haar aan tafel, maar op de grond laat ik ze liggen, stofzuig om de dag.. Heb ook nog 2 verharende honden.
quote:devima schreef op 24 augustus 2012 @ 10:49:

[...]

Mijn dochter en ik hebben allebei lang zwart haren die je op de vreemdste plekken tegenkomt.
quote:mika65 schreef op 24 augustus 2012 @ 10:12:

[...]

Ik kan ook niet tegen haren in de douche, als mijn dochter gedoucht heeft moet ze van mij alle haren uit het putje weghalen. Vind ik zo goor!Uit de douche ruim ik ze ook wel op, inderdaad heel vies zo'n putje! Maar zij kon er dan niet tegen als er tijdens het kammen of föhnen haren op de grond lagen. Vond ik eerlijk gezegd een beetje overdreven!
quote:daydream schreef op 24 augustus 2012 @ 09:38:

[...]

Heb je er wat van gezegd? Nee, ik wilde de vakantie niet verzuren
Als ik de haar zou zien zou ik hem inderdaad oprapen. Maar ze zijn niet te zien op mijn vloerbedekking. De stofzuigerzak zit ermee vol.
it's a big club and you ain't in it
In mijn badkamer zie ik ze wél en dat is een bron van ergernis.
it's a big club and you ain't in it
Ik vind het nogal overdreven om elke haar op te pakken. Helemaal als je kind van 1 jaar en 4 maanden er ook al op let. Laat het los. Niet meer doen. 1 keer swifferen per dag is voldoende.

Vriend hier kan er ook niet tegen. Ik föhn mijn haar in de badkamer. En de losse haren vliegen dan nog wel eens in bad. Vind hij irritant. Tsja. Ik zie het niet. Ja, ik zie ze wel liggen maar ik denk dan dat ze dáár prima liggen. 1 keer in de week spoel ik ze wel weg.
quote:schuddebuikje schreef op 24 augustus 2012 @ 11:00:

Ik heb een haren in/om het eten-fobie, dochter mag niet met los haar aan tafel, maar op de grond laat ik ze liggen, stofzuig om de dag.. Heb ook nog 2 verharende honden.Ik heb het met haren in een doucheputje, en bv een lange haar in mijn vaatdoek brrr ook zo vies. Ik maak een kantine en kleedkamer schoon maar als er haren in het doucheputje liggen roep ik de beheerder erbij en die maakt het schoon
Ik heb een spierwitte vloer en laat mijn donkere haren lekker liggen tot de volgende stofzuigronde.
Bedankt voor de reacties op mijn "rare" gewoonte. De tip om met tape onder de schoenen/voeten te lopen vind ik wel grappig. Ik heb verder echt geen smetvrees of zoiets maar alleen die haren dus. Zal tegen de kinderen zeggen dat ze ze gewoon kunnen laten liggen op de grond. Gooi ik er nog een paar rondjes swiffer extra tegenaan.

Iemand anders vertelde over haren in het eten. Als ik ergens anders eet check ik ook altijd eerst op haren in het eten. Heb ooit wel eens een lange haar in een gerecht gehad en dat vond ik zoooo vies.
Dat tegen je kinderen gaat niet helpen om een fobie bij ze te voorkomen, hoor. Je moet er zelf ook mee ophouden, anders nemen ze het gegarandeerd van je over.
Denk dat jij een obsessie voor haren hebt ontwikkeld. Dat je kinderen (oa. 16 mnd.) er zelfs al zo erg mee bezig zijn, vind ik ook best wel zorgelijk.

Heb een beeld van dat visite bij jullie van die haarkapjes dragen

Haren uit de wastafel en uit het doucheputje halen, vind ik trouwens heel wat anders.
Ik begrijp je helemaal, heb zelf ook deze "tik". Ik word ook helemaal kriegelig als ik een haar ergens zie liggen, maakt trouwens niet uit of het mijn eigen haar thuis is of andersmans haar buitenshuis. En of de haren nou op de grond liggen, een kastje of bvb op een doekje...ik ga er bijna van kokhalzen. Die dingen moeten dan idd meteen weg van mij en de losse haren pak ik nog met een papiertje op ook, ieuwww. Heb geen idee waar dit vandaan komt verder want ik heb verder gelukkig geen overdreven smetvrees!
quote:emmeline schreef op 24 augustus 2012 @ 13:50:

Bedankt voor de reacties op mijn "rare" gewoonte. De tip om met tape onder de schoenen/voeten te lopen vind ik wel grappig. Ik heb verder echt geen smetvrees of zoiets maar alleen die haren dus. Zal tegen de kinderen zeggen dat ze ze gewoon kunnen laten liggen op de grond. Gooi ik er nog een paar rondjes swiffer extra tegenaan.

Iemand anders vertelde over haren in het eten. Als ik ergens anders eet check ik ook altijd eerst op haren in het eten. Heb ooit wel eens een lange haar in een gerecht gehad en dat vond ik zoooo vies.

En dat deed je al een paar keer per dag. Daar moet je mee ophouden. Je bent heeeeel hard op weg om een dwangmatige neurose (of zo) te krijgen. Als je die al niet hebt. Je gaat er niet dood van, je struikelt er niet over. Gewoon laten liggen en maar 1 keer per dag de swiffer gebruiken.

Ik vind het toch wel sneu voor dat kleintje. Kan je net papa en mama zeggen en het volgende woord wat je leert is 'haar'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven