Hellup..domme klusvraag.
donderdag 15 december 2011 om 13:39
Goeiemiddag allemaal,
Ik wil mijn oerlelijke hanglampen vervangen, maar ik heb mijn nieuwe lampen nog niet.
Als ik de oude lampen eraf haal, dan steken er volgens mij electriciteitsdraadjes uit het plafond. Nu vraag ik me af, of dat kwaad kan als ik er weer de stroom aanzet?, want de stoom gaat dan toch door die draadjes?
Ik wil mijn oerlelijke hanglampen vervangen, maar ik heb mijn nieuwe lampen nog niet.
Als ik de oude lampen eraf haal, dan steken er volgens mij electriciteitsdraadjes uit het plafond. Nu vraag ik me af, of dat kwaad kan als ik er weer de stroom aanzet?, want de stoom gaat dan toch door die draadjes?
donderdag 15 december 2011 om 13:43
Voor de veiligheid even de stroom er af en kroonsteentje er op zetten (bij elke bouwmarkt te krijgen), dan stroom er weer op. Op die manier hangen de draadjes niet open en bloot. Zonder kroonsteentje kun je namelijk bij aanraking van de draadjes wel een stroomstoot krijgen. Kroonsteentjes zijn iets van 3 euro voor een stuk of tien.
donderdag 15 december 2011 om 13:43
electriciteit uitschakelen (stoppen/meterkast), lamp er af halen, kroonsteentje op draadjes schroeven, electriciteit weer aanzetten.
Klinkt wel alsof je er erg weinig van weet, dus misschien is het handig om dit samen met iemand die er wat meer van af weet te doen, want electricteit is natuurlijk niet risicoloos
Klinkt wel alsof je er erg weinig van weet, dus misschien is het handig om dit samen met iemand die er wat meer van af weet te doen, want electricteit is natuurlijk niet risicoloos
vrijdag 16 december 2011 om 18:34
Wat lief van je anything
En ik heb nog veel meer tips nodig, want als de lampen gedaan zijn, moeten de keukentegeltjes geschilderd worden, en ik heb lekkende kranen, en ik wil een kastje voor in de badkamer timmeren, en ook in de keuken, en oja, ik moet ook nog de vieze afzuigkap uit de keuken slopen.
Maar ik heb vandaag wel een moodboard gemaakt
En ik heb nog veel meer tips nodig, want als de lampen gedaan zijn, moeten de keukentegeltjes geschilderd worden, en ik heb lekkende kranen, en ik wil een kastje voor in de badkamer timmeren, en ook in de keuken, en oja, ik moet ook nog de vieze afzuigkap uit de keuken slopen.
Maar ik heb vandaag wel een moodboard gemaakt