Help?! Baby van 8 weken op onze bruiloft?

25-02-2011 15:22 2121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Binnenkort gaan mijn partner en ik trouwen.

In onze vrienden kring hebben er verscheidene al kinderen.

Op de uitnodiging hebben we bewust alleen de namen van onze vrienden gezet en dus niet de namen hun kleine baby's. Varierend op onze trouwdatum in de leeftijd van 8 weken tot 1,5 jaar.

Omdat het daggasten zijn en velen van verder weg komen, lijkt me het zoiezo al niet handig dat ze de kleintjes meenemen. Want waar laten ze de kids als we het avondfeest hebben. De locatie waar we het feest houden is een soort van discotheek en niet super groot. Dus het zit savonds prop vol.

Nu was ik gisteren op kraamvisite bij een vriendin die ik af en toe zie.

Ze benoemde dat ze de baby(dan 8 weken) mee wil nemen.Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen.Ik klapte een beetje dicht. ik vroeg wel aan waar ze het kindje wilde laten, zo'n lange dag. en dan met name de avond.Maar zij zag het wel zitten(kennelijk) dat de kleine tussen de feestende massa en harde muziek zou liggen.

Ik gaf aan dat er voor de rest ook geen baby';s zouden komen. maar ze gaf aan ze is zoo stil, bla bla bla bla. dus ik wist zelf even niet meer wat ik moest doen.Ik snap de moederliefde wel en dat ze het moeilijk vindt om zonder kindje te zijn, ook ivm de voeding.

Ik durfde mijn grens dus niet aan te geven, bang om haar te kwetsen.

Tegen aeen ander vriendstel hadden we al veel eerder aangegeven dat we geen kleintjes wensten op ons feest, dat was al lullig genoeg.

Maar als je 1 kleintje toestaat, dan moeten ze in princiepe ook allemaal komen.

Omdat we niet willen dat "iedereen"met de kleintjes bezig zijn (voeden en troosten e.d.) maar genieten van het feest en het samen zijn.

Nou jah ik voel me er behoorlijk rot onder, want mag je zoiets wel vragen van je vrienden.

Maar we willen ook dat we een leuk samenzijn hebben waarbij aandacht op ons gericht is en niet op alleen de kleintjes.

Wat vinden jullie?

liefs
Natuurlijke mag je dat vragen.

Er zijn maar weinig dagen waarop je zo egocentrisch mag zijn als je trouwdag .

Gefeliciteerd nog.
Computer says nooooo
Jij hoeft je toch niet met die baby bezig te houden?
Waarom heb je het toch niet gewoon gezegd?

Pak de telefoon en bel haar op en leg haar uit waarom je het toch liever niet hebt. Gewoon rustig en netjes, dat je voor haar geen uitzondering kan maken enz.
Ik zou gewoon zeggen, kinderen niet welkom.

Het is JOUW dag, straks moet jij je met dat krijsende ding bezig houden. No way. En als ze dan niet willen komen, prima, dan weet je ok weer hoe die vriendschap ervoor staat....
quote:janna2 schreef op 25 februari 2011 @ 15:25:

Jij hoeft je toch niet met die baby bezig te houden?

Heb je enig idee hoe erg een klein kind de aandacht kan opeisen? Is het niet door schattig te zijn dan is het wel door uren te kunnen schreeuwen of constant rond te rennen (zal bij een baby niet gebeuren, maar peuters wel).

Als ik ooit ga trouwens dan blijven alle kinderen thuis. Niet welkom!

TO, bel je vriendin en leg het uit.....
Als je een kleintje van 8 weken hebt, en voed op verzoek, met borstvoeding is het ook wel lastig om hem een dag en avond on der te brengen.

Om die reden heb ik ook wel eens een bruiloft afgezegd.

Was aan de andere kant van het land, geen kinderen mee, maar pas bevallen...

Mss is er een ruimte naast de feestzaal waar een kinderwagen met babyfoon zou kunnen staan? Mss kan de baby daar dan slapen tussendoor?
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
quote:kaatje_85 schreef op 25 februari 2011 @ 15:27:

Het is JOUW dag, straks moet jij je met dat krijsende ding bezig houden. No way. En als ze dan niet willen komen, prima, dan weet je ok weer hoe die vriendschap ervoor staat....Nou, ik adviseer haar toch het wat tactischer aan te pakken dan jij doet!
Ik vind dat je gewoon kan aangeven dat het een feest is voor volwassenen. Het is jullie dag en ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niet wilt.

Mochten je vrienden dit heel bezwaarlijk vinden zullen ze er zelf voor moeten kiezen niet bij deze dag aanwezig te zijn.
Inderdaad, jouw dag! Bel haar even op en leg het vriendelijk uit, zeg er maar gerust bij dat je geen uitzondering kan maken.

Sorry, maar ik moest wel lachen om je nick. Maar je bent zeker geen Bridezilla hierdoor!
Jouw mening was mijn mening op mijn trouwdag en ik had geen behoefte aan kinderen op mijn bruiloft.

Dit heeft mij een vriendschap gekost omdat zij niet bereid waren om zonder kind te komen.

Wij hadden net als jullie alleen de namen van de volwassenen op de kaart gezet, maar blijkbaar was dit niet voor iedereen duidelijk want aan een aantal mensen heb ik daarna nog gevraagd of ze van plan waren de kinderen mee te nemen en bij het antwoord ja heb ik aangegeven dat dit niet helemaal de bedoeling was.

(ook in verband met de locatie, de kosten van de catering en omdat ik het niet wilde!!)
Hoeveel mensen komen er, zou een handje vol baby's echt opvallen?

Over het algemeen heeft alleen moeder (vader al veel minder... zucht) last van de eigen baby.

Toen onze kinderen heel klein (=verloftijd) waren ben ik niet naar dat soort feestjes gegaan. Daarna altijd zonder kinderen. je hebt als moeder zelf niet zo'n leuke avond met baby
quote:plops schreef op 25 februari 2011 @ 15:28:

[...]

Heb je enig idee hoe erg een klein kind de aandacht kan opeisen?Ja
Bij mij zijn alle kinderen-babies wel welkom, juist omdat ik het erg jammer zou vinden als mijn vriendinnen daardoor niet zouden kunnen komen. Wij trouwen echter wel in het buitenland, dus dat is wel anders natuurlijk. Ik denk als goede vriendin kun jij haar wel uitleggen, dat het een beetje lullig overkomt als zij wel haar baby meeneemt, en de andere gast haar kind niet mee mag nemen. Heb wel vaker gehoord van bruidsparen die er geen kinderen bij wilden, en dat heb je dan ook te respecteren. Wel jammer op zich natuurlijk als diegene daardoor niet kan komen,w ant geen oppas, maar het is jouw dag, dus jij mag dat bepalen.
Sja, juist van een baby van 8 weken heb je vaak het minste last. Ik heb mijn baby indertijd hele dag meegehad op bedrijfsuitje, hij was rustig, niemand tot last en 's avonds bij het eten, met veel lawaai, zingen bij de maaltijd enz, lag hij heerlijk te slapen. Dus.. het kan.

Ik kon in die periode (borstvoeding) zoals hierboven al aangegeven neit een hele dag weg. Daar had ik nog geen borstvoeding voor op voorraad en is gewoon ook in de eerste weken lastig op te bouwen. Daarnaast is er zo'n dag natuurlijk niet te kolven en gekolfde melk al helemaal niet te bewaren. Een kind mee is dan makkelijker dan dat je zou moeten kolven, ook nog.

Dus.. of vriendin komt met baby of vriendin komt niet. Niet wat zij wil, wat JIJ wil. Wil je haar er wel of niet bij. Zij heeft nl. niet echt een keuze, verder.
Later is nu
quote:lilalinda schreef op 25 februari 2011 @ 15:30:

Over het algemeen heeft alleen moeder (vader al veel minder... zucht) last van de eigen baby.

Toen onze kinderen heel klein (=verloftijd) waren ben ik niet naar dat soort feestjes gegaan. Daarna altijd zonder kinderen. je hebt als moeder zelf niet zo'n leuke avond met babydaar gaat het toch niet om? als TO dit niet wil op haar (hun) trouwdag, dan mag ze dit toch gewoon aangeven
quote:Gsis schreef op 25 februari 2011 @ 15:28:

Als je een kleintje van 8 weken hebt, en voed op verzoek, met borstvoeding is het ook wel lastig om hem een dag en avond on der te brengen.

Om die reden heb ik ook wel eens een bruiloft afgezegd.

Was aan de andere kant van het land, geen kinderen mee, maar pas bevallen...

Mss is er een ruimte naast de feestzaal waar een kinderwagen met babyfoon zou kunnen staan? Mss kan de baby daar dan slapen tussendoor?

Ze zegt toch dat ze geen kinderen wil op haar bruiloft.

Waarom moeten er dan toch dingen voor geregeld worden?

Waarom denken sommige moeders toch alleen maar aan zichzelf/kids en moeten er dingen op aangepast worden.

Als het bruidspaar het niet wil eindigd naar mijn mening daar de discussie.
Dat is wel een reële mogelijkheid: dat je vriendin er niet bij zal zijn als haar baby niet welkom is. Niet omdat ze niet wil, maar omdat borstvoeding met een 8 weken oude baby nog niet altijd soepel gaat. Ze zal een voorraad moeten hebben en tussendoor moeten kolven op jouw dag. Daarnaast zal de baby uit een fles moeten kunnen drinken.

Het was mij niet gelukt met 8 weken, en ik had dan ook de bruiloft moeten afzeggen. Als je het geen bezwaar vindt dat er een kans is dat ze dan niet komt, zou ik het met haar bespreken.
quote:janna2 schreef op 25 februari 2011 @ 15:30:

[...]

JaBlijkbaar niet. Anders zou het niet in je opkomen om er één mee te nemen naar een trouwerij
quote:lilalinda schreef op 25 februari 2011 @ 15:30:

Tuurlijk wel, want ineens moet iedereen zich weer verwonderen over kotsende, kruipende an oetsjiekoetsjie-wat-ben-je-toch-enorm-schattig en wie-heeft-er-weer-een-poepie-gedaan babies. De aandacht gaat dus niet meer uit naar het bruidspaar.

Daar zou ik zelf ook niet op zitten te wachten. Je trouwt maar 1 keer (meestal...) en je geeft er behoorlijk wat geld aan uit, logisch dus dat je een dag wil die aan jouw wensen voldoet. Als anderen dat niet willen begrijpen omdat ze vergroeid zijn met hun kind....jammer....
Ik zou mijn kinderen niet eens mee willen nemen. Tot een bepaalde leeftijd dan, maar als mensen er voor kiezen om een dag te vieren zonder kinderen, geen probleem. Vooral kleine kinderen hebben helemaal niets aan zo'n dag en het is alleen enorm vermoeiend.

Alleen een baby van 8 weken is iets anders. Tenminste als ze BV geeft. Dat zou ik wel een probleem vinden. Maar ik zou niet zo'n hele jonge baby de hele dag mee willen slepen dus ik zou er voor kiezen om dan zelf niet mee te gaan en evt. korte stukjes van de dag mee te maken. Zoals het gemeentehuis, het diner etc.

Gewoon met haar praten TO, dat is de enige oplossing!
quote:kaatje_85 schreef op 25 februari 2011 @ 15:27:

Het is JOUW dag, straks moet jij je met dat krijsende ding bezig houden. No way. En als ze dan niet willen komen, prima, dan weet je ok weer hoe die vriendschap ervoor staat....

Dat gaat dus 2 kanten op. Als moeder van een borstgevoed kind kan je met 8 weken nog niet zolang weg. Zoals ik al zei: voor haar de optie met kind of niet komen. Hoe graag wil je haar erbij, wat vind jij belangrijk in deze vriendschap

Ik zou trouwens als moeder het wel accepteren, geen kinderen. Zou zelf niet komen en even goede vrienden. Maarja, ik zit allang niet meer met de zwangerschaps/kraamhormonen, dus makkelijk praten
Later is nu
wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft, 2 weken na mijn uitgerekende datum. Of ik daar bij kan zij is ook nog maar de vraag
Ik snap die moeder sowieso niet, om een kindje van 8 weken naar zo'n hele dag mee te slepen. Wat heeft zo'n kleintje daar nou aan, als het nou even een uurtje is, maar het gaat om de hele dag.

Ik zou flink kolven van te voren en de baby naar mijn moeder brengen. Juist fijn om in deze tijd denk ik even met je partner samen een feestje te vieren.

Maar je vriendin is net bevallen lees ik, die verandert wellicht nog wel van gedachten als ze de kraamtijd heeft gehad.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik had de bruiloft ook afgezegd om de reden die Aletta beschrijft. Een baby van 8 weken; daar zal je niet veel last van hebben. Ik zou je vriendin gewoon bellen. Zeggen dat je haar begrijpt, maar dat jullie besloten hebben om kinderen niet bij de bruiloft toe te laten en dat je bang bent voor scheve gezichten als zij wel 'mag'.

Maar dan zou het zo kunnen zijn dat ze niet komt.

Heb een leuke bruiloft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven