Help, dreumes heeft Iphone 5 geresed!

13-07-2014 19:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie kan me helpen? Dreumes van 15 maand heeft mijn Iphone te pakken gekregen en - ik weet niet hoe - het voor elkaar gekregen de telefoon naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Dacht dat hij niets kon doordat er ook een wachtwoord ingevoerd moet worden. Toen ik de telefoon zelf weer in handen kreeg, moest ik aangeven in welk land ik woon etc. Ben verder nog niet gekomen...

Ben er misselijk van.. Er staan 1100 foto's op en ik ben slecht met het draaien van een backup in Itunes. Heeft iemand de gouden tip? Hoop het zo!!!
Oh zie dat het topic onder thuis staat. Zou een mod 'm nog kunnen plaatsen onder digi? Kan dat zo?
Hang 'm aan de computer maar ik vrees het ergste...

Heeft hij niet de pincode van je telefoon een paar keer fout ingevoerd?
@Derpina, dat zou heel goed kunnen. Biedt dat nog hoop?
Die foto's staan er toch nog gewoon op? Of is er een standaard instelling die er voor zorgt dat alle foto's worden verwijderd?
Als het goed is orde er iedere dag een reserve kopie gemaakt via de cloud. Of heb je dat uitgeschakeld?
Hm even op Google gekeken, er staat niet dat ie is geblokkeerd. Toen ik m weer te pakken had, kwam het apple teken in beeld (net als je het toestel aan en uit zet) en daarna Hallo in allerlei talen.
Ik ga hem nu aan Itunes leggen

DUIM!! :S
Dan is hij denk ik wel gereset. Hang 'm even aan de computer.
Het resetten van instellingen is iets heel anders dan het wissen van het geheugen, of is dat bij apple hetzelfde? Zet gewoon de instellingen weer zoals jij ze wil hebben en klaar.
Ik krijg nu melding:

Configureer als nieuwe Iphone OF

Zet Icloud reservekopie terug OF

Zet Itunes reservekopie terug

Back up dus al heel lang niet meer gemaakt.

I cloud geen idee of ik dat heb? Nooit aangezet bij mijn weten. Iemand nog een tip?
iCloud gaat vanzelf die zou ik proberen
Dan moet je volgens mij wel instellen dat ie een backup op de icloud maakt - en moet je ook niet een icloudadres hebben?
Als je het wachtwoord van je iPhone een X aantal keer verkeerd invoert wordt hij automatisch teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dat keuzescherm wat je noemt krijg je ook als je net een nieuw toestel uit het doosje haalt.

Probeer een iCloudreservekopie terug te zetten.
Ik snap dus ook nooit dat ouders hun kinderen met de iphone of ipad laten spelen, die dingen zijn hartstikke duur. En er staat vaak belangrijke info op.
Ok, heb Icloud gekozen, maar er staat dat er geen reservekopieën beschikbaar zijn. Dan kies ik toch maar voor Itunes
Klopt Icloudadres heb ik niet
In je instellingen vind je onder het kopje 'toegangscode' helemaal onderaan een instelling:

'Wis alle gegevens op deze iPhone nadat 10 keer een foute toegangscode is ingevoerd'

Die zou ik voor de volgende keer maar even uitschakelen.
Spelen gaat nu ook niet meer gebeuren...Gelukkig heb ik de meeste leuke foto's laten afdrukken. Maar mis dus wel alle video's en na 1 jaar
Jee Coconutt, dat ga ik doen!

Pff niet leuk!
quote:liefpief, 9 minuten geleden

Spelen gaat nu ook niet meer gebeuren...Gelukkig heb ik de meeste leuke foto's laten afdrukken. Maar mis dus wel alle video's en na 1 jaar

Da's dan een harde les voor de volgende keer, regelmatig je telefoon aan je pc/laptop hangen en een back-up laten maken. Hoef je zelf maar 3 muisklikken voor te doen ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Himalaya, gelijk! Ben nu alles kwijt. Ga ik zeker doen, iedere maand!
Je kunt ook je fotostream aanzetten. Dan worden al je foto's automatisch ook naar de cloud gestuurd, en heb je altijd een back-up van de laatste 1000 foto's. Moet je alleen wel rekening mee houden dat dat vanzelf gaat, en dan ook naar bv je iPad getuurd wordt (als daar de fotostream aanstaat dan natuurlijk). Dus geen foto's maken van een cadeau voor je man als hij op je iPad zit :-).
Fotostream staat aan. Dit gaat me niet nog een x gebeuren.Nu tip Coconutt uitvoeren.

Helaas alles kwijt. Wijze les voor de volgende x!
quote:Coconutt schreef op 13 juli 2014 @ 20:16:

In je instellingen vind je onder het kopje 'toegangscode' helemaal onderaan een instelling:

'Wis alle gegevens op deze iPhone nadat 10 keer een foute toegangscode is ingevoerd'

Die zou ik voor de volgende keer maar even uitschakelen.

Ik heb een iPhone 5 en bewust niet de nieuwe iOS gedownload.

Weet jij toevallig waar ik het bij de instellingen binnen het oude besturingsprogramma kan vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven