Help, kat in de vitrages
zondag 24 augustus 2014 om 16:33
Ik heb een kat die dolgraag op vliegen jaagt en die beesten zitten dus regelmatig in de vitrages.
Kat springt dan achter vlieg en maakt zo regelmatig haken in de de vitrage.
Ik heb de vitrages al overal weggehaald, behalve vooraan, heb geen zin in veel inkijk van buitenaf.
Als ik het zie en ik roep streng haar naam dan stopt ze er wel mee, maar van zodra ik m'n rug keer herbegint ze weer.
Ze onthoudt het blijkbaar niet, of het kan haar weinig schelen wat ik ervan denk
De juffrouw heeft trouwens bergen speelgoed, een speelkameraadje en zes mensen ter beschikking, dus ik denk zomaar dat ze dit niet uit verveling doet
Ik heb de vitrage al met kattenwegspray behandeld, maakt niet de minste indruk.
Ik ben bereid om iets anders - stevigers - te hangen tegen de inkijk maar wil wel graag zicht op buiten behouden en geen licht verliezen.
Mijn dank is groot voor de gouden tip om ofwel kat te leren elders vliegen te jagen of iets anders voor de vensters te hangen
Kat springt dan achter vlieg en maakt zo regelmatig haken in de de vitrage.
Ik heb de vitrages al overal weggehaald, behalve vooraan, heb geen zin in veel inkijk van buitenaf.
Als ik het zie en ik roep streng haar naam dan stopt ze er wel mee, maar van zodra ik m'n rug keer herbegint ze weer.
Ze onthoudt het blijkbaar niet, of het kan haar weinig schelen wat ik ervan denk
De juffrouw heeft trouwens bergen speelgoed, een speelkameraadje en zes mensen ter beschikking, dus ik denk zomaar dat ze dit niet uit verveling doet
Ik heb de vitrage al met kattenwegspray behandeld, maakt niet de minste indruk.
Ik ben bereid om iets anders - stevigers - te hangen tegen de inkijk maar wil wel graag zicht op buiten behouden en geen licht verliezen.
Mijn dank is groot voor de gouden tip om ofwel kat te leren elders vliegen te jagen of iets anders voor de vensters te hangen
zondag 24 augustus 2014 om 16:40
Leg je er maar bij neer dat jouw katje voorlopig nog achter de vliegen aan gaat en niet zal snappen dat je liever hebt dat ze daarbij niet de gordijnen in vliegt. Bij mij doen ze dat ook (als er een vlieg binnen glipt leeft die niet langer dan een kwartier) en ik denk niet dat het ooit (of tot ze echt heel oud zijn) nog gaat stoppen. Zelfs de kat die liever lui dan moe is (10 en aan de dikke kant) rent achter een vlieg aan de gordijnen in. Om die reden heb ik alleen bij het raam waar het echt niet anders kon gordijnen. Van de Ikea, ze gaan een jaar mee en dan haal ik nieuwe!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
zondag 24 augustus 2014 om 16:44
zondag 24 augustus 2014 om 17:00
Plakfolie en/of lamellen, daar had ik niet aan gedacht, dank jullie
Ikeagordijnen zijn geen optie, het raam heeft nogal afwijkende maten dus gordijnen moeten op maat gemaakt worden.
Kat jaagde in ons vorige huis trouwens niet op vliegen - wel op strijkpareltjes - maar sinds we hier komen wonen zijn heeft madame er blijkbaar een nieuwe hobby bij.
Ze is helaas nog niet erg succesvol in de jacht maar dat komt misschien nog wel
Ikeagordijnen zijn geen optie, het raam heeft nogal afwijkende maten dus gordijnen moeten op maat gemaakt worden.
Kat jaagde in ons vorige huis trouwens niet op vliegen - wel op strijkpareltjes - maar sinds we hier komen wonen zijn heeft madame er blijkbaar een nieuwe hobby bij.
Ze is helaas nog niet erg succesvol in de jacht maar dat komt misschien nog wel
zondag 24 augustus 2014 om 17:29
zondag 24 augustus 2014 om 19:34
zondag 24 augustus 2014 om 19:45
quote:gismo72 schreef op 24 augustus 2014 @ 19:34:
Die van ons sprong altijd in de gordijnen tijdens het spelen en klom omhoog tot aan het plafond. Niets hielp, totdat hij een keer hard van helemaal hoog naar beneden viel en zich zeer deed (gelukkig was het meer schrik dan pijn) Nooit meer in de gordijnen gezeten......'Helpen' kat vallen is weer niet verantwoord zeker
Die van ons sprong altijd in de gordijnen tijdens het spelen en klom omhoog tot aan het plafond. Niets hielp, totdat hij een keer hard van helemaal hoog naar beneden viel en zich zeer deed (gelukkig was het meer schrik dan pijn) Nooit meer in de gordijnen gezeten......'Helpen' kat vallen is weer niet verantwoord zeker
zondag 24 augustus 2014 om 20:45