HELP! katten in onze tuin......

06-11-2011 20:05 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

wij hebben een rijhuis met een stadstuin. Tegen het huis een houten terras en tegels en dan gazon met bomen en veel struiken. De andere buren hebben terrassen. Nu zijn er in onze straat zeker 5 katten en die komen allemaal bij ons in de tuin en op het terras. In het zonnetje liggen, op de muur slapen maar ze gebruiken onze tuin ook als toilet. En dat is minder leuk.

Iemand een idee hoe we de katten kunnen weghouden? Niet van die akelige ijzeren pinnen want daar kunnen katten zich behoorlijk aan kwetsen..... We hebben rondom een muur, op sommige plekken anderhalve meter hoog, aan één kant 4 meter hoog.

Oh ja, misschien ook belangrijk: we hebben een grote hond maar die vindt het niet erg dat de katten bij ons in de tuin zitten.

Iemand een idee?

Ik weet het niet meer..........
Een eigen terror-kat aanschaffen. Bij de schrik van de buurt blijven ze echt uit de tuin.
men neme een emmer water en men gooit dit over de kat in kwestie heen. (nee dit is niet zielig, katten gaan hier echt niet dood van...)

of neem een hond...
Die hond hebben ze al, Phoebe.
Schrikdraadje spannen op de schutting.(12 volt)

Bewegingingsmelder die water spuit,worden vaak bij vijvers gebruikt.
Waterpistool kopen en gebruiken. En dat is niet zielig, zo heb ik onze eigen (binnen) katten ook opgevoed op het gebied van gordijnen, krabben aan de bank en het slachten van mijn planten.

Je kunt ook koffiedik op de bovenrand van de muur strooien. Komt onder de nagels en dat vinden ze niet fijn. Raken ze ook niet gewond oid van, dus diervriendelijke oplossing.

Bij de dierenspeciaalzaak zijn er ook busjes/middeltjes te koop. Werkt die koffiedik niet, kun je altijd je even laten voorlichten in zo'n winkel.

Succes!

(Ben wel van mening dat anderen geen last moeten hebben van MIJN beesten, dus mijn katten zijn áltijd binnen.)
Een paar keer een emmer water erover heen zou kunnen helpen.
Schaamteloos zoals katteneigenaren andere mensen opschepen met problemen met hun huisdier.
quote:iones schreef op 06 november 2011 @ 20:21:

Schaamteloos zoals katteneigenaren andere mensen opschepen met problemen met hun huisdier.Ehm, lees mijn laatste zin nog eens.............
quote:wifra98 schreef op 06 november 2011 @ 20:14:

(Ben wel van mening dat anderen geen last moeten hebben van MIJN beesten, dus mijn katten zijn áltijd binnen.)

Tja, en dat vind ik dan weer zielig. Ik vind dat een kat lekker buiten moet kunnen zijn. Als je last hebt van andermans katten zou je inderdaad met water kunnen gooien of spuiten. Verder helpt bij ons boomschors heel goed tegen poepende katten.

Succes
De eigenaren aanspreken. Het is eigenlijk van de zotte dat jij dit moet oplossen. Of het zal helpen weet ik niet.
quote:iones schreef op 06 november 2011 @ 20:21:

Schaamteloos zoals katteneigenaren andere mensen opschepen met problemen met hun huisdier.Helemaal mee eens!
Het meest effectief is denk ik zelf een kat nemen (daarom zitten al die katten namelijk bij jullie, omdat jullie tuin geen territorium van een andere kat is). Bovendien schijten katten in het algemeen niet in hun eigen territorium, Consequent met water weg jagen werkt ook, maar is meer werk.
quote:wifra98 schreef op 06 november 2011 @ 20:28:

[...]

Ehm, lees mijn laatste zin nog eens.............

Ik schreef niet "schaamteloos zoals alle katteneigenaren andere mensen etc. etc."

Ik weet dat ze niet allemaal zo zijn. MAar te veel zijn wel zo. Ik denk de meesten. Anders werden er niet zoveel mensen belaagd door andermans katten.
quote:fiebie schreef op 06 november 2011 @ 20:28:

[...]

Tja, en dat vind ik dan weer zielig. Ik vind dat een kat lekker buiten moet kunnen zijn. Als je last hebt van andermans katten zou je inderdaad met water kunnen gooien of spuiten. Verder helpt bij ons boomschors heel goed tegen poepende katten.

SuccesNee hoor, niks zieligs aan. Dan moet je als katteneigenaar maar iets voor je huisdier over hebben en je tuin goed afzetten zodat de kat wel buiten kan, maar niet uit de tuin.
Zo blijken de meningen nogal te kunnen verschillen. Het lijkt mij voor een kat gewoon niet leuk om altijd maar binnen te zijn zoals jij schrijft. Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken om nooit eens buiten te zijn.

Ik ben het wel met je eens dat ze geen last moeten veroorzaken, maar ja, dat geldt natuurlijk ook voor honden of eeuwig twietende vogeltjes in een vogelkooi.
quote:iones schreef op 06 november 2011 @ 20:32:

[...]

Nee hoor, niks zieligs aan. Dan moet je als katteneigenaar maar iets voor je huisdier over hebben en je tuin goed afzetten zodat de kat wel buiten kan, maar niet uit de tuin.

Ook dat vind ik zielig. Wat heeft zo'n beest nou voor leven, als hij altijd maar in z'n eigen saaie tuintje zit (waar behalve niks uit, dus ook niks in kan). Katten moeten lekker rond kunnen trekken, avonturen beleven, loeren, jagen en wegvluchten - dat is hun aard. Wie met die natuurlijke aard geen rekening wil houden, kan beter een knuffeldier nemen, dat kan tenminste niet wegkwijnen van verveling.

En mijn tip voor TO: inderdaad, een emmer water. En de hond leren de katten te verjagen. Als je een paar keer samen met hem de tuin inrent achter een kat aan, lekker gek doen en herrie maken en hem uitbundig belonen als hij meedoet, dan leert hij dat snel genoeg.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Helemaal met Dana eens. Als katteneigenaar vind ik het prima als andere mensen mijn katten weg jagen. Ook als een hond er achter aan gaat. Zo leert een kat heel snel dat hij daar niet meer moet komen.
Je kan ook kippen nemen, die van ons lopen los in de tuin en vinden het heel leuk om achter de kat van de buren aan te gaan met zijn drieën.

De kat vindt dit veel minder grappig
Koffiedik strooien was altijd DE tip....

Zo'n stroomdraadje vind ik ook wel een oplossing hoor.
Je kan bij de dierentuin een emmertje tijgerpoep kopen en dat in de bosjes strooien. Daar kan geen terror-kat tegenop.

Ik weet alleen niet wat voor effect het heeft op de hond...
Mijn buurvrouw legt mottenballen in haar tuin en heeft weinig last. Wij hebben kleine kinderen. Wil dus niet zo mottenballen neerleggen.

Onze tuin wordt dus ondergepoept, ondanks onze eigen katten, die doen niet aan territoriumdrift. Die monstertjes van ons staan 's avonds met samengeknepen kontjes voor de voordeur en sjeezen naar de kattebak om daar te poepen....
Koffiedik of cacaodoppen of tijgerpoep (te verkrijgen bij de dierentuin) in de tuin strooien, dan poepen ze er in ieder geval niet meer in (als het goed is).
Katten houden er vooral van te graven in je tuin om hun behoeftes te doen, dus koop lage stekelige altijd groenblijvers en plant die overal.

Verder houden ze ook niet van bepaalde geuren zoals bijv. citroen, dus plantjes die daar naar ruiken haten ze, net als Afrikaantjes.
dank je voor de vele reacties!

Met de buren praten heeft weinig nut, ze zeggen gewoon dat ze geen controle hebben over de uitstapjes van hun respectievelijke katten.

Ik heb ook al gedacht aan stekelige struiken maar ja de hond is er ook nog en bovendien hebben we ook een stokoude landschildpad. (zat al in de tuin toen we het huis kochten)

Een dominante kat lijkt me leuk maar ik wil niet echt een derde huisdier.

Heeft iemand ervaring met zo'n stroomdraadje? Mag dat? En hoe heftig zijn die schokken dan? Schrikken de katten alleen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven