Help! Laatste bod doen op huis

05-05-2015 19:16 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag jullie hulp willen,

Mijn vriend en ik zijn een tijd in onderhandeling geweest over een huis. We hebben het huis meerdere keren bezichtigd. Mijn vriend was niet gelijk dolenthousiast maar na nog meerdere woningen te hebben bezichtigd besloten een bod te doen.

Vraagprijs van de woning is ¤275.000. Het staat nu bijna 1 jaar officieel in de verkoop en hiervoor 2 jaar in de stille verkoop. Na een aantal bezichtigen en advies van 2 bevriende makelaars te hebben gehad besloten om een openingsbod te doen van ¤230.000. We hebben hierop een tegenbod gekregen van ¤260.000. Wij hebben toen een 2e bod gedaan van ¤235.000 en een tegenbod van ¤255.000. Eerder hadden we afgesproken dat we maximaal ¤240.000 voor de woning willen betalen. Dit is dan ook ons eindbod geweest. We kregen hierop reactie dat dit niet geaccepteerd werd en verkopers hebben een eindbod gedaan van ¤250.000.

Omdat we geen haast hebben bij een verhuizing besloten niet nog een keer een bod te doen maar te hopen dat de verkopers op ons bod terug zouden komen. Een van de verkopers is ziek en kan eigenlijk niet langer in de woning blijven wonen.

We kennen de verkopers en inmiddels van andere gehoord die ook met hen in onderhandeling zijn geweest dat ze erg stug zijn...

We zijn nu op het moment dat we een tijd niets hebben vernomen en we hebben besloten toch nog een laatste bod te doen. We willen nu niet meer dan ¤245.000 betalen.

Maar we twijfelen hoe het aan te pakken. Een laatste bod te doen van ¤245.000 of eerst ¤242.500.

Ik hoor graag jullie advies!
225.000

Zij moeten verkopen en jij moet niets

Vraag anders je bevriende makelaars eens, zij hebben vaker met dit bijltje gehakt
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Ik zou niks doen. Je heb 240 als plafond gesteld, als je daar nu al vanaf gaat wijken dan ben je toch niet meer serieus te nemen?
Bij je oorspronkelijke plan blijven. Er zijn meer huizen en je hebt geen haast.
Hallo?!
Gewoon bij je oude max bod blijven. Als ze er echt vanaf moeten komen ze naar jullie toe.
Als het niet je echte droomhuis is en je het dus ook niet onoverkomelijk zou vinden als het stuk loopt dan zou ik ¤242.500 bieden en er bij zeggen dat dit echt het aller laatste bod is. En dan lekker verder kijken naar andere huizen.

Anders wel die ¤245.000, maar ook dan heb je kans dat het niets wordt aangezien zij al hebben aangegeven dan ¤250.000 hun eindbod is.

-edit- eigenlijk vind ik het ook onzin om nog hoger te bieden aangezien je al aan hebt gegeven dat je vorige bod je eindbod was, je maakt je eigen onderhandelingspositie daar niet sterker mee.
Inderdaad gewoon lekker melden dat jullie bij bod van 240 blijven.
love life
Wij hebben hetzelfde mee gemaakt. Het huis stond al 2,5 jaar te koop en we begonnen met onderhandelen. We wilden niet hoger dan een bepaald bedrag bieden. Verkopers wouden niet zakken vanaf hun vraagprijs. Jammer dan, dan lekker niet. Een maand later werden we gebeld door de makelaar, de verkopers waren toch nog bereid te zakken met de prijs tot ons eindbod. Ondertussen hadden we al een ander huis op het oog en dat huis hebben we nu ook gekocht.

Het huis staat nu te koop voor een vraagprijs wat lager is dan ons openingsbod. Ze konden het zo mooi kwijtraken als ze niet zo stug waren.

Maar ik zou melden dat 240 het eindbod is. Laat ze er maar lekker op broeden.
anoniem_221125 wijzigde dit bericht op 05-05-2015 20:11
Reden: ik schaam mij diep voor mijn verschrikkelijke taalfout
% gewijzigd
Bij 240 blijven. Zo hebben wij het ten minste wel gedaan, een eindbod instellen. We hoorden niets meer. Na drie maanden kregen we alsnog een telefoontje van hun makelaar dat ze toch nog graag wilden onderhandelen. Maar wij niet, want het was ons eindbod. Dat werd toen twee weken later toch nog geaccepteerd door de verkopers.
Bij 240 blijven. Je hebt een eindbod neergelegd, hou je daaraan. Als je nu weer omhoog gaat, geef je aan dat je nog ruimte hebt en dan houden zij hun poot stijf.

Plus, wordt het met dit huis niks, en je hebt later iets op het oog via dezelfde makelaar, dan weet die meteen dat bij jullie eindbod geen eindbod betekent. Daar gaat je onderhandelingspositie.
quote:CaafDracula schreef op 05 mei 2015 @ 19:28:

Wij hebben hetzelfde mee gemaakt. Het huis stond al 2,5 jaar te koop en we begonnen met onderhandelen. We wouden niet hoger dan een bepaald bedrag bieden. Verkopers wouden niet zakken vanaf hun vraagprijs. Jammer dan, dan lekker niet. Een maand later werden we gebeld door de makelaar, de verkopers waren toch nog bereid te zakken met de prijs tot ons eindbod. Ondertussen hadden we al een ander huis op het oog en dat huis hebben we nu ook gekocht.

Het huis staat nu te koop voor een vraagprijs wat lager is dan ons openingsbod. Ze konden het zo mooi kwijtraken als ze niet zo stug waren.

Maar ik zou melden dat 240 het eindbod is. Laat ze er maar lekker op broeden.

Wouden?

TO: blijf bij je eindbod. Jullie max is toch niet voor niks 240? Kun je die extra kosten überhaupt wel betalen?
Blijf bij je bod.

En voortaan kijken naar huizen die iets meer binnen je budget zitten.

Huizen gaan niet meer voor nop weg.

Waar ik woon, wordt er al overboden met enorme bedragen.
Als het écht je droomhuis is, zou ik voor 245 gaan.

Als het een gewoon huis is waar je jezelf wel ziet wonen, maar je hebt nog tijd genoeg ... zou ik echt niet hoger gaan.

Dan kan je beter nog een beetje verder rondkijken.
Het ligt eraan wat je wilt. Is dit echt het huis van dromen dan kom je over dat 'geringe' bedrag wel heen. Het is zuur als je ziet dat het voor dat bedrag toch verkocht wordt en je later steeds denkt, hadden we maar..
Hier zelfde situatie gehad, zo'n 2 maanden geleden in onderhandeling geweest waarbij dit op 5.000 is stukgelopen. Ondertussen meerdere huizen bekeken maar dat was het toch allemaal net niet. Ondanks dat wij een duidelijk eindbod hadden neergelegd toch nog weer een bezichtiging gepland en daarna voorgesteld om het verschil te delen.

Vanmiddag tekenen we de koopakte ☺

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven