HELP! transpiratiegeur in kleiding

25-06-2011 11:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een transpiratieprobleem, eigenlijk alleen maar op de dagen dat ik werk.

Ik heb een vrij stressvolle baan en heb op werkdagen echt last van stresszweten (natte plekken en een zeer onaangename geur).

Ik baal er stevig van want ik ben bang dat anderen het zien of ruiken en daarnaast verpest het mijn kleding: soms krijg ik de geur er gewoonweg niet uit en kan ik mooie spullen soms alleen nog maar weggooien (zie mijn andere topic waarbij ik vraag om tips tegen stresszweten).

Wie herkent dit probleem en heeft tips om die onaangename geur uit mijn kleding te krijgen? Mijn gewone wasmiddel is blijkbaar niet sterk genoeg...
Weken in azijn en daarna in de wasmachine.
Azijn.
Soda
Azijn, iig nooit donkere kleren in soda zetten, voor lichte kleuren kan dat wel.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Het ligt aan bacterien die in je kleding blijven hangen. Omdat wij op lagere temperaturen wassen tegenwoordig, worden die niet vernietigd. Een scheutje Dettol bij je wasmiddel lost dat probleem op. Ik heb die tip hier ooit eens gelezen en doe dat sindsdien zelf ook, en heb sindsdien heerlijk frisse was.
een nacht in ammoniak, werkt beter dan azijn of soda vind ik
@nummerzoveel: Misschien ene domme vraag maarrreh... Welk produkt van Dettol gebruik je hiervoor?
Ik had precies hetzelfde probleem. Sinds ik bij mijn was een scheutje azijn doe is het opgelost.
@fuchsiaatje

Dat maakt niet zoveel uit, wat er maar voor handen is. Het gaat erom dat er bacterie-dodende stoffen in Dettol zitten. Onze super is niet zo best gesorteerd, dus ik gebruik meestal het handzeeppompje waarvan ik dan een paar pompjes per was gebruik.
Ik gebruik altijd ossengal, wat ik - nadat ik het shirtje gedragen heb - op de oksels smeer. Kan het een paar dagen intrekken in de wasmand en na het wassen zie je er niks meer van

Edit:

Ik gebruik trouwens ook standaard azijn i.p.v. wasverzachter.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Azijn werkt trouwens niet om bacterien te doden. Wat het wel doet, is zeeprestanten oplossen. Als je een was draait en die niet direct droogt (dus nog even in de machine laat zitten voordat je het ophangt) dan gaat je wasgoed stinken doordat er nog zeepresten in zitten. Door te wassen met azijn spoel je die resten er goed uit, zowel uit de kleding als uit de machine zelf, en los je dat probleem dus op.
Fijn mensen, die tips, ik ga het allemaal proberen!

k zou zo blij zijn als ik mooie, nog goede kleding niet meer hoef weg te gooien alleen al vanwege de geur!
Dettol werkt hier goed, maar ossengal ook.

Vriend heeft zelfde probleem, en als ik het vergeet te gebruiken dan ruik ik het al als ik de wasmachine open doe.
hm dat ga ik ook maar s testen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Natuurazijn.
Gaat als je Dettol gebruikt de was niet enorm daar naar ruiken?

Die geur doet me toch altijd denken aan de dokter/ziekenhuis...
Gooien jullie die azijn/dettol bij het wasmiddel in het wasbolletje? Of in het vakje voor de wasverzachter?

Ben heel benieuwd, alvast dank voor de tips!
@mari

Je ruikt niets van de Dettol.

@vachekiri

Wij doet het in het bakje van de wasverzachter.
Trouwens, gebruik azijn niet tegelijk met de dettol, want dan vernietigd het azijn de dettol voordat het zijn werk kan doen.
Hoi hoi,

Ik gebruik okselpads in mijn kleding, zodat het niet verpest wordt door de zweet geur en vlekken. Ik gebruik ze alleen als ik werk, dus vijf dagen pw. Zo een pakje staat bij de etos en dergelijke bij de deo's voor 4E. Ik gebruik altijd de L maat. Sinds ik de okselpads gebruik, is mijn kledingkast een stuk voller. Ik gooi namelijk veeeeeeeeeeeeeeel minder weg. En als ik een feestje heb met een zijden jurk ofzo dan gebruik van dat odorex spul dat heel sterk is. Maar dat mag je alleen incidenteel gebruiken, omdat het niet goed voor je is. Je zweet er niet meer door.

Veel succes!

X
Waarom probeer je de oorzaak niet aan te pakken?

Ik had er ook veel last van, maar ik gebruik nu ongeveer 2x per week Transpirex en sindsdien zweet ik nauwelijks meer, dus heb ik ook geen zweetplekken meer in mijn kleding.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Je kunt ook na het wassen de geur er uit strijken (dan vermoord je de bacteriën ook). Andere tips ga ik zelf ook eens proberen (ik haat strijken namelijk).
Mocht je overwegen om een kledingstuk weg te gooien, probeer het dan eens op 60 graden te wassen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:vachekiri schreef op 25 juni 2011 @ 13:50:

Gooien jullie die azijn/dettol bij het wasmiddel in het wasbolletje? Of in het vakje voor de wasverzachter?

Ben heel benieuwd, alvast dank voor de tips!Ik wrijf het over het oksel gedeelte van shirt of blouse, anders werkt het naar mijn idee niet goed genoeg, en zo komt het automatisch ook wel bij de andere was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven