Help! trechterspinne invasie!

17-09-2010 23:03 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus nu in een paar dagen tijd al 8 van deze spinnen gevangen, ze zitten vooral in mijn dochters kamer en een enkele keer in de woonkamer, ik heb al uitgebreid gestofzuigd en de boel geinspecteerd, maar toch verschijnen ze nu elke avond, net 3 achter elkaar. Zou het mogelijk zijn dat ik een nest in mijn tweekamer app. heb? De woningbouw gaat er niks aan doen omdat spinnen beschermd zijn , maar ik krijg er nu wel de kriebels van! en zeker omdat ze vooral in mijn dochters slaapkamer zitten! (wij slapen binnen op de grond) iemand een idee wat te doen??
wat zijn trechterspinnen? en beschermd ?ik heb zo een trauma van spinnen dat geen ene spin beschermd is bij mij ,yak sterkte
Beschermd? Woon je wel in NL?
quote:milobiyu schreef op 17 september 2010 @ 23:06:

wat zijn trechterspinnen? en beschermd ?ik heb zo een trauma van spinnen dat geen ene spin beschermd is bij mij ,yak sterkteDit is een trechterspin! Openen op eigen risico.

Ik ben dus ook doodsbang voor spinnen, maar ben toch zo dom om te gaan googlen op trechterspin

Sterkte TO!

*Gaat nu haar hele huis inspecteren*
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
volgens mij maakt het voor die spin niks uit hoor of je een twee of driekamer appartement hebt :-)
Ja klopt, je mag spinnen niet bestrijden in NL. Is een economisch delict oid en staat een hele hoge boete op. Er zijn wel mannetjes die het doen trouwens! Sterkte, lijkt me de hel. Al weet ik ook niet wat trechterspinnen precies zijn. Wat geen uitnodiging is om plaatjes te plakken, voor de duidelijkheid
quote:milobiyu schreef op 17 september 2010 @ 23:12:

volgens mij maakt het voor die spin niks uit hoor of je een twee of driekamer appartement hebt :-)Dat viel mij ook meteen op.
ga hem nog niet openen sorry dat durf ik echt niet aan nu ik hier nog in het donker in bed lig te forummen.
Ow wat erg zeg. Bah. Ik zou ook echt niet weten wat je kan doen. Je hebt wel van dat spul in een spuitbus tegen spinnen, maar dat zal wel niet echt helpen tegen dit soort beesten. Ieuw!
quote:Sophy schreef op 17 september 2010 @ 23:12:

Ja klopt, je mag spinnen niet bestrijden in NL. Is een economisch delict oid en staat een hele hoge boete op. Er zijn wel mannetjes die het doen trouwens! Sterkte, lijkt me de hel. Al weet ik ook niet wat trechterspinnen precies zijn. Wat geen uitnodiging is om plaatjes te plakken, voor de duidelijkheid Echt!? Dan ben ik lekker strafbaar bezig zeg, die beesten zijn bij mij thuis niet veilig.
Deze mensen kunnen 't voor je komen regelen geloof ik. De prijzen die ik zag vielen me nog mee (al heb ik 't er zelf niet voor over, daar heb ik m'n man voor ).

En ze gebruiken kennelijk dit spul, kun je zelf aan de slag.
je slaapt beneden op de grond en of iemand een idee heeft wat te doen? ja hoor een bed kopen dan lig je iig niet meer op de grond
nou met tweekamerapp. bedoel ik dus dat dat er dus best veel zijn voor z'on kleine ruimte...

krengen!
bed op poten heeft ook geen zin haha, ze zitten ook op de muur, dus lopen zo , hop, je bed op...
Sebastiaan

Annie M.G. Schmidt

Sebastiaan

Dit is de spin Sebastiaan.

Het is niet goed met hem gegaan.

LUISTER!

Hij zei tot alle and're spinnen:

Vreemd, ik weet niet wat ik heb,

maar ik krijg zo'n drang van binnen

tot het weven van een web.

Zeiden alle and're spinnen:

0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,

kom, Sebastiaan, laat dat nou,

wou je aan een web beginnen

in die vreselijke kou?

Zei Sebastiaan tot de spinnen:

't Web hoeft niet zo groot te zijn,

't hoeft niet buiten, 't kan ook binnen

ergens achter een gordijn.

0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,

toe, Sebastiaan, toom je in!

Het is zo; gevaarlijk binnen,

zo; gevaarlijk voor een spin.

Zei Sebastiaan eigenzinnig:

Nee, de Drang is mij te groot.

Zeiden alle and'ren innig:

Sebastiaan, dit wordt je dood...

0, o, o, Sebastiaan!

Het is niet goed met hem gegaan.

Door het raam klom hij naar binnen.

Eigenzinnig! En niet bang.

Kijk, daar gaat hij met zijn Drang!

PAUZE

Na een poosje werd toen even

dit berichtje doorgegeven:

Binnen werd een moord gepleegd.

Sebastiaan is opgeveegd.

Maar ik begrijp dat Sebastiaan tegenwoordig veilig zou moeten zijn?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:milobiyu schreef op 17 september 2010 @ 23:12:

volgens mij maakt het voor die spin niks uit hoor of je een twee of driekamer appartement hebt :-)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
krengen? wie wij of de spinnen?
Gatver! Wij hebben ze hier ook wel, maar dan een paar per jaar.... Ik heb geen idee wat je eraan kunt doen, maar ik leef met je mee! Brrrrrrrr (ik heb mijn benen opgetrokken op mijn stoel voor het geval dat hahahaha).
moet maar een spuitbus gaan bestellen denk ik, ja die op het plaatje, dat zijn ze! gelukkig is dochter er niet bang voor ( ze is 6) maar ik ben zo bang dat er 1 op haar gaat zitten!
Ik haat spinnen ,ik krijg er hartkloppingen van als ik weer een grote

over de muur zie rennen.

Er heeft een keer eentje in mijn bed een nachtje doorgebracht,nou ik kan je vertellen dat ik liever iets anders naast me had willen hebben.

Alle spinnen die ik nu tegen kom ,komen niet meer levend mijn huis uit brrrrrrrrrrrrrrrrr.
milobiyu: de spinnen uiteraard!
milobiyu: de spinnen uiteraard!
las vandaag ook iets over de grootste spinnenweb die is gevonden ter wereld.wil niet weten hoe díe bewoner er uit zag
Ga maar eens naar bed, hopen dat ik er geen opeet..
quote:beetjegek schreef op 17 september 2010 @ 23:24:

moet maar een spuitbus gaan bestellen denk ik, ja die op het plaatje, dat zijn ze! gelukkig is dochter er niet bang voor ( ze is 6) maar ik ben zo bang dat er 1 op haar gaat zitten!En dan? Als er een spin op je dochter zit? Valt de hemel dan naar beneden? Ik snap 't probleem niet helemaal geloof ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven