Help! trechterspinne invasie!
vrijdag 17 september 2010 om 23:03
Ik heb dus nu in een paar dagen tijd al 8 van deze spinnen gevangen, ze zitten vooral in mijn dochters kamer en een enkele keer in de woonkamer, ik heb al uitgebreid gestofzuigd en de boel geinspecteerd, maar toch verschijnen ze nu elke avond, net 3 achter elkaar. Zou het mogelijk zijn dat ik een nest in mijn tweekamer app. heb? De woningbouw gaat er niks aan doen omdat spinnen beschermd zijn , maar ik krijg er nu wel de kriebels van! en zeker omdat ze vooral in mijn dochters slaapkamer zitten! (wij slapen binnen op de grond) iemand een idee wat te doen??
vrijdag 17 september 2010 om 23:12
quote:milobiyu schreef op 17 september 2010 @ 23:06:
wat zijn trechterspinnen? en beschermd ?ik heb zo een trauma van spinnen dat geen ene spin beschermd is bij mij ,yak sterkteDit is een trechterspin! Openen op eigen risico.
Ik ben dus ook doodsbang voor spinnen, maar ben toch zo dom om te gaan googlen op trechterspin
Sterkte TO!
*Gaat nu haar hele huis inspecteren*
wat zijn trechterspinnen? en beschermd ?ik heb zo een trauma van spinnen dat geen ene spin beschermd is bij mij ,yak sterkteDit is een trechterspin! Openen op eigen risico.
Ik ben dus ook doodsbang voor spinnen, maar ben toch zo dom om te gaan googlen op trechterspin
Sterkte TO!
*Gaat nu haar hele huis inspecteren*
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
vrijdag 17 september 2010 om 23:12
Ja klopt, je mag spinnen niet bestrijden in NL. Is een economisch delict oid en staat een hele hoge boete op. Er zijn wel mannetjes die het doen trouwens! Sterkte, lijkt me de hel. Al weet ik ook niet wat trechterspinnen precies zijn. Wat geen uitnodiging is om plaatjes te plakken, voor de duidelijkheid
vrijdag 17 september 2010 om 23:17
quote:Sophy schreef op 17 september 2010 @ 23:12:
Ja klopt, je mag spinnen niet bestrijden in NL. Is een economisch delict oid en staat een hele hoge boete op. Er zijn wel mannetjes die het doen trouwens! Sterkte, lijkt me de hel. Al weet ik ook niet wat trechterspinnen precies zijn. Wat geen uitnodiging is om plaatjes te plakken, voor de duidelijkheid Echt!? Dan ben ik lekker strafbaar bezig zeg, die beesten zijn bij mij thuis niet veilig.
Ja klopt, je mag spinnen niet bestrijden in NL. Is een economisch delict oid en staat een hele hoge boete op. Er zijn wel mannetjes die het doen trouwens! Sterkte, lijkt me de hel. Al weet ik ook niet wat trechterspinnen precies zijn. Wat geen uitnodiging is om plaatjes te plakken, voor de duidelijkheid Echt!? Dan ben ik lekker strafbaar bezig zeg, die beesten zijn bij mij thuis niet veilig.
vrijdag 17 september 2010 om 23:19
Sebastiaan
Annie M.G. Schmidt
Sebastiaan
Dit is de spin Sebastiaan.
Het is niet goed met hem gegaan.
LUISTER!
Hij zei tot alle and're spinnen:
Vreemd, ik weet niet wat ik heb,
maar ik krijg zo'n drang van binnen
tot het weven van een web.
Zeiden alle and're spinnen:
0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,
kom, Sebastiaan, laat dat nou,
wou je aan een web beginnen
in die vreselijke kou?
Zei Sebastiaan tot de spinnen:
't Web hoeft niet zo groot te zijn,
't hoeft niet buiten, 't kan ook binnen
ergens achter een gordijn.
toe, Sebastiaan, toom je in!
Het is zo; gevaarlijk binnen,
zo; gevaarlijk voor een spin.
Zei Sebastiaan eigenzinnig:
Nee, de Drang is mij te groot.
Zeiden alle and'ren innig:
Sebastiaan, dit wordt je dood...
0, o, o, Sebastiaan!
Door het raam klom hij naar binnen.
Eigenzinnig! En niet bang.
Kijk, daar gaat hij met zijn Drang!
PAUZE
Na een poosje werd toen even
dit berichtje doorgegeven:
Binnen werd een moord gepleegd.
Sebastiaan is opgeveegd.
Maar ik begrijp dat Sebastiaan tegenwoordig veilig zou moeten zijn?
Annie M.G. Schmidt
Sebastiaan
Dit is de spin Sebastiaan.
LUISTER!
Hij zei tot alle and're spinnen:
Vreemd, ik weet niet wat ik heb,
maar ik krijg zo'n drang van binnen
tot het weven van een web.
kom, Sebastiaan, laat dat nou,
wou je aan een web beginnen
in die vreselijke kou?
Zei Sebastiaan tot de spinnen:
't Web hoeft niet zo groot te zijn,
't hoeft niet buiten, 't kan ook binnen
ergens achter een gordijn.
toe, Sebastiaan, toom je in!
Het is zo; gevaarlijk binnen,
zo; gevaarlijk voor een spin.
Zei Sebastiaan eigenzinnig:
Nee, de Drang is mij te groot.
Zeiden alle and'ren innig:
Sebastiaan, dit wordt je dood...
0, o, o, Sebastiaan!
Door het raam klom hij naar binnen.
Eigenzinnig! En niet bang.
Kijk, daar gaat hij met zijn Drang!
PAUZE
Na een poosje werd toen even
dit berichtje doorgegeven:
Binnen werd een moord gepleegd.
Sebastiaan is opgeveegd.
Maar ik begrijp dat Sebastiaan tegenwoordig veilig zou moeten zijn?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 17 september 2010 om 23:20
vrijdag 17 september 2010 om 23:25
Ik haat spinnen ,ik krijg er hartkloppingen van als ik weer een grote
over de muur zie rennen.
Er heeft een keer eentje in mijn bed een nachtje doorgebracht,nou ik kan je vertellen dat ik liever iets anders naast me had willen hebben.
Alle spinnen die ik nu tegen kom ,komen niet meer levend mijn huis uit brrrrrrrrrrrrrrrrr.
over de muur zie rennen.
Er heeft een keer eentje in mijn bed een nachtje doorgebracht,nou ik kan je vertellen dat ik liever iets anders naast me had willen hebben.
Alle spinnen die ik nu tegen kom ,komen niet meer levend mijn huis uit brrrrrrrrrrrrrrrrr.
vrijdag 17 september 2010 om 23:28
quote:beetjegek schreef op 17 september 2010 @ 23:24:
moet maar een spuitbus gaan bestellen denk ik, ja die op het plaatje, dat zijn ze! gelukkig is dochter er niet bang voor ( ze is 6) maar ik ben zo bang dat er 1 op haar gaat zitten!En dan? Als er een spin op je dochter zit? Valt de hemel dan naar beneden? Ik snap 't probleem niet helemaal geloof ik...
moet maar een spuitbus gaan bestellen denk ik, ja die op het plaatje, dat zijn ze! gelukkig is dochter er niet bang voor ( ze is 6) maar ik ben zo bang dat er 1 op haar gaat zitten!En dan? Als er een spin op je dochter zit? Valt de hemel dan naar beneden? Ik snap 't probleem niet helemaal geloof ik...