Help, warmtedeken oid voor stoel

30-01-2021 09:58 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt thuis, maar heeft het geregeld koud. Nu is hij bijna jarig en ben ik aan het kijken naar een warmtedeken, of iets anders waarmee hij het warm houd.
Ik heb de deken van Stoov al wel gezien, maar die is wel erg prijzig, mensen die hier ervaring mee hebben?
Las ook iets over een warmte bureaulegger, die je dan op het bureaublad kan leggen.
Iemand misschien tips of andere ideeen om warm te blijven tijdens het werken?

Hij werkt beneden in de woonkamer.
MarindaH schreef:
30-01-2021 11:15
Dat we daar niet aan gedacht hebben!

Helaas werkt dat niet op elke plek in elk huis.

Al werkt het wel op elke plek in huis, dan nog is het geen oplossing. Van stil zitten word je gewoon koud. Extra warm stoken daarvan word je duf in je hoofd.

Dus verwarm je lijf en houd je hoofd koel werkt voor mij het beste.

En bewegen tussendoor. Naar de wc gaan op een andere verdieping, of anders gewoon even tussendoor naar boven en beneden rennen.
sugarmiss schreef:
30-01-2021 11:38
To zegt dat man in de woonkamer werkt.
Als in de woonkamer de verwarming niet voor een aangename temperatuur kan zorgen dan wordt het hoog tijd dat je voor betere verwarming zorgt / je huis gaat isoleren.

Dat je warme sloffen aantrekt is tot daar aan toe. Maar dat je zou moeten werken met warmtekussens onder dekentjes en weet ik al wat niet meer is echt van de zotte.

Dus zet gewoon de verwarming hoger desnoods op 23 graden en als het dan nog koud is dan die je daar wat aan on plaats van met allerlei noodoplossing te hannessen.

De oplossing zit niet altijd in de verwarming hoog zetten want na een tijdje is dan zelfs 25 graden niet meer genoeg.
De verwarming hoger zetten werkt niet echt, huis is goed geïsoleerd maar wel met een open trap in de woonkamer. (Nee, geen mogelijkheid om die dicht te maken helaas).

De tip van die filtraat op het bureaublad is ook een goed idee.

Verder ga ik voor extra warme sloffen/sokken kijken.

En mij even verdiepen in de warmtedeken bij de Blokker/lidl
ik had hetzelfde probleem en twijfelde over de stoof. Nadeel was de prijs, en reviews over dat deze niet heel erg warm werden.

Ik kon in december als kerstpakket een elektrische boven-deken kiezen en dat heb ik gedaan. Een heerlijke fleece-deken met verwarmingsdraden er in. Die draden voel je wel maar vind ik niet vervelend. 'helaas' woont dochter weer tijdelijk thuis (student) en heeft zij de deken nu in gebruik op haar kamer. Ze vindt het heerlijk om de temperatuur in de kamer wat frisser te houden, anders word je zo duf. En dan de deken over haar benen heen, zo blijft ze heerlijk warm. Volgens haar een heel goede oplossing.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Andersom schreef:
30-01-2021 12:02
Al werkt het wel op elke plek in huis, dan nog is het geen oplossing. Van stil zitten word je gewoon koud. Extra warm stoken daarvan word je duf in je hoofd.

Dus verwarm je lijf en houd je hoofd koel werkt voor mij het beste.

En bewegen tussendoor. Naar de wc gaan op een andere verdieping, of anders gewoon even tussendoor naar boven en beneden rennen.
Precies dit. Mijn man is echt niet kouwelijk ofzo maar zelfs hij heeft het op zolder koud.
Ik werk in een verwarmde kamer met mijn bureau tegen een verwarming aan maar je wordt idd suf van te warm.
Ik heb voornamelijk koude voeten dus ik heb wollen sokken en sloffen met een harde dikkere zool. Die sloffen hoeven pas na de lunch aan.
Op kantoor ga je toch ook niet met allerlei dekentjes zitten.

Als je daar zonder kan werken zou dat thuis toch ook moeten kunnen.

Met als extra voordeel dat je thuis geen last hebt van collega's die het warmer of kouder willen hebben dan je zelf.
sugarmiss schreef:
30-01-2021 13:27

Met als extra voordeel dat je thuis geen last hebt van collega's die het warmer of kouder willen hebben dan je zelf.

Op kantoor heb je meestal verwarming en airco tegen elkaar in draaien. Daar wordt het warm gestookt maar ook wordt de lucht ververst.

En je loopt misschien wat vaker en verder naar de kast of de printer, de koffiemachine, de wc etc.
Man zet een kacheltje aan om de ruimte even op te warmen en heeft dan sokken en een fleecevest aan. Dat is voor hem voldoende op een dag.
Het kantoor op mans werk is superklein en daar staat inderdaad de verwarming en airco aan, dus totaal niet te vergelijken met werken in de woonkamer.

Maar er zijn genoeg goede tips voorbij gekomen waar ik wat mee kan.
... Dus ik naar de stoffenwinkel voor een lap vilt... :frusty:
Nou ja, online bestellen kan ook.
Zorg ook dat je huis goed geventileerd wordt. Droge lucht kun je beter verwarmen. Ik heb het zelf vooral koud als ik moe ben of honger heb. Als die problemen opgelost zijn, gaat het al beter. En bewegen tussendoor inderdaad.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
sugarmiss schreef:
30-01-2021 13:27

Ik zit normaal niet de hele dag achter een beeldscherm en op 1 plek.
Snolkelderij schreef:
30-01-2021 14:33
... Dus ik naar de stoffenwinkel voor een lap vilt... :frusty:
Nou ja, online bestellen kan ook.
Ach ja, ik tetterde laatst tegen man: gooi me er hier maar uit, daar zit een Hema, zo lang niet geweest!
Hij reed een rondje en kon me zo weer oppikken.
sugarmiss schreef:
30-01-2021 11:38
To zegt dat man in de woonkamer werkt.
Als in de woonkamer de verwarming niet voor een aangename temperatuur kan zorgen dan wordt het hoog tijd dat je voor betere verwarming zorgt / je huis gaat isoleren.

Dat je warme sloffen aantrekt is tot daar aan toe. Maar dat je zou moeten werken met warmtekussens onder dekentjes en weet ik al wat niet meer is echt van de zotte.

Dus zet gewoon de verwarming hoger desnoods op 23 graden en als het dan nog koud is dan die je daar wat aan on plaats van met allerlei noodoplossing te hannessen.

Lekker makkelijk gezegd. Ik zit in een oud tochtig woningbouwhuis dat genomineerd is voor sloop of renovatie. Op de bank is het prima, maar aan tafel in dezelfde ruimte zit ik gewoon in de luchtstroom. Heeft geen enkele zin om de thermostaat daar hoger voor te zetten.
Festini74 schreef:
30-01-2021 10:42
Wat bij mij goed hielp was een dikke viltlaag op mijn bureaublad leggen, dit zorgt ervoor dat ik geen koude handen en onderarmen krijg.

Voor 8 euro 2 meter gekocht bij een stoffenzaak.
Dit was een supertip, dankjewel!
Ik heb een stuk vilt 3mm besteld ter grootte van mijn bureau. Het staat netjes en het scheelt behoorlijk in de koude handen. Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven