help wasmachine kapot
zaterdag 9 juli 2011 om 23:05
Vanmiddag heb ik een vloerkleed gewassen in de wasmachine, het was me al opgevallen dat er veel pollen waren losgelaten.
Heb vanavond nog een was gedaan en programma was afgelopen, maar het deurtje wou niet open. Na wat onderzoek, bleek dattie nog helemaal vol stond met water.
Deurtje nu open en al het water eruit...maar nou denk ik dat de wasmachine ergens (??) verstopt zit, maar waar? En hoe ontstop ik dat ding?
Heb vanavond nog een was gedaan en programma was afgelopen, maar het deurtje wou niet open. Na wat onderzoek, bleek dattie nog helemaal vol stond met water.
Deurtje nu open en al het water eruit...maar nou denk ik dat de wasmachine ergens (??) verstopt zit, maar waar? En hoe ontstop ik dat ding?
zaterdag 9 juli 2011 om 23:08
Ik weet dat er bij veel wasmachines onderaan een soort klein 'deurtje' zit, dit kun je openmaken (waarschijnlijk ertegen aan duwen en dan gaat 'ie open d.m.v. een soort veer), dan kun je een slangetje eruit halen (dat zit achter dat 'deurtje') en als je dan dat slangetje boven een teiltje houdt komt er zooi en water uit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit zelf heb gedaan, ik heb dit alleen gezien toen de monteur dat kwam doen omdat ik dacht dat de wasmachine kapot was (....) Ik weet dus niet zeker of hij nog meer heeft gedaan, of 'bijzondere handelingen' heeft verricht om het probleem te verhelpen... Maar misschien is dit een begin?
Succes in ieder geval!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit zelf heb gedaan, ik heb dit alleen gezien toen de monteur dat kwam doen omdat ik dacht dat de wasmachine kapot was (....) Ik weet dus niet zeker of hij nog meer heeft gedaan, of 'bijzondere handelingen' heeft verricht om het probleem te verhelpen... Maar misschien is dit een begin?
Succes in ieder geval!
zaterdag 9 juli 2011 om 23:15
zaterdag 9 juli 2011 om 23:16
quote:Vilma schreef op 09 juli 2011 @ 23:10:
Je filter!
Onderaan je wasmachine zit een klepje, die openmaken en het slangetje eruit trekken en leeg laten lopen met een bakje eronder.
Ik zou geen bakje doen maar een bak. Ik heb het 1 keer gehad en er kwam nog heel veel water uit!
Oorzaak toen was trouwens een lolliestokje.
Je filter!
Onderaan je wasmachine zit een klepje, die openmaken en het slangetje eruit trekken en leeg laten lopen met een bakje eronder.
Ik zou geen bakje doen maar een bak. Ik heb het 1 keer gehad en er kwam nog heel veel water uit!
Oorzaak toen was trouwens een lolliestokje.
zaterdag 9 juli 2011 om 23:21
Filter gevonden (hiephoi) en eruit gehaald, er zaten inderdaad wat pollen in de filter, maar eigenlijk niet zoveel als ik had verwacht. Vraag me af of het voldoende was om voor een verstopping te zorgen?
Of ergens anders zit een nog veel grotere verstopping.
Heb de wasmachine in ieder geval weer aangezet om te kijken oftie het doet.
Stomme vloerkleed ga ik in ieder geval nooit meer wassen...en ook nooit meer een WIT vloerkleed halen!
Of ergens anders zit een nog veel grotere verstopping.
Heb de wasmachine in ieder geval weer aangezet om te kijken oftie het doet.
Stomme vloerkleed ga ik in ieder geval nooit meer wassen...en ook nooit meer een WIT vloerkleed halen!
zaterdag 9 juli 2011 om 23:30
Hij doet het weer (pfiew).
Hahaha, nee het was geen Pers :p...het was er 1 van de ikea 80 bij 80 cm ofzo voor 10 euro. Ik dacht leuk voor naast mijn bed, lekker warm aan je voeten, maar na een paar dagen wastie al niet wit meer en nu, na een paar weken wastie zelfs bruin.
Dus ik wou proberen of ik hem kon wassen, dat kon inderdaad en wit istie ook geworden.
Alleen niet zo goed voor de wasmachine
Hahaha, nee het was geen Pers :p...het was er 1 van de ikea 80 bij 80 cm ofzo voor 10 euro. Ik dacht leuk voor naast mijn bed, lekker warm aan je voeten, maar na een paar dagen wastie al niet wit meer en nu, na een paar weken wastie zelfs bruin.
Dus ik wou proberen of ik hem kon wassen, dat kon inderdaad en wit istie ook geworden.
Alleen niet zo goed voor de wasmachine
zaterdag 9 juli 2011 om 23:32
Misschien is je wasmachine door het kleed uit balans geraakt. Heb ik eens gehad toen ik er iets te veel babywas in had gedaan. Hoogzwanger dus de paniek brak meteen uit. Monteur er bij en de trommel had te vol gezeten met te grote dingen (boxkleden en ledikantdekentjes) waardoor de machine het niet goed kon verdelen. Hij was na 2 minuten al weer weg, hoefde gelukkig niet te betalen