Help!!! Wat zijn leuke plaatsen om te wonen???

02-08-2012 21:07 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand leuke ideeen voor mij?

We wonen met een gezin (kindje van 1 jaar) nu in Haarlem, maar we zijn erachter dat dit niet de juiste plek voor ons is om te wonen.

Wij zijn op zoek naar

* een wat meer betaalbare rustigere plaats, niet in de randstad

(meer huis voor je geld)

* in het westen van Nederland

* een dorp

* dichtbij het strand

* kindvriendelijk

* plaats met wat gezellige terrasjes/restaurantjes

* basisscholen/middelbare scholen

* groen

Heeft iemand tips voor mij of woon je zelf op een prima plek? Ik ben heel internet aan het afstruinen, maar ik kom er niet uit.Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
quote:saracenen schreef op 02 augustus 2012 @ 21:22:

Tsja, dan zou ik boven IJmuiden g

aan wonen. Maar Haarlem is geweldig hoor!Oei ik las bijna IN ijmuiden. Nou daar wil je nog niet dood gevonden worden.
Den Haag is een dorp
daar heb je wel gelijk in...maar ik kijk wat haalbaar is...hahaquote:penelopeia schreef op 02 augustus 2012 @ 21:21:

De combinatie 'dorp' en 'middelbare scholen' is ook weer een lastige zie ik nu.. Je kunt niet alles willen he?
http://www.funda.nl/koop/ ... is-47657189-beukenrode-3/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
In Haarlem niet leuk wonen, je bent zo met de bus naar Zandvoort en je kan overal naar toe als je wilt. Het ligt er aan wat je te besteden hebt, Driehuis, Santpoort en Bloemendaal zijn ook prijzig. Ik woon in Beverwijk, maar dat is niet aan te raden, tenzij je naar Wijk aan Zee wilt, dat is voor een gezin wel leuk.
Alle andere leuke kustplaatsen zijn zo goed als in de randstad.

Scheveningen (Belgisch park) is leuk, Noordwijk.

Wat meer naar het Noorden is misschien Heiloo wat voor je.
een dorpje in Zeeland...? die voldoen bijna allemaal aan al je eisen
Heiloo!!
Bedankt voor al jullie reacties! Dat zijn er veel zeg!
's-Gravenzande!
Castricum of Heiloo
Wijk aan Zee

Heemskerk

Castricum

Zandvoort
Maasland en Maassluis veel groen net niet Westland dicht bij het strand Genoeg scholen kinderdagverblijf verblijven en makkelijk met Ov. Te doen ook leuke binnenstad met terrasjes en winkeltjes op loop afstand !
Ik ben echg heel benieuwd wat je niet leuk vind aan Haarlem. Want alle dingen die je opschrijft, die vind je in Haarlem. Zit je niet gewoon in de verkeerde wijk? Als je in de wijk tussen de pijlslaan en de ruyterweg woont (zeg maar tussen het spoor en de randweg) dan loop je zo Elswout in, heb je een heel dorps karakter in de wijk, want iedereen kent elkaar en nagenoeg elk kind zit op basisschool De Zuidwester. Je fietst in een half uur naar het strand en de stad zelf is op 5 minuten fietsen en toch echt zeer gemoedelijk te noemen. Ik snap echt oprecht niet wat er, gezien je wensenlijst, mis is met Haarlem.
Monster en idd Maasland of Maassluis, Hellevoetsluis
quote:galadriel schreef op 02 augustus 2012 @ 21:19:

Kijk

En staat al langer dan een half jaar te koop, vast wel wat onderhandeling in mogelijk.Die poster op de meidenslaapkamer!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Van Haarlem naar Maassluis... tsjah...
Alkmaar, alle voorzieningen aanwezig, dicht bij strand, diversiteit in winkels, scholen enz. Grote winkelcentrum in de stad, en vlakbij, in de Langedijk.
Kom naar Zeeland! Middelburg, Vlissingen, Goes... Dorpen: Veere, Heinkenszand, Vrouwenpolder, Domburg. Alles dichtbij (scholen, winkels, strand) en een uurtje van Rotterdam, Breda of Antwerpen af.
Rijnsburg. Zit je en vlak bij Leiden en vlak bij strand van Katwijk.
T is al eerder genoemd: sint pancras! Ik weet er nog een prachtig huis, special price for you!
quote:sosofie schreef op 02 augustus 2012 @ 22:53:

T is al eerder genoemd: sint pancras! Ik weet er nog een prachtig huis, special price for you!Kijk, een medestander!
Geen strand, maar wel heerlijk wonen: Kaatsheuvel!
Voorburg!!!
Bollenstreek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven