Herfst: auto weer beslagen

19-09-2013 10:44 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meestal als ik bedenk dat het handig zou zijn als.... Bestaat het al dus hopelijk heeft iemand dé oplossing.

Ik rij auto's die ouder zijn dan 10 jaar. Het probleem is in de herfst/winter dat de voorruit beslaat wanneer ik ga rijden.

De blower duurt even voor die warm is, dus die voluit aan zetten helpt ook niet met koude lucht.

Is hier een simpele oplossing voor zodat ik niet het eerste deel van de rit met mijn ruitentrekkertje aan de gang moet?
Van die kleine vochtvreterzakjes (met een pinguin erop) in de auto leggen?
Rijd je veel korte stukjes?

Even met een zeem afnemen en dan de blower aan.
Met auto ouder dan 10 jaar, bedoel je zonder airco? Want die helpt daar tegen.

Vroeger gebruikte ik een spons met leer er omheen. Die hielp altijd prima.
Zorg dat de binnenkant van je vooruit goed schoon is, dat scheelt de helft! Dus wassen met een schone doek.
Ik heb ook een oude auto zonder airco. Zit wel een stand op die de blower op de ruit richt, dat werkt erg goed. Maar mijn auto is ook echt binnen 5 minuten al warm

Als ik echt niks zie heb ik een trekkertje in de auto en zo'n zemen spons.
quote:eiland schreef op 19 september 2013 @ 10:50:

Met auto ouder dan 10 jaar, bedoel je zonder airco? Want die helpt daar tegen.

.

Ik bedoel dat hij vooral wat vochtiger is dan een modernere auto.

Ook geen airco en het duurt langer dan met onze 'goede' auto voor hij opgewarmd is.

Inderdaad veel korte stukjes, max. 10 km enkele reis.
Juist bij het rijden van korte stukjes heb je meer last van vocht. De auto heeft geen tijd om te drogen. Met de andere auto worden waarschijnlijk vaker langer afstanden gereden.

Is de thermostaat nog wel in goede staat?
Er bestaat iets dat je kunt gebruiken voor de spiegel in de badkamer, zodat deze niet beslaat, maar ik zou echt niet meer weten wat dat is. Ik zou zeggen, google eventjes.
Helaas geen tips. Wel erg herkenbaar. Ik ging gewoon met een zemen spons aan de gang.

In de winter was het zelfs zo erg dat ik mijn raam aan de voorkant ook aan de binnenkant kon krabben.

Dat autootje is nu verkocht en we hebben er nu een met airco.
quote:ranonkel06 schreef op 19 september 2013 @ 10:46:

Van die kleine vochtvreterzakjes (met een pinguin erop) in de auto leggen?Die gebruik ik ook en het werkt goed! Als het zakje verzadigd is gooi je het in de magnetron en is hij weer klaar voor gebruik!
Kranten in je auto leggen.

Het vocht trekt erin en als je regelmatig de kranten wisselt heb je zo een goedkope vochtvreter.
er bestaat anticondensspray. Of het werkt weet ik niet.
Goede tips, ik heb er ook last van (15 jaar oud bakkie) en wil er ook iets aan doen. Vochtvreters ga ik proberen!
Een anticondensdoek halen bij de Halfords, kost geen drol en werkt goed.

Verder regelmatig met je raam op een kier rijden zodat het vocht er uit kan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou ik zat hier vanmorgen ook aan te denken.

Ik heb ook een wat oudere autootje en zat me er vanmorgen ook een beetje aan te ergeren.

Ik had de blower aan, binnen en buitenkant afgenomen en toch besloeg het raam weer.

Na een tijdje trekt dat alles wel weer weg, maar zou toch fijn zijn om gelijk goed zicht te hebben.

Ook mijn 2 buitenspiegels duren even voordat ik er weer goed zicht mee krijg.
het raam een pietseltje (bijna onzichtbaar) open laten staan 's nachts helpt ook

en vlak voor vertrek heel even alle ramen open en dicht
De airco aanzetten en tevens de verwarming aan. De airco haalt het vocht uit de lucht.
quote:lilalinda schreef op 19 september 2013 @ 12:32:

het raam een pietseltje (bijna onzichtbaar) open laten staan 's nachts helpt ook

en vlak voor vertrek heel even alle ramen open en dichtDit dus én de blowers op recirculeren zetten, dat de blowers dus 'verse' lucht van buiten halen, en niet steeds dezelfde lucht rond blazen.
quote:elninjoo schreef op 19 september 2013 @ 12:47:

De airco aanzetten en tevens de verwarming aan. De airco haalt het vocht uit de lucht.

De kans dat die oude auto` een airco hebben is ook niet erg groot.

En de tip die ze geven om te voorkomen dat spiegels beslaan, zou dat ook helpen bij ruiten?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:elninjoo schreef op 19 september 2013 @ 12:47:

De airco aanzetten en tevens de verwarming aan. De airco haalt het vocht uit de lucht.Er zijn nog veel oude auto's zondet airco! Ik denk dat dit topic over auto zonder airco gaat, anders heb je dit probleem natuurlijk helemaal niet!
quote:Cateautje schreef op 19 september 2013 @ 11:05:

Er bestaat iets dat je kunt gebruiken voor de spiegel in de badkamer, zodat deze niet beslaat, maar ik zou echt niet meer weten wat dat is. Ik zou zeggen, google eventjes.Ja die tip bedoelde ik.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Cateautje schreef op 19 september 2013 @ 11:05:

Er bestaat iets dat je kunt gebruiken voor de spiegel in de badkamer, zodat deze niet beslaat, maar ik zou echt niet meer weten wat dat is. Ik zou zeggen, google eventjes.Daar gebruik ik gewoon shampoo voor, werkt prima. Maar of dat ook werkt op een autoruit?
Ja, ik (her-)ken dit!

Sowieso zorgen dat er zo min mogelijk vocht IN de auto terecht komt (dus nat haar, natte regenjas, natte hond proberen te vermijden).

De ramen bij instappen drogen met een handdoek en die handdoek in een plastic tas stoppen en weer mee de auto uitnemen als je uitstapt.

<<Ik ben heel benieuwd hoe het mij deze herfst bevalt, heb sinds een paar dagen een auto met airco!>>
Een langer stuk rijden met de raam op een kiertje.

Ik heb een hele winter iedere dag een klein stukje naar het station gereden, daar werd mijn auto niet beter van... Hij werd steeds hartstikke vochtig van binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven