Herfst- en winterbloeiers

15-08-2011 22:01 22 berichten
Ik heb vanochtend mijn tuin helemaal ontdaan van het onkruid en dode bloemen. Er staan alleen nog 3 stokrozen in. Verder is het helemaal kaal.

Het is ondertussen half augustus dus zomerbloeiers heb ik niet meer zo veel aan nu we richting herfst en winter gaan. Maar ik heb geen idee wat ik kan planten. Ik heb wel wat gegoogled maar ik kom niet een site tegen waar ik makkelijk kan zien wat er in de herfst en winter groeit en bloeit.

Ik kom zelf niet verder dan een aster of heide.

Wat vind jij een mooie plant voor de hefst en winter? Het liefst met plaatjes...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee..... Hier ook zo'n kale tuin . En om nu te wachten tot het voorjaar....
Ik ben een echte herfstbloeier: ik vind de herfst geweldig! En de winter ook!

Hulst staat volgens mij mooi in de winter....
SG, kom jij dan mooi staan te zijn in mijn tuin?
herfstanemoon

herfstaster

helleborus

alle planten in meerder kleuren te verkrijgen
en dan nog diverse bollen zoals

Dahlia's

Cyclaampjes

Wat voor kleuren wil je?

Wij hebben meerdere kleuren: geel met wit met o.a. helianthus (lijkt op zonnebloem),

vetkruid met witte bloemen (sedum),

witte herfstanemonen

en dahlia's

Voor de winter hebben we planten die gekleurde takken hebben zoals een kornoelje (heeft rode takken)

en een skimmia (met rode bloemen)

en een helleborus die na kerst bloeit.
anoniem_129132 wijzigde dit bericht op 15-08-2011 22:29
Reden: nu met plaatjes
% gewijzigd
quote:Ratteke schreef op 15 augustus 2011 @ 22:19:

SG, kom jij dan mooi staan te zijn in mijn tuin? Oh leuk! En dan hou ik wel een bosje blommen in mijn handen.
En, als het sneeuwt.... juist ja! Levende sneeuwpop!
Ik vind blauw altijd mooi maar dat heb ik al jáááááren. Dus nu wil ik wel eens wat anders. Roze, wit, rood, oranje, roestbruin, zwart ik vind het allemaal prima.

Helleborus vind ik iid een mooie plant. Ik heb het één keer gehad, ging toen geloof ik niet zo heel goed in mijn tuintje. heeft bijna niet gebloeid.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 augustus 2011 @ 22:24:

En, als het sneeuwt.... juist ja! Levende sneeuwpop!Klinkt helemaal geweldig! Wanneer kom je? Ik geef regelmatig water en voeding, kan je na de winter iig gezond en wel weer naar huis
Ratteke, je kan het best een tuinplan maken. (Jee dat klinkt oenig)

Ik bedoel een overzicht van bodemkruiper, middelgrote planten en grote planten: zo creëer je hoogte en diepte

Daarna kijk je wat je vaste planten daarin kunnen zijn en de eenjarigen.
Chocolata, ik heb maar een héél klein tuintje. Daar staat al een joekel van een vlinderstruik in en ik heb dit jaar een blauwe regen gekregen. Die moet nog goed gaan groeien. Ik hou helaas niet zo heel veel ruimte over.

Maar je hebt zeker mooie planten geplaatst. Die Helianthus is erg mooi. Sedum ook, maar wordt dat niet heel groot?

Friezinnetje, dank voor de bollen! Helemaal niet meer aan gedacht! Bollen planten... Ik had jou toch dit jaar zaadjes gestuurd van het een en ander? Is daar nog wat van opgekomen? Bij mij is helemaal niks tot bloei gekomen. Van alles wat ik had gekocht is niks opgekomen. Raar he?
Ratteke, dan zoek je dus bodembedekkers en veel eenjarigen voor onder en rondom je vlinderstruik en blauwe regen

Sedum komt in verschillende hoogtes, bijvoorbeeld de sedum pachyclados die wordt zo'n 5 cm hoog;

of vetmuur - ja heet echt zo

of slaapkamergeluk

Ik heb drie jaar lang een mooie Viburnum Tinus voor de deur gehad. Hij bloeit de hele winter door met witte of pastelroze bloemschermen. Helaas is hij kassie wijle, zonder dat ik weet wat er is gebeurd. Er komt een nieuwe.

[img]http://www.burncoose.co.uk/site/img/pro ... _price.jpg[/img]
Viooltjes planten, die bloeien de hele winter door.

Leverbloempje (Hepatica)

Wolfsmelk

Helleborus Foetidus 'Wilgenbroek Geel' (12-4)

Mathiasella bupleuroides 'Green Dreams' (4-6)

Herfst:

Monnikskap

Zilverkaars

Dropplant/Anijshyshop Cotton Candy

Citroenverbena, verveine (keukenkruid)

Zeeuws Knoopje

Duizendknoop

Blauwe Spirea

Meisjes Ogen "Ruby Red"

Rode Zonnehoed "prairie splendor"

Prachtkaars

Tuingeranuim "Jolly Bee"
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Heerlijk, wat veel tips! De bloemen en planten van Tickel ga ik googlen. Zonnehoed vind ik mooi, wist alleen niet dat het een herfstbloeier is.

Ik zag zondag nog een mooi exemplaar in Blijdorp. Die wil ik zeker wel in mijn tuin hebben.

De plant van Bahco ken ik ook niet. Ik kan weer even vooruit met kiezen!
Leuk! Ik was ook al op zoek naar bloeiende planten voor in de herfst en winter.

Heeft iemand nog een goedkope tip om snel een stukje grond te bedekken? We hebben een braakliggend stukje grond waar nu veel onkruid in staat en waar dus ooit de stoep komt. Dus ik wil er niet veel geld aan spenderen omdat het gemeentegrond is, maar ik wil het wel een beetje opleuken.

Nu staat er al een rijtje boompjes zodat ik het vanuit huis niet zie, maar als je aan komt rijden/lopen ziet het er zo bouwplaatserig uit.
Graszoden? Of wil je echt planten/bloemen planten? Heide misschien? Ik zag dat gisteren staan bij een bloemenwinkeltje hier in het centrum. Ga ik denk ik wel wat van aanschaffen.
Ik vond op internet nog een pdfje met vaste planten en bloeimaanden.

http://www.planten-debock ... oog/debock_ecatalog_3.pdf
“Don’t look back – you’re not going that way.”
jeetje, daar staat veel op zeg.
Ja, ratteke, wij hebben nog zaadjes geruild

Helaas is er bij ook niet veel opgekomen, want had ze mooi in zaaibakjes gedaan. Te veel regen te veel zon, slakken. Paar zijn opgekomen, maar weet niet in eens meer wat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven