Hervulbare knijpzakjes

04-09-2017 20:49 22 berichten
Iemand hier ervaring mee?

Mijn zoon eet (nou ja, drinkt) graag knijpfruit. Ik zou hem echter best eens een gezondere variant willen aanbieden, zelfgemaakt dus. Ook lijken die dingen me ideaal om onderweg een portie yoghurt mee te nemen (voor de kinderen). Kan ik die eventueel eerst blenderen met wat fruit.

Dus: welke zijn handig? Waar heb je ze gekocht?
Lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee! Bedenk mij dat de 'gewone' zakjes ook wel herbruikbaar zijn als je ze goed uitspoelt. Met een dun trechtertje zijn ze denk ik wel weer te vullen.

Ik ga het morgen eens proberen :-D
Bol.com zoeken op hervulbare knijpzakjes.
Vind je er meteen veel!
Ik heb ze van het merk Squooshi, een jaar of 5 geleden gekocht in het buitenland, toen er nog weinig opties waren.

Werkt opzich prima maar het blijft moeilijk om ze echt goed schoon te maken. Er blijven altijd wel vezels/zaadjes in een of ander randje zitten. Wat ik deed/doe was direct na gebruik uitspoelen/schoonmaken, en 1 exemplaar zoveel mogelijk achter elkaar gebruiken tot hij kapot is ipv verschillende tegelijkertijd in gebruik te hebben, om zo 'oud' vuil een beetje te voorkomen.

Weet niet of er tegenwoordig betere zakjes zijn, deze werden destijds goed gewaardeerd maar ik vind ze dus niet perfect.
Oh, ik ben geen propere Mien, dus handig schoonmaken is voor mij wel een plus.
Toevallig vroeg ik me dit weekend af of dit soort zakjes ook te koop zijn om zelf te vullen. Bedankt voor de til op bol.com!
De knijpzakjes van Greenjump hebben een grote opening voor het vullen en het schoonmaken. Ik vind ze heel fijn.
In Amerika zijn die dingen mega populair dus als je op amazon.com zoekt naar reusable fruit pouches vindt je ze in allerlei soorten en maten :)

Bijv: https://www.amazon.com/WeeSprout-Double ... C0ETK2E0K7

Kunnen nog in de vriezer en vaatwasser ook.
Hoe houdt die ziplock zich? Ik heb nogal een kluns hier rondlopen, die knoeit werkelijk met alles. :monkey:
Kijkend naar de reviews best wel goed.

Heb ze zelf nog niet, zoontje is bijna een jaar en heeft meer interesse in blauwe bessen of banaanschijfjes dan gepureerd fruit momenteel :)
Als ik soms al zie hoe moeilijk een flesje melk die even gestaan heeft goed schoon te maken is.
Lijkt dit me helemaal lastig.

Dat voorbeeld van blablamana kan bijvoorbeeld in de vaatwasser.
Maar wat komt er nou werkelijk door die hele kleine opening on echt goed te kunnen schoonmaken ?

Het idee lijkt mij wel heel handig maar ik vind de hygiene ook wel een punt.
Bij de Xenos hebben ze hervulbare waterzakjes.
de ziplock houdt wel goed mits je netjes vult en er geen vuil tussen zit. MAar dat lukt wel.

En idd ze kunnen in de vaatwasser maar die doet niet zoveel. Als je pech hebt spoelt hij er juist vuil in.
Schoonmaken gaat t beste met een baby flessenborstel. Ik heb er een van Avent. Tandenborstel werkt misschien ook wel goed.
Schnitzel schreef:
04-09-2017 22:17
de ziplock houdt wel goed mits je netjes vult en er geen vuil tussen zit. MAar dat lukt wel.

En idd ze kunnen in de vaatwasser maar die doet niet zoveel. Als je pech hebt spoelt hij er juist vuil in.
Schoonmaken gaat t beste met een baby flessenborstel. Ik heb er een van Avent. Tandenborstel werkt misschien ook wel goed.
Mmm, en dan drogen op een flessenrekje ofzo?

Ik ben nog niet helemaal overtuigd merk ik. :hyper:
ja rekje idd, of ff in de zijkanten knijpen dan blijven ze ook wel een beetje open staan

Ik had ze destijds gekocht omdat we in een ontwikkelingsland woonden waar behalve vers fruit geen (verantwoorde) babysnacks te koop waren. Zo kon ik toch makkelijk iets meenemen of onderweg voeren. Toen we weer terug in europa waren heb ik ze een hele tijd niet meer gebruikt. Laatst kwam ik ze tegen in de kast en mijn kinderen vonden ze grappig, het bleek bovendien een manier om ze stiekem groente te geven. Nu gebruik ik ze dus weer, maar ik zou ze niet meer kopen. .
Je fruitpuree kan toch ook in een gewone beker? Een hoera-rietje erin en klaar.

Mijn kinderen vinden die dingen cool maar het is een crime om ze goed schoon te maken.
Bij mij krijgen ze alleen dingen mee die in een vaatwasserbestendige verpakking kunnen en anders maken ze het maar lekker zelf schoon.

(Gelukkig heb ik kinderen die water echt lekker vinden, en fruit in partjes eten....)
patchouli_ wijzigde dit bericht op 04-09-2017 22:56
4.39% gewijzigd
Ik heb het wel geprobeerd hoor, die vulzakjes.
Veel gedoe, gemors, wij mogen het schoonmaken en zelf doen is er echt niet bij.
Why?

Appel mee en een bakje yoghurt. Klaar.
Maline schreef:
04-09-2017 21:22
De knijpzakjes van Greenjump hebben een grote opening voor het vullen en het schoonmaken. Ik vind ze heel fijn.
Volgens de beschrijving zijn ze zelfs binnenstebuiten te keren voor het schoonmaken. Dan moet je toch bij alle hoekjes en gaatjes kunnen!
patchouli_ schreef:
04-09-2017 22:51
Je fruitpuree kan toch ook in een gewone beker?

Mijn kinderen vinden die dingen cool maar het is een crime om ze goed schoon te maken.
Bij mij krijgen ze alleen dingen mee die in een vaatwasserbestendige verpakking kunnen en anders maken ze het maar lekker zelf schoon.

(Gelukkig heb ik kinderen die water echt lekker vinden, en fruit in partjes eten....)
Goh, wat een impliciete veroordelingen in een stukje. Misschien niet zo bedoeld, maar het komt vrij pinnig over.

Zoon eet uiteraard ook gewoon fruit in stukjes en drinkt ook water. Maar fruitpuree vindt hij erg lekker en ik heb liever dat hij dat 'snoept' dan een zak chips of zoetigheid. Zeker als het zelfgemaakt is. Uit een beker gaat hem niet worden, dat wordt echt een knoeizooi.
KalindaSharma schreef:
04-09-2017 22:57
Goh, wat een impliciete veroordelingen in een stukje. Misschien niet zo bedoeld, maar het komt vrij pinnig over.

Zoon eet uiteraard ook gewoon fruit in stukjes en drinkt ook water. Maar fruitpuree vindt hij erg lekker en ik heb liever dat hij dat 'snoept' dan een zak chips of zoetigheid. Zeker als het zelfgemaakt is. Uit een beker gaat hem niet worden, dat wordt echt een knoeizooi.
Wat lees jij een boel wat er niet staat.

Het is niet pinnig bedoeld. Ik ben bv ook blij dat mijn jongste liever water mee heeft dan melk. Als dat een keer in de beker blijft zitten krijg je die lucht er amper nog uit.

Hier 3 en soms 4 kinderen. Ik heb geen zin om elke dag vier van die zakjes uitwassen. Beker of bakje mee en hup in de vaatwasser.
KalindaSharma schreef:
04-09-2017 22:57

Wat lees jij een boel wat er niet staat.

Het is niet pinnig bedoeld. Ik ben bv ook blij dat mijn jongste liever water mee heeft dan melk. Als dat een keer in de beker blijft zitten krijg je die lucht er amper nog uit.

Hier 3 en soms 4 kinderen. Ik heb geen zin om elke dag vier van die zakjes uitwassen. Beker of bakje mee en hup in de vaatwasser.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven