Het algemene verhuistopic!

16-05-2017 16:30 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat er al zoiets was, maar ik kon het niet vinden, dus maak ik er zelf maar eentje. Mocht er nou al wel zo'n topic zijn, zeg het even, dan sluit ik me daar aan.

Ik ga eind juni verhuizen. We hebben ons eerste huis gekocht en ik heb er heel veel zin in, maar het verhuizen zelf kijk ik niet echt naar uit. In het huis hoeft weinig te gebeuren gelukkig, maar alles inpakken, meubels uit elkaar, alles weer uitpakken, niet echt mijn hobby. :nut: Volgende week is mijn man de hort op en de week daarop zijn we samen een weekje weg, dus opeens begint de tijd wel te dringen! :-[ Als we terugkomen krijgen we al bijna de sleutel en in het nieuwe huis moet nog wel geschilderd en behangen worden enzo (we overwegen nog of we dat gewoon laten doen).

Zijn er nog anderen die binnenkort verhuizen en zin hebben om daarover mee te schrijven?
Ik schrijf ook graag mee, ons huis komt volgende week in de verkoop en we hebben al wat gekocht. Ik heb al het eea meegelezen hier en het is toch wel weer een gedoe. Maar het is het vast allemaal waard!
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
05-06-2017 17:46
Goed bezig Haper!
Wij hebben afgelopen week compleet onverwacht binnen een week ons huis verkocht.
Wow, das snel! Gefeliciteerd!! Beter sneller dan gedacht, dan langer dan verwacht ;)
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee, over den paar weken de sleutel van ons eerste koophuis, en een paar weken mater verhuizen we.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Shine_bright101, spannend!

Wij krijgen morgen de sleutel! :cheer2: Over ruim twee weken al verhuizen dus het gaat ineens heel erg snel!
Alle reacties Link kopieren
Pfffff.... alle muziek en film zitten in dozen (115 dozen in totaal, oeps je kan maar een hobby hebben!). Verder vandaag alle lampen gekocht voor het nieuwe huis. En de nieuwe tuin goed verzorgd! Morgen nog een beetje inpakken en dan volgend weekeinde de laatste grote slag. De verbouwing gaat gestaag door en halverwege volgende week de grote schoonmaak in het nieuwe huis en dan eindelijk over!!! Zo spannend allemaal!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Drackie, al aan dr gang geweest in het nieuwe huis?

Wow Haper, dat zijn wel heel veel dozen, haha. Succes met uitpakken straks ook weer;)
Jullie gaan goed! Spannend hoor.

Wij zitten midden in de bedenktijd die onze koper heeft na het tekenen. Dan natuurlijk nog de financiering die rond moet. Wel spannend allemaal. Het klinkt allemaal hoopgevend, maar toch.
En we moeten gaan kiezen om ons nieuwe huis wat eerder te doen, anders zitten we zonder huis. En dat is in onze situatie zeker niet handig. Maar dan nemen we wel een gok, want wat als de koper het niet rond krijgt? Dan zitten er veel eerder met dubbele lasten dan gepland. Een heel gedoe dit, haha. Ben blij als we 2x bij de notaris hebben gezeten en alles rond is.
Ik heb minder meegeschreven dan gehoopt, want wat is het druk zeg, zo'n verhuizing. Helemaal met een baby. We gaan over twee dagen over dus we zitten nu midden in de dozen. Het klussen is zo goed als klaar in het nieuwe huis, er moeten alleen nog wat kleine dingen gebeuren. Mijn man is heel veel aan het werk dus het inpakken komt vooral op mijn schouders neer. Ik kan niet wachten tot we een week verder zijn en in ons nieuwe huisje zitten!

Haper, 115 dozen! Jeetje, dat is het dubbele van ons totale aantal dozen, flinke hobby :-D Van jullie allebei?

Taartje, spannend is die tijd. Ik vond het als koper al spannend, maar ik kan me voorstellen dat er voor de verkoper ook veel vanaf hangt.

Drackie, leuk dat jullie de sleutel hebben! Hoe was het in jullie nieuwe huis?
Alle reacties Link kopieren
Oh man, hier met nog precies 3 maanden op de teller begonnen met de eerste dozen in te pakken, nu al stress. Heb er nu geloof ik al een stuk of 15 gevuld, met boeken, albums, kerstspullen, beddengoed (in vuilniszakken) en jeugdmemorablia (lang getwijfeld of ik mijn oude schoolagenda's zou weggooien, maar die bevatten zoveel herinneringen dat ik toch maar besloten heb ze te houden :biggrin: ) en nog meer prul. Ook al zo'n 3 dozen met onnodige spullen weggegooid, heerlijk.

Volgende horde is de voorraad winterkleding, maar ik heb nog geen slimme manier gevonden om die in te pakken. Hoe doen jullie dat? Het neem onnodig veel ruimte in in een doos, maar de koffers gaan we gebruiken voor de kluskleding en normale kleding die we meteen nodig hebben zodra we erin gaan. Ook in een vuilniszak dan maar?
I think I have a problem - I think I think too much.
Vuilniszak of als je stevigere plastic zakken hebt zoals die van de Ikea. Of in sporttassen of backpacks. Vuilniszakken scheuren snel.

Waar laten jullie dekbedden in je huis? Bij ons liggen ze nu onder het bed, maar dat ligt dus helemaal vol! Ze zitten in vuilniszakken dus het ziet er niet uit.

Wij hebben afgelopen week het laatste stuk vloer gelegd! Yes!!! Eindelijk geen zaagsel meer op alle spullen, geen zagen en andere klusspullen meer midden in de woonkamer. Heerlijk.
Nu op zoek naar een goede tweedehands kast.
Alle reacties Link kopieren
Wat een stress, echt helemaal niks is klaar in ons nieuwe huis. Er moet nog geverfd worden en anderhalve ruimte gestuct en geverfd. Donderdag gaan we over.... wat een ellende!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, ik kan me voorstellen dat je je gestresst voelt. Dan wordt het even schakelen als de boel eventueel niet af is.

Dat schakelen heb ik ook moeten doen nu we ons huis zo snel verkocht hebben. Dat betekent dat we in het nieuwe huis waar veel moet gebeuren ook minder tijd vooraf hebben. Dat wordt dus met z'n 6en een soort kamperen in ons eigen huis.
Totaal niet wat ik wilde, maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Ikeatassen zijn ideaal Dromenvangert!

Wat een stress Haper, laten jullie het doen of doen jullie het zelf?

Wij gaan volgende week zaterdag over. Maandag begint de schilder, maar helaas wordt het tapijt in de slaapkamer pas de maandag na de verhuizing gelegd. Maar goed, het is niet anders. Het meeste is wel geregeld nu, en ook de meeste dozen zijn ingepakt. Ik moet vooral nog adreswijzigingen doorgeven enzo. En een ritje IKEA natuurlijk! :biggrin:
-
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 18-06-2017 06:24
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dromenvangert schreef:
12-06-2017 16:31

Volgende horde is de voorraad winterkleding, maar ik heb nog geen slimme manier gevonden om die in te pakken. Hoe doen jullie dat? Het neem onnodig veel ruimte in in een doos, maar de koffers gaan we gebruiken voor de kluskleding en normale kleding die we meteen nodig hebben zodra we erin gaan. Ook in een vuilniszak dan maar?
Je kan bij de Blokker van die zakken kopen waar je met een stofzuiger de lucht uit kan zuigen, ideaal! Ik bewaar er ook dekbedden en kussen voor logees in.
Alle reacties Link kopieren
Oh Taartje, gelukkig een lotgenoot! ;-) Het is inderdaad even een nieuwe realiteit accepteren ;-) Maar het is zo jammer... je plant iets, rekt het met twee weken, neemt vrij om ook nog te kunnen genieten en dan valt dat allemaal weer in duigen.

Vandaag de aannemer op het matje geroepen: dinsdag komt de stukadoor om de laatste ruimte aan te pakken. Daarna de laatste dingen in de keuken! Het woongedeelte wordt zover mogelijk afgeschilderd maandag! Dat is mooi. Dinsdag komt de schoonmaker en begint aan de eerste dingen. Iedereen werkt gelukkig heel soepel mee nu en wil schuiven hier en daar. De laatste ruimte zal later geschilderd worden. Dat is onze collectieruimte dus dan maar alles in dozen in het midden van de ruimte!

Goede nieuws is wel dat op het schilderen na het kantoor toch op tijd af komt gelukkig. Dus alles kan daar wel naartoe verhuizen. Tuinkamer kan dus ook ingericht worden. Er is vandaag veel overlegd en veel gedaan, waardoor er toch nog veel ruimtes klaar zijn op tijd. Maar ingrijpen was wel ff nodig zeg. Als de stukadoor maar op komt dagen, valt alles toch nog mee!

En weer verder met inpakken dan maar! :sarcastic:
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Over precies een week gaan we over! Ik ben het leven in de troep he-le-maal zat, dus ik kan niet wachten. Ik kan mijn kont niet keren en ik ben voortdurend alles kwijt. Mijn man is de hele tijd weg dus daar heb ik ook niks aan, en ik moet nog zoveel regelen. Ik weet niet eens meer aan wie ik al een adreswijziging heb doorgegeven dus dat schiet ook lekker op. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Oh Drackie, dat is mijn angst, haha. Wij moeten ivm eigen bedrijf zo enorm veel adreswijzigingen sturen, dat ik daar echt een goed systeem voor niet gaan bedenken, anders gaat het compleet mis.
Ik laat de post ook wel de hele poos doorsturen, dan ben ik de nieuwe bewoner hopelijk zo min mogelijk tot last.

Een week schiet op hoor! Lekker.

Haper ik duim voor je dat iedereen soepel mee blijft werken en dat het uiteindelijk meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben binnenkort de kijkersmiddag zodat we eindelijk onze woning in mogen. We hopen dan ook een indicatie van de opleverdatum te krijgen. Helaas hebben we al gehoord dat ze pas heel kort vantevoren de definitieve datum laten weten, twee weken, dus dat wordt lastig met plannen. Over een paar weken worden de eerste woningen in het project opgeleverd maar door de bouwvak zal die van ons pas in het najaar aan de beurt zijn helaas.

Huren jullie een verhuisbedrijf in of doen jullie het zelf? Sinds onze woning op Funda te koop is gezet krijgen we reclame van verhuisbedrijven in de bus. We wonen niet zo ver van onze nieuwe woning dus we kunnen wel elke keer als we straks gaan rijden wat meenemen maar de grote dingen zijn misschien toch wel handig om te laten doen...
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips voor de winterkleding dames! Ik denk dat ik die vacuumzakken eens ga checken, en anders de ikea shopper inderdaad!
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, de laatste loodjes wegen het zwaarst... Vooral in deze hitte!
Alle reacties Link kopieren
I know, Drackie! Maarrrr, de verbouwing komt toch grotendeels af bij ons.... 1 ruimte wordt niet gehaald, so be it! En door alle werkzaamheden lopen schoonmakers.... en daar word ik blij van! Morgen en overmorgen de laatste dingen inpakken en dan wonen we er gewoon vrijdag! :hello:
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Haper! Valt het toch nog mee!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed Haper, fijn!

Het is echt serieus eigenlijk te warm voor al die verhuistoestanden. Hier vandaag de taxatie van ons huis voor de koper. Het hoeft natuurlijk niet zo slim en span als bij een bezichtiging, maar je wilt het toch netjes hebben.
Nou ja, we doen ons best.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Wat fijn even een topic met herkenning! Wij gaan zaterdag verhuizen na een verbouwing van 4 maanden. Ik ben behoorlijk zwanger, zoontje van 1,5 en het is 33 graden en pfff ik vind het heftig. Qua klussen gaat alles nu op schema, al gaat alles wat langzamer door het mooie weer heb ik het idee. Ik voel de stress toch wel ondanks dat alles goed lijkt te komen.

Aannemer is op zich top maar nu de afwerking gedaan moet worden vinden we hem hier en daar wat slordig, hij zit met z'n hoofd al bij twee andere projecten. Maar de afwerking daar gaat het mij nou juist om! Al dat gesloop en gedoe vond ik niet zo boeiend, maar nu alles wordt afgewerkt ga ik me er mee bemoeien haha :biggrin:

kamer van zoontje staat vol met dozen en verder blijf ik maar weggooien, heerijk! 115 dozen jeetje wat veel! Wij komen uit rond 25-30 denk ik. Zeker nu we zo'n beetje de helft van onze spullen hebben weggedaan.

Pas goed op met vuilniszakken gebruiken! plak er duidelijk briefjes op oid, hoe makkelijk die zakken niet toch goedbedoeld door iemand worden weggegooid.. Wij gebruiken Ikea tassen voor alle kleding en textiel, wel zo veilig en lekker stevig.
Alle reacties Link kopieren
Oh my... morgen is het zover. Vandaag eerst in het nieuwe huis kijken bij de laatste dingen. Eindelijk komt de stukadoor om de laatste kamer te stucen! Schoonmakers doen goed werk gelukkig. En daarna nog weer wat inpakken. Heb helemaal de zenuwen voor morgen, maar ja... een verhuisbedrijf komt het doen, dus die weten wel hoe of wat ;-)

Hoe is het bij jullie, Taartje en Drackie?

En Boertje... wat spannend allemaal! Heel veel succes met de laatste loodjes ook!
Nothing takes the past away like the future

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven