Het algemene verhuistopic!

16-05-2017 16:30 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat er al zoiets was, maar ik kon het niet vinden, dus maak ik er zelf maar eentje. Mocht er nou al wel zo'n topic zijn, zeg het even, dan sluit ik me daar aan.

Ik ga eind juni verhuizen. We hebben ons eerste huis gekocht en ik heb er heel veel zin in, maar het verhuizen zelf kijk ik niet echt naar uit. In het huis hoeft weinig te gebeuren gelukkig, maar alles inpakken, meubels uit elkaar, alles weer uitpakken, niet echt mijn hobby. :nut: Volgende week is mijn man de hort op en de week daarop zijn we samen een weekje weg, dus opeens begint de tijd wel te dringen! :-[ Als we terugkomen krijgen we al bijna de sleutel en in het nieuwe huis moet nog wel geschilderd en behangen worden enzo (we overwegen nog of we dat gewoon laten doen).

Zijn er nog anderen die binnenkort verhuizen en zin hebben om daarover mee te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Haper! Veel succes morgen!

Ik heb een paar relaxdagen gehad, maar vandaag zal ik weer hard aan de slag moeten want er moet nog best wat gebeuren. Morgen dagje Ikea en vrijdag de laatste spullen inpakken. Morgen is ook de schilder klaar als het goed is. Helaas wordt het tapijt voor de slaapkamer pas maandag gelegd, dus het bed kan nog niet in elkaar zaterdag. Dat is wel een tegenvaller, maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Nu komt het wel heel dichtbij Haper. Spannend! En leuk natuurlijk.
Jullie hebben wel de warmste dag uitgekozen om te verhuizen. Fijn dat je een verhuisbedrijf hebt ingehuurd, haha. Poeh, voor hen zal het ook wel warm zijn.

Ik zit nu middenin de verjaardagen en feestjes hier thuis. Tussendoor probeer ik af en toe alvast een doos in te pakken.
Half augustus krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en dan hebben we een week of 4. Dus het liefst heb ik voor die tijd zo veel mogelijk al ingepakt.

Va het weekend gaan we de vloer uitzoeken. En dan snel ergens iets gaan afspreken voor de keuken en de badkamer. Maar door de bouwvak ed zal dat wel niet kunnen allemaal voor we er in gaan.
Ik ben wel benieuwd hoeveel spullen veel van jullie hebben, als ik lees hoe lang er gedaan wordt over inpakken. Nu snap ik dat het met kinderen al een heel ander verhaal is: dan heb je nu eenmaal veel meer spullen. Maar ik was voor mezelf eigenlijk heel snel klaar. In een dagje had ik alles wel ingepakt. Ik kwam dan ook maar aan 12 dozen + een paar tassen voor kleding, kampeerspullen en dat soort grote dingen.

En Haper heel veel succes nog vandaag. Wat balen dat het vandaag zo warm is...
anoniem_6382b7bf2d481 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 15:10
17.66% gewijzigd
En Haper wat vervelend al die stress. Wij hadden dat ook: toen we er woonden, moest in beide slaapkamers de vloer nog gelegd worden. Maar bij een slaapkamer kon dat pas na een hele tijd, vanwege een lekkage moesten er eerst nieuwe wanden worden geplaatst en die moest ik nog verven. Met die hitte ging dat overdag niet, dus ik ben regelmatig tot 1 uur 's nachts bezig geweest...

Qua klussen is het hier nog steeds niet af overigens. Vind ik wel jammer, ik ben wel van het aanpakken. Maar mijn vriend doet de dingen liever op het gemakje en ik ben toch wel afhankelijk van hem voor bepaalde beslissingen. :P
Alle reacties Link kopieren
Nou, zit ik alweer even achter de computer hahaha... vanochtend om 5 uur opgestaan om verder te pakken. De verhuizers kwamen om 07.30 uur. Om half 12 was alles uit de tuin al weg en een hele reeks aan dozen en de hele muziek en film-collectie met apparatuur al in ons nieuwe huis hahaha.

Nu de laatste dingen aan het inpakken. Morgen deel 2, de rest van het huis. En daarna eerst oude huis schoonvegen voor oplevering en daarna heerlijk uitpakken! ;-)
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
We zijn over! Nu ben ik bekaf en we moeten nog flink wat uitpakken, maar dat komt later wel. Superblij met ons prachtige huis!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Drackie en Haper! Ik kan wel serieus uit kijken naar het moment dat wij ook over zijn. Duur alleen nog even. Nu veel dingen regelen.

Vandaag zijn we op pad geweest voor vloeren en iets voor de ramen. We zijn er totaal nog niet uit. Wat een keuze zeg. Pfff....
Nu een compleet vol hoofd, want vrijdag ook de keuken uitgezocht.
Morgen naar even niks uitzoeken en doen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verhuizing is 3 jaar geleden. Ik had een meevallertje en heb meteen een verhuisbedrijf ingeschakeld.
Door mijn werk kom ik bij veel verhuizers en ik had er 2 uitgenodigd waar ik een heel goed gevoel bij had (ik kende de bedrijfsvoering).
De goedkoopste heeft de klus gekregen en ik vond het erg relaxed. Het is allemaal al stressvol genoeg.

De reden voor een verhuizer was dat ik met een gehuurd busje een keer of 3 op en neer zou moeten, het ruim een half uur enkele reis was en ik drie-hoog woonde zonder lift. Als je nog lekker jong bent is het best leuk met vrienden en familie te verhuizen en dat wilden ze ook best doen, maar mijn vrienden, familie en ik zijn halverwege de 40, begin 50 en er zijn wat ZZP'ers bij. Als een van hen bijvoorbeeld door de rug zou gaan en een paar weken niet zou kunnen werken zou dat enorm vervelend zijn. En bij schade ben je met een Erkende Verhuizer gewoon volledig verzekerd tegen vervangingswaarde.

Om 07:00 stond de verhuiswagen voor de deur met een verhuislift en om 14:00 reed de lege verhuiswagen bij mijn nieuwe huis weg. Heerlijk!
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Pff, de sleutel krijgen we over een paar dagen. Maar het is HEEL druk op t werk, en ik ben Nu al bekaf. Gelukkig hoeven wij alleen maar te schilderen, maar ik zie er tege op. Over 3 weken gaan we dan verhuizen. Ik zie er nu al tegenop. Hoe combineren jullie werk en verhuizen/klussen? Ik werk door, en heb de week voor de verhuizing vrij. En de dag erna..
Wij hebben de sleutel nu een paar weken. In de weekenden klussen en na werktijd af en toe wat spullen inpakken. De 3 dagen voor de verhuizing zijn gereserveerd voor 1 dag nieuwe huis schoonmaken en nog 2 dagen om alles nog in te pakken in het oude huis. Ook wij hebben een verhuisbedrijf ingeschakeld. Ik hoop dat dat vlot zal verlopen... Kan niet wachten tot we over zijn!
Alle reacties Link kopieren
Pffff... we zitten sinds vrijdag in ons nieuwe huis. Verhuizing verliep soepel.... maar wat een dozen en alles is nieuw en anders. Zo moeilijk om alles zijn plek te geven. Vandaag het oude huis opgeleverd. Morgenavond de ene helft van het huis (het woongedeelte) hopelijk goed ingericht. In het kantoor, de garage, muziek en tuinkamer wordt nog hard gewerkt. Hopelijk komt dat snel af, zodat dat ook mooi gemaakt kan worden!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Haper schreef:
26-06-2017 21:20
Pffff... we zitten sinds vrijdag in ons nieuwe huis. Verhuizing verliep soepel.... maar wat een dozen en alles is nieuw en anders. Zo moeilijk om alles zijn plek te geven. Vandaag het oude huis opgeleverd. Morgenavond de ene helft van het huis (het woongedeelte) hopelijk goed ingericht. In het kantoor, de garage, muziek en tuinkamer wordt nog hard gewerkt. Hopelijk komt dat snel af, zodat dat ook mooi gemaakt kan worden!
Wat cool, hebben jullie een muziek studio in de tuin? Zijn voor mijn man aan het oriënteren op een muziekstudio in de tuin, dus ben benieuwd hoe jullie het hebben! :)
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Dromenvangert, geen studio hoor. Wij zijn muziekverzamelaar, dus een ruimte waar onze hele collectie in kan van cd/vinyl/cassettes/dvd/bluray. Die ruimte wordt ook een doorgang naar de tuinkamer en het kantoor. Het is een complex gebeuren, maar het wordt heel cool ;-)
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
toch superleuk! Altijd mooi als je ruimte hebt voor het uitstallen van een muziekcollectie :)
I think I have a problem - I think I think too much.
Haper, de ruimte voor jullie verzameling klinkt erg tof!

Ik lees (en schrijf zo nu en dan) heel graag mee! Eind augustus krijgen mijn vriend en ik de sleutel van het nieuwe huis. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Het is de eerste keer dat ik op mezelf en samen ga wonen. Daarbij begint eind augustus mijn nieuwe opleiding en mijn vriend heeft meerdere banen dus dat vergt een hoop planning. Ook bij mij zullen lijstjes noodzakelijk zijn.

Maar ik heb er gelukkig ook ontzettend veel zin in :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met de net verhuisden? Valt het uitpakken een beetje mee?

Wij hebben afgelopen week te horen gekregen dat onze koper de financiering rond heeft en ons huis dus definitief verkocht is! Zo ontzettend blij mee.

Verder wordt ik helemaal onrustig van alles wat uitgezocht en bedacht moet worden, haha. Vannacht in mijn droom bedacht dat ik de vloer toch door gelegd wil hebben in de keuken, maar dan moet ik er een plavuis half uit zien te krijgen die al gelegd is, want in de bijkeuken liggen die plavuizen door en die moeten gewoon blijven liggen. Dus vanmorgen om kwart over zes al uitgezocht of dat mogelijk is.
Word je niet echt uitgeruste van kan ik je zeggen, haha.

Verder flink aan het inpakken. Ik heb al aardig wat dozen, maar doordat alles uit kasten ed komt lijkt het net of ik nog niks gedaan heb. Maar goed, we gaan gestaag door.
Wij zijn ook druk aan het uitzoeken en inpakken.
Nog 4 dozen op zolder doorspitten en dan is op zolder alles klaar om te worden verhuist.

Inmiddels ook druk bezig vloeren, gordijnen en verf uit te zoeken. Verf is al gelukt, nu de rest nog.

Over 2,5 week krijgen we de sleutel. Vandaag bericht gehad met de definitieve tijd van de inspectie voorsfgaande aan de notaris. Vroeg in de ochtend dus we kunnen smiddags meteen aan de bak.
Planning voor de kids is ook klaar. We hebben maar 8,5 dag samen dat we kunnen klussen (excl weekend) dus op de dagen dat de kids niet naar de opvang gaan hebben we wat anders geregeld. Dan kunnen wij doorwerken.
Wel even jammer maar het is niet anders en de opa en oma's komen dan dus voor hun ook feest!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn morgen 3 weken verder... dit weekend hopelijk de laatste dozen uitpakken en spullen op zijn plek zetten. Duurt toch allemaal veel langer dan je denkt. Daarna moeten we nog lampen en schilderijen gaan hangen!

Maar we komen er wel ;-) En de zomer is nog lang!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Hello! Een tijdje afwezig geweest.
Wat druk kun je zijn! Klussen en gewerkt, (succesvol) gesolliciteerd voor een nieuwe baan. Familielid in ziekenhuis(zag er eerst slecht uit, maar ze lijkt er bovenop te komen) en tussendoor nog ceremoniemeester op bruiloft geweest.
Pfff kon van alle stress weinig slapen, en dat is te zien..
Het huis bijna helemaal geschilderd, de plinten moeten nog gelegd worden en de vloer in de was zetten.. afgelopen weekend wees 1 van onze helpers ons op een rare lamp in een kast op de slaapkamer. Vd week een elektricien bijgehaald, en die geeft aan dat de gehele bedrading in t huis een zooitje is. :woa:
Ik ben heel bang voor de kosten..
iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Hier idem dito Shine Bright... er bleek uiteindelijk niets te kloppen van de electra.... maar ja, de rekening hebben we nog niet hahaha
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat zijn onverwachte dingen waar je niet op zit te wachten. Balen!
Wij hebben inmiddels een flink deel ban de inhoud van onze woning in dozen zitten. Help, wat heb je met z'n 6en veel spullen. Lang leve de weggeefhoek op Facebook ook trouwens, er is altijd wel iemand die het wil hebben.
Nu blijken onze kledingkasten niet te passen in het nieuwe huis, dus die hebben we verkocht. Het begint hier inmiddels wat hol te klinken, haha.
Alle reacties Link kopieren
Oh man...nog 7 weken te gaan voordat we de sleutel krijgen en iedere keer lopen we tegen lastige dingen aan om de planning rond te maken. Grootste struikelblok is de vloer. Er liggen nu plavuizen die we spuuglelijk vinden. Eerst was ons idee er egaline over te doen en dan PVC te leggen. Maaar...dat is me toch een partijtje duur! Voor 70m2 PVC, en egaline zijn we zo'n beetje 5000 a 6000 euro kwijt! :facepalm: Dat hadden we niet echt ingecalculeerd!

BUHHHH! Daarbij komt dat de vloerverwarming (gelukkig niet hoofdverwarming!) al ruim 20 jaar oud is en we bang zijn dat ie het over 5 jaar opeens niet meer doet. Slangen gecheckt, die waren gelukkig wel van het goede soort (niet de zwarte die kunnen gaan lekken). Maar het risico blijft. Dus wij bedacht: fck it, we doen een ondervloer bovenop de plavuizen en leggen laminaat, scheelt in ieder geval de helft. Mocht het nodig zijn, schaven we de deuren een beetje bij. Nou niet dus, want vanwege de vloerverwarming is de ondervloer te dik en vanwege die klote plavuizen is die ondervloer juist te dun om het allemaal waterpas te krijgen, dus zou er alsnog geëgaliseerd moeten worden, en komt het risico dat je de vloerverwarming niet voelt of je jezelf hoge kosten stookt.

Nu is ons idee om die lelijke plavuizen helemaal te verwijderen, te hopen dat dat netjes lukt zonder dat de vloerverwarming beschadigd (gelukkig hebben we wel hulp van familie die er ervaring mee heeft) daarna egaliseren met egaline en daarna houtlook tegels (als we überhaupt mooie kunnen vinden!) erop lijmen. Wat een gedoe joh! :bonk: Heb het idee dat ik langzaam gek wordt. :cheer2:
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Oehh dat kan ik me voorstellen dromenvangert. Gelukkig lag er bij ons een mooie (maar verwaarloosde) parketvloer.
Wij gaan morgen verhuizen. De laatste eindjes aan t inpakken, zitten nu op zon 35 dozen, maar gaan zo bijhalen.
Wel een vraagje aan de al verhuisden: de wasmachinetrommel hoor je vast te zetten voordat je er mee gaat slepen. Maar is dat ook zo voor de droogtrommel?
Oh ik heb het forum echt mega verwaarloosd, excuus! Denk ook niet dat ik de komende tijd veel tijd heb om mee te schrijven, dus bij deze een alomvattende mogelijk laatste bijdrage :hyper:

Wij gaan komend weekend verhuizen, eindelijk! We hadden een heel lange oplevertermijn van ons eigen huis (6 maanden) en hebben dat uiteindelijk ook gelijk getrokken met overdracht van het nieuwe huis. Dus nu na heel lang wachten voor mijn gevoel is het toch echt ineens heel dichtbij gekomen. Ons hele huis is al zo'n beetje ingepakt en veel meubels zijn eer al verkocht dus we leven al een aantal weken tussen de dozen. Dit weekend was het laatste volle weekend dat we hadden, dus nu is echt alles ingepakt. Zo bizar. Hele keuken is leeg, op 2 borden en wat glazen na en de kledingkasten e.d. ook allemaal.

Wij moeten dus nog wel flink gaan verbouwen in het nieuwe huis, maar dat doen we dus terwijl we er wonen. Kwam nu eenmaal zo uit, het zij zo.

Ik moet ook echt even van mijn funda verslaving afkomen, want ik hou nog steeds de markt hier in de gaten. Gelukkig kan ik zeggen dat het aanbod echt is opgedroogd en dat ik het gevoel heb dat we echt mazzel hebben gehad met het vinden van ons droomhuis precies nadat ons eigen huis was verkocht.

Ik kijk heel erg uit naar de verhuizing, heb er echt mega veel zin in! Hopelijk gaat het voorspoedig. Uiteraard ook voor alle anderen hier, succes!
Arghhhh hier lichte (ahum) stress...
Gisteren belde de notaris dat er iets was met de hypotheken.
Ondanks dat we bij dezelfde maatschappij een hypotheek afgesloten hebben voor het nieuwe huis is het een andere naam waaronder dit staat.
Nu moeten ze eerst toestemming vragen of het wel overgedragen kan worden. Ze kregen binnen 10 dagen bericht (volgende week krijgen we de sleutel)
Krijgen ze die toestemming niet gaat het hele feest niet door volgende week en moet er een nieuwe datum geprikt worden.

Zo stom dat ze daar nu pas mee komen! Wij hebben alles al geregeld en nu wordt het mss uitgesteld. Hij zei wel dat hij er zelf achteraan ging en dat hij niet veel problemen verwacht omdat het wel dezelfde maatschappij is (alleen dus een andere naamgever. Blijkbaar is dat in de afgelopen jaren veranderd) maar toch. Ik knijp hem behoorlijk..... zal ook eens niet wat mis gaan bij ons.

Ook vertelde hij dat er tot volgende week nog een clausule over verkoop eigen woning op de overeenkomst ligt. Wij zouden dus volgende week nog kunnen zeggen sorry, we doen het niet, want ons eigen huis is niet verkocht. (Hebben we wel, onder voorbehouden zijn allang afgelopen)
Hij wilde dat graag zwart op wit hebben. Wij dachten dat onze aankoopmakelaar dat wel zou regelen maar nee dat moesten we zelf doen.
Bel ik de makelaar op, nou dat had ie nog niet meegemaakt dat het zo moest. Maar om hem tevreden te stellen zouden ze een mail sturen dat we afzagen van de clausule...

Echt dit is niet goed voor een mens ruim een week voordat je de sleutel zou krijgen.

UPDATE: het is allemaal goed gekomen. Na een belrondje vanmorgen langs verschillende partijen (hoe dit nu kan, enz enz) kreeg ik net voor de middag telefoon van de notaris dat hij akkoord had gekregen voor de overbruggingshypotheek. Echt waar er viel een pak van mijn schouders. Nu dus gewoon dinsdag de overdracht....pfff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven