Het algemene verhuistopic!

16-05-2017 16:30 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat er al zoiets was, maar ik kon het niet vinden, dus maak ik er zelf maar eentje. Mocht er nou al wel zo'n topic zijn, zeg het even, dan sluit ik me daar aan.

Ik ga eind juni verhuizen. We hebben ons eerste huis gekocht en ik heb er heel veel zin in, maar het verhuizen zelf kijk ik niet echt naar uit. In het huis hoeft weinig te gebeuren gelukkig, maar alles inpakken, meubels uit elkaar, alles weer uitpakken, niet echt mijn hobby. :nut: Volgende week is mijn man de hort op en de week daarop zijn we samen een weekje weg, dus opeens begint de tijd wel te dringen! :-[ Als we terugkomen krijgen we al bijna de sleutel en in het nieuwe huis moet nog wel geschilderd en behangen worden enzo (we overwegen nog of we dat gewoon laten doen).

Zijn er nog anderen die binnenkort verhuizen en zin hebben om daarover mee te schrijven?
Oh ik wil graag meeschrijven. Met het grote verschil dat wij net zijn verhuisd (en toen miste ik echt zo'n topic!) maar er moet nog heel wat gebeuren, dus ik schrijf graag mee. Als dat oke is tenminste? :)
Ha! Ik BEN aan het verhuizen as we speek. Maanden geleden al ons huis verkocht en een nieuw huis gekocht, nu echt midden in de bouw zooi.
Echt, ik heb nu 2 halve huizen die op z'n kop staan en het huilen staat me nader dan het lachen. En ook echt van alles gaat fout met de planning en lekkage en weetikveel. En ik ben totaal failliet en heb wallen tot aan mn enkels. Maar other than that: volgens mij wordt het fantastisch.
Over een week moeten we over en moet de vloer erin zitten. Als ik nu kijk hoe het erbij ligt vraag ik me serieus af: HOE DAN!!

Maar uh: succes!!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dat oké Lunaleeflang!

Yggdrasil, dat klinkt heel stressvol. Ik ben blij dat wij voor een huis gekozen hebben waaraan we niks hoeven te verbouwen ofzo. Dat scheelt een hoop stress, hoewel ik het langzamerhand ook wel een beetje begin te voelen. Heel veel succes nog met de laatste lootjes!
Wij net ook verhuisd en dezelfde situatie als jij Drackie. Weinig te doen, maar het is alsnog een hoop georganiseer.
Wij moesten 1 mei ons andere huis uit en kregen pas 21 april de sleutel van ons nieuwe huis. Gelukkig een boel lieve mensen om ons heen die keihard hebben gewerkt en inmiddels slapen we alweer 2 weken in een prachtig huis!

ZIjn er bij jou ook mensen die komen helpen of zijn jullie op jezelf aangewezen?
Komt goed. We hebben dit vaker gedaan.
Het is ook heel stressvol maar ik heb een behoorlijk eisenpakket en weiger in de smaak van een ander te leven ;-)
Klinkt heel decadent maar dat is het niet. Want we doen ook best veel zelf. Ik ben al dagen aan het schilderen. En ik rijd stad en land af voor sommige dingen. Daarnaast heb ik de vensterbanken vervangen door oude planken die ik geschuurd heb en heb ik de voordeur geverfd en nieuwe deuren erin gezet.

Ik vond het van te voren ontwerpen en alles overal en nergens bestellen echt waanzin.
Kachel hier, zonnepanelen daar, overal offertes van. Een aannemer inhuren ( en tig gesprekken en advertenties en offertes verder) dan bouw tekeningen maken, allerlei ontwerpen, spullen aanschaffen, keuken hier, badkamer daar, losse tegels zus, en vloeren zo.
Echt tot in de kleinste details van deurklinken tot brievenbus en van kraan tot verlichting, van trapleuning tot gaskookplaat en wc bril: moet je overal en nergens bestellen en bedenken.
Hoe moet de raambekleding worden en wat voor kleur. Wat willen we: alles spacken, of zelf verven of stucken. Shit het geld is op: keuzes maken. Zelf maar gaan verven. Shit lekkage: wat doen we? Alle tegels eruit?
Nou en ga zo maar door.

Nu zit ik vooral in de zooi, maar de bouwvakkers lijken gewoon zonder al te veel woorden onze woonwensen te vertalen. En heel langzaam lijkt onze droom werkelijkheid te gaan worden. Toch zijn we er nog lang niet, en er zal vast nog wel het een en ander tegen gaan zitten. Maar ik hou mezelf voor dat voor de zomer alles af is en we met de pootjes omhoog kunnen. Tot die tijd zijn het korte nachten, en bidden voor het vaderland ;-)
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik sluit me hier even aan, voordat ik allerlei misplaatste dingen ga roepen en plaatsen in het Huizenjacht topic! Bij ons is het alleen nog een kwestie van naar de notaris voor het tekenen en dan begint het grote 'wachten' van nu nog 4 maanden. Half september erin en ik heb mezelf voorgenomen vroeg te beginnen met inpakken en rommel uitzoeken. Zal uiteindelijk een flink stapeltje grofvuil worden denk ik!

Ook nog een hoop uitzoekwerk en offertes doornemen met aannemers en stucadoor...vind ik het minst leuk. Mijn man en ik hebben echt al een waslijst van dingen die we willen doen, maar die we eigenlijk pas op het moment dat we de sleutel hebben over kunnen beslissen ('is dat nou wel zo'n goed idee, in de hoek?' & 'is er nog genoeg budget om ook dat nog te doen?'. Je weet nooit wat je uiteindelijk toch nog gaat tegenkomen.

Oja, en 4 seizoenen Fixer Upper gedownload en iedere dag onszelf nieuwe inspiratie opdoen! :cheer2:
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Jajaja ! Me ! Wij krijgen 1 juni de sleutel en de tijd gaat ineens hard. Veel problemen gehad met de hypotheek afronding waardoor het nu ineens (haha) nog maar 2 weken duurt. Komt nog niet helemaal aan :hyper:
We gaan vrijdag nog even binnen kijken om dingen te meten en alvast te bestellen. Wij hoeven ook niet veel te doen, de vloeren waar nodig van een paar kamers en de muren. Verder moet de trap dicht gemaakt worden ivm werk en willen we 1 tussenwandje verschuiven in de slaapkamers. Daar hebben we 2 maanden precies voor want 1 augustus moeten we uit ons huidige huis zijn. Ik heb er helemaal zin in :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Vind het trouwens wel een beetje een gek idee dat we een huis gekocht hebben dat we pas 2x kort gezien hebben, ik weet niet eens of er behang of verf op de muur zit en in welke kamer :nut: hebben jullie dat ook?
Wel leuk dat we dan alles gaandeweg ontdekken in het huis, elk hoekje en Kastje en vakje haha.
Heartlove, dat lijkt me inderdaad wel spannend aan kopen. Wij hadden ons appartement ook maar 2x kort gezien voor we de sleutel kregen, maar wij huren, dus dat is een heel ander verhaal!

Yggdrasil, klinkt als een pittige klus nog. Ik kan me wel voorstellen dat je in de stress zit. Helpen jouw kinderen ook mee of doen jullie zelf het meeste werk?

Ik heb het geluk dat wij niet te maken hebben met offertes en dat soort gedoe. Er was een hoop aan de hand met ons appartement, maar wij doen alles zelf en de grote klussen (nieuwe wanden vanwege een lekkage) regelt de woningbouw. Wel zo fijn :)
Voor mij was het overigens de eerste verhuizing na het wonen in studentenhuizen. Er kwam ineens zoveel op me af. Het regelen van GWL had ik bijvoorbeeld nog nooit gedaan en ik dacht 'dat komt wel als we er wonen'. Nou niet dus, we waren bijna afgesloten O_O
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het huis al wel vaker gezien. De mensen die er nu wonen zijn heel chill, we hebben al meerdere keren gebeld of we even langs mochten komen om het die-en-die te laten zien (ouders, en schoonzusje die voor een paar weken over was uit een ver land). Ook mogen we altijd even bellen als we langs willen komen om iets op te meten. De eerste keer dat ik er was, was man niet eens mee dus we hadden het praktisch al gekocht voordat hij het gezien had. :proud: We zijn dus voor hem ook nog een keer extra heen geweest,

Ik heb gisteren offertes opgevraagd voor het verhuizen van de piano en morgen ga ik naar de bouwmarkt voor extra verhuisdozen. Morgen wordt het bloedheet, dus daarna ga ik chillen in de zon, maar vanaf donderdag moet ik echt gaan knallen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, schrijf graag mee. Wij hebben gisteren de sleutel van ons nieuwe huisje gekregen. Oude benedenwoning in een prachtig pand uit 1930. Alleen.. Zijn de laatste renovaties uit de jaren 60. Het is een prachtige woning met veel authentieke details, maar alles moet dus verbouwd worden.
Wij doen alles zelf, behalve het stucen. We zijn gisteren meteen begonnen met slopen (zat alleen een oude gashaard in, dus we zijn CV aan het plaatsen), blijkt er allemaal riet in het plafond te zitten. Dus maar meteen besloten het plafond ook compleet te renoveren. Nu is letterlijk het enige wat blijft hoe het is de muren en de kozijnen en een aantal mooie oude details. Verder gaat alles compleet op de schop.
Het nieuwe huis is nu al een grote ravage, maar ik ben er superpositief onder, laat me niet snel uit het veld slaan. Vriend gelukkig ook.
Het wordt vast prachtig.

En ben het compleet met je eens Yggdrasil, ik heb zelf een goed oog voor inrichting (al zeg ik het zelf) en wil mijn huis graag precies naar onze smaak hebben. We waren waarschijnlijk sowieso gaan verbouwen, ook in een nieuwer huis.
-
dromenvangert schreef:
16-05-2017 17:02
Jaaa ik sluit me hier even aan, voordat ik allerlei misplaatste dingen ga roepen en plaatsen in het Huizenjacht topic! Bij ons is het alleen nog een kwestie van naar de notaris voor het tekenen en dan begint het grote 'wachten' van nu nog 4 maanden. Half september erin en ik heb mezelf voorgenomen vroeg te beginnen met inpakken en rommel uitzoeken. Zal uiteindelijk een flink stapeltje grofvuil worden denk ik!

Ook nog een hoop uitzoekwerk en offertes doornemen met aannemers en stucadoor...vind ik het minst leuk. Mijn man en ik hebben echt al een waslijst van dingen die we willen doen, maar die we eigenlijk pas op het moment dat we de sleutel hebben over kunnen beslissen ('is dat nou wel zo'n goed idee, in de hoek?' & 'is er nog genoeg budget om ook dat nog te doen?'. Je weet nooit wat je uiteindelijk toch nog gaat tegenkomen.

Oja, en 4 seizoenen Fixer Upper gedownload en iedere dag onszelf nieuwe inspiratie opdoen! :cheer2:
Genoeg de tijd inderdaad om alles alvast uit te zoeken. Ik ben daar ook direct mee begonnen. Tijdens het uitpakken trouwens nog een heleboel weggeflikkerd. Lekker schoon schip maken!
Alle reacties Link kopieren
heartlove schreef:
16-05-2017 17:15
Vind het trouwens wel een beetje een gek idee dat we een huis gekocht hebben dat we pas 2x kort gezien hebben, ik weet niet eens of er behang of verf op de muur zit en in welke kamer :nut: hebben jullie dat ook?
Wel leuk dat we dan alles gaandeweg ontdekken in het huis, elk hoekje en Kastje en vakje haha.
Ja hoor, hadden wij ook. We hebben gekocht in hartje Utrecht in een prachtige wijk. De eerste dag al 13 bezichtigingen. Wij waren de eerste, meteen een bod gedaan. Gelukkig de verkoper een beetje onder druk kunnen zetten en binnen 24u was het rond en hebben we het nota bene voor onder de vraagprijs weten te kopen. Eenieder die in de randstad zoekt (en volgens mij tegenwoordig ook daarbuiten!) weet dat de huizen hier gewoon voor ruim boven de vraagprijs weggaan. De identieke woning van de buren ging voor 23.000 boven vraagprijs weg... Stond in onze waarderapport van de bank.
-
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 11:58
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik schrijf mee!
Man en ik verhuizen begin juli en begin augustus ;) Ons huis was boven verwachting snel verkocht, binnen een paar dagen, terwijl we een paar maanden hadden verwacht. Dus snel zoeken en bezichtigingen plannen, waardoor het niet is gelukt alles goed op elkaar aan te laten sluiten.
Begin juli gaan we uit ons huis en gaan de spullen de opslag in, begin augustus gaan we in ons nieuwe huis.
Er moet wel wat gebeuren, maar we willen 2 klussen (beide niet dringend) het liefst combineren dus we sparen nog even door.
Nu fantaseer ik voornamelijk over de inrichting... ;)

Voor degenen die nu aan het verhuizen zijn (of later deze vraag kunnen beantwoorden):
Wat vond je qua verhuizen (aanpak) nou echt een goed idee van jezelf?
Wat had je liever anders gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!

Ik ben nog niet letterlijk aan het verhuizen maar ik zou wel graag met jullie meeschrijven want het ziet er gezellig uit hier :yes:

Wij hebben nog geen nieuw huis gekocht (en dat zal ook niet meevallen in de omgeving waar wij zoeken) maar nu toch al een aantal aardige bezichtigingen gedaan, waardoor ik ook wel het gevoel heb dat het ineens sneller kan gaan dan we dachten.

Nu hebben we best een heel leuk huis op het oog, maar de verkoopmakelaar van dat pand is echt een extreem vreemde snuiter. Nu zijn makelaars natuurlijk altijd rare lui, maar deze is echt heel raar. Nu denk ik op zich van nou wat maakt het uit, je hebt daar verder niet veel meer mee te maken, maar het zit me toch niet 100% lekker. Ik zou zelf namelijk nooit zo'n vreemde makelaar nemen, dus vraag me dan af of die mensen die het huis verkopen zelf niet ook heel raar zijn en of alles wel klopt wat er voorgespiegeld wordt. Snappen jullie wat ik bedoel? Misschien overdrijf ik hoor, maar ik ben wel benieuwd wat jullie daarvan zouden vinden.

Wij moeten overigens ons eigen huis nog verkopen maar hebben besloten eerst iets nieuws aan te kopen. De huizen hier in de regio zijn namelijk super snel verkocht en ons huis is in heel goede staat dus het zal (hopelijk) snel verkocht worden, dachten de makelaars althans en wij zelf ook wel.

Wat een verbouwing hebben jullie voor de boeg phloxx! Ontzettend knap dat jullie alles zelf doen. Lijkt mij ook wel leuk (al zou ik het niet goed kunnen denk ik) maar op dit moment helaas gewoon de tijd niet voor met twee kleine kinderen en geen oppas achter de hand. Wij zoeken dus naar huizen die redelijk af zijn. Nieuwe vloer en keuken of badkamer is nog wel te overzien maar veel meer moet het niet worden.

En verhuisbedrijven zijn idd erg duur Caledoniaxx, dat weet ik nog van onze vorige verhuizing. Toen hadden we wel een beetje bezuinigd en een heel goedkoop studentenverhuisbedrijf genomen, maar dat was toch ook niet zo'n succes. Maar het is wel weer een grote kostenpost om rekening mee te houden idd..
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil, wat leuk om te lezen hoe jullie het huis naar eigen smaak willen inrichten. Ik ben juist het tegenovergestelde. Heb liever dat een ander het stijlvol 'ingericht' heeft (niet letterlijk de meubels natuurlijk maar de rest) dan dat ik het zelf moet doen. Keuze uit 100 deurgrepen word ik helemaal gek van, ik heb liever de keuze uit 2 ofzo haha. Maar sommige huizen zien er gewoon super goed en stijlvol uit (vind ik althans he met mijn beperkte smaak) en dan lijkt het me ook wel heel tof om daar te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag met jullie mee.
Morgen komen ze de boel hier taxeren en dan horen we binnen een week wat de woningstichting voor het huis terug gaat geven (met een speciale regeling gekocht destijds, zij kopen het huis terug voor de taxatiewaarde)

Vanaf dat moment krijg ik voorrang op een huurhuis, dus weet nog niet precies wanneer ik ga verhuizen en ook niet waarheen (Stress!!!). Veel is al uitgezocht en ingepakt, al flink wat ritjes richting de kringloop gereden. In dit huis is veel van de inrichting de smaak van mijn ex, dus ga in mijn nieuwe huis helemaal los met de styling.

Mijn budget is beperkt, dus ik ben op zoek naar de juiste spullen in tweedehandszaken en op marktplaats. Ik ben ook al druk bezig met de perfecte kleuren voor op de muur uitzoeken. Het aantal huurwoningen is in dit stadje beperkt en ze lijken allemaal op elkaar. Ik kan daardoor al redelijk wat zaken uitzoeken.
Je meent het..
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie allemaal meeschrijven! Ik heb vandaag verhuisdozen, bubbeltjesplastic en plastic wrap gekocht. Morgen kan ik echt aan de slag (vandaag nog niet, het is me veel te warm!). Dit is wel even andere koek qua temperatuur, de vorige keer verhuisde ik toen het sneeuwde. :proud:
Smaragdgroen waar gaan jullie in de tussentijd dan wonen als ik vragen mag?

Wij hebben vanmorgen het balkon aangepakt. De rest van de dag moet ik helaas studeren, maar heb op deze manier toch 2 uurtjes zon meegepakt :)
Ik schrijf ook graag mee hier! Wij hebben ook een huis gekocht (jaren 30 :heart: ) en gaan nog flink verbouwen. Helaas is de overdracht van ons huidige huis op dezelfde dag als die van ons nieuwe huis en gaan we dus in de verbouwing wonen met de meubels in opslag o_o Ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Gelukkig kunnen we op de zolder gaan wonen als de rest van ons huis uit elkaar en weer in elkaar wordt gezet :biggrin: Begin augustus gaat het voor ons beginnen, dus we hebben nog wel even, maar zitten nu dus midden in de offertes e.d. Niet mijn favoriete onderdeel maar moet ook gebeuren. Ik heb er wel echt heel veel zin. In mijn omgeving vinden mensen ons gek dat we het zo doen, maar zelf zijn we er vrij kalm onder, hahaha. Al vaker verhuisd gelukkig, dus weten wel wat ons ongeveer te wachten staat. Wat mij betreft kunnen we niet snel genoeg de sleutel krijgen!

Wat ik wel lastig vind is het vragen of we mogen komen kijken in het nieuwe huis. Hebben dat inmiddels al 2x gedaan nadat de koop was gesloten en voel me inmiddels een beetje bezwaard om nogmaals te vragen, terwijl ik eigenlijk ook nog wel met een tweede stucadoor wil komen kijken voor een offerte.... We hebben de vorige keer al een aantal bouwmensen tegelijk laten komen, om zo min mogelijk belastend te zijn, maar deze stucadoor kon toen dus niet. Hoe kijken jullie daar allemaal tegenaan? Bij ons huidige huis mochten we namelijk helemaal niet meer langskomen om te meten e.d., maar die vrouw moest haar huis ook gedwongen verkopen, dus was een wat vervelende situatie...
heartlove schreef:
16-05-2017 17:15
Vind het trouwens wel een beetje een gek idee dat we een huis gekocht hebben dat we pas 2x kort gezien hebben

Wij hebben een nieuwbouwwoning en kochten die dus van tekening. Dát is pas een gek idee, dat je zoveel geld uitgeeft voor iets waar je alleen nog maar een plattegrond van hebt gezien...
Alle reacties Link kopieren
Smartie90, ik zou het echt geen enkel probleem vinden al kwam de nieuwe bewoner 100x kijken. Hangt idd misschien een beetje af van het type mensen dat er woont en de reden dat ze weggaan, maar lijkt mij dat de meeste mensen het geen bezwaar vinden. In ons huidige huis mochten we ook zoveel komen kijken als we wilden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven